Det är en sanning med modofikation, det var ytterligare ett gäng fabriksaprilior, dock var det inte årets modell, men att de gick fort är ställt bortom allt tvivel.
I alla fall, jag håller med dig om att motståndet var svagare än vanligt då, men det är ju knappast så att Rolfo gjorde dåligt ifrån sig, inte i närheten av det vi sett på senare år.
Det var de sämsta 250-åren i VM på många år. Det var riktigt bra fram till 2001, sen föll det.
Varvtider och racetider var inte i närheten av rekord, farterna och fabriksatsningarna sjönk. Fabrikshojarna hade bra mycket bättre fart än resterande a-kit hojar.
Har du nån annan förklaring till varför den "toppen" av 250-åkare knappt vart i närheten av att visa sig topp10 i WSBK/motoGP, till skillnad från de 250-förare före och efter den "kullen".
Kommer bli en jäkla skillnad när toppen av 250 som åker nu kommer upp tror jag iaf, för dem är det en jäkla fart på