WSBK & WSS - Silly Season 2008

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
2593400 Jag tror det blir ganska nervöst för en del de första racen :D
Helt seriöst, varför tror du det? Jag hoppas att Biaggi vinner. Jag tror att han borde ha en bra chans att göra det, baserat på hans meriter. Men varför skulle jag vara nervös för att det inte skall gå så? Därför att jag i efterhand skulle tvingas stå till svars inför någon för min tro? Det här är inget personligt för mig. Det är bara TV.

Att han, den där *pekar mot värmlandsskogarna*, säger att någon tror att Biaggi tar en promenadseger betyder inte att någon på allvar har sagt sig tro att Biaggi tar en promenadseger. Än mindre att någon har satt sin heder i pant på saken. Dår... Värmlänningen har för vana att tillskriva andra åsikter och ståndpunkter som de inte har. Det är ganska nära den allra lägsta formen av argumentation. Den rena lögnen ligger väl strax under men sen är det tomt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Samme skrev:
2593140 Kul att se Biaggi i action igen. Tiden, 1.39.23 på Vallenlunga, hur konkurrenskraftig är den? Vet ju att det är ett test, men det skulle vara intressant och se jämförelser redan nu. Kollade wsbk-hemsidan men de verkar inte ha kört på den iår?

Förmodligen ganska ok, Molina i 250-em körde 1.42,9 i våras, snabbaste supersport600 i EM körde 1.43,3.
WSBK kör ju inte normalt inte på vallelunga, så svårt att sia om tiderna, mer än att de brukar köra 2-4 sekunder snabbare än toppen på 250 på andra banor.

sandstream

Guest
Bingo skrev:
2593604 Helt seriöst, varför tror du det? Jag hoppas att Biaggi vinner. Jag tror att han borde ha en bra chans att göra det, baserat på hans meriter. Men varför skulle jag vara nervös för att det inte skall gå så? Därför att jag i efterhand skulle tvingas stå till svars inför någon för min tro? Det här är inget personligt för mig. Det är bara TV.
Att han, den där *pekar mot värmlandsskogarna*, säger att någon tror att Biaggi tar en promenadseger betyder inte att någon på allvar har sagt sig tro att Biaggi tar en promenadseger. Än mindre att någon har satt sin heder i pant på saken. Dår... Värmlänningen har för vana att tillskriva andra åsikter och ståndpunkter som de inte har. Det är ganska nära den allra lägsta formen av argumentation. Den rena lögnen ligger väl strax under men sen är det tomt.
Något stort allvar är det såklart inte men som du själv vet finns det ju två läger här på SH när det gäller Biaggi. Om han misslyckas vet jag ett par stycken som blir väldigt glada eftersom de då "får rätt". Om han lyckas finns det ett par stycken som kommer att slå sig för bröstet och säga, vad var det jag sa (speciellt han som sagt att Biaggi ska toura hem WSBK-titeln).

Jag tror personligen att Biaggi kommer att få det tufft, inte minst med tanke på att Bayliss kört så bra, och att titeln skulle var bärgad i förhand kan inte ens de största Biaggi fansen tro på.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
sandstream skrev:
2593865 Något stort allvar är det såklart inte men som du själv vet finns det ju två läger här på SH när det gäller Biaggi.
Var det inte dessa läger vi skulle försöka jobba bort enligt Gustavs tråd? Jag ser tyvärr inga förbättringar utan även de senaste dagarna har haft ett antal nålstick i olika riktningar. Är det så jäkla viktigt att om igen slänga in en pinne i brasan? Var lite stor och ta ett steg tillbaka själv i stället för att vänta på "de som har fel" (tm) ska göra det. Då finns det en chans att elden slocknar.

sandstream

Guest
Neutral skrev:
2593894 Var det inte dessa läger vi skulle försöka jobba bort enligt Gustavs tråd? Jag ser tyvärr inga förbättringar utan även de senaste dagarna har haft ett antal nålstick i olika riktningar. Är det så jäkla viktigt att om igen slänga in en pinne i brasan? Var lite stor och ta ett steg tillbaka själv i stället för att vänta på "de som har fel" (tm) ska göra det. Då finns det en chans att elden slocknar.
Men försvinner inte lite av "charmen" då, förutsatt att man håller det på en sansad nivå?
Jag tycker iaf att det är helt okej att påpeka att en person hade helt fel när de uttalar sig drygt och tvärsäkert om något som visade sig vara helt fel.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
2593899 Men försvinner inte lite av "charmen" då, förutsatt att man håller det på en sansad nivå?
Jag tycker iaf att det är helt okej att påpeka att en person hade helt fel när de uttalar sig drygt och tvärsäkert om något som visade sig vara helt fel.
kan man inte svara med motbevis kanske man ska låta bli. då spär du bara på och tråden blir dynga...

sandstream

Guest
Swedie skrev:
2593907 kan man inte svara med motbevis kanske man ska låta bli. då spär du bara på och tråden blir dynga...
Men om A säger att det ska bli X och det sedan visar sig att det blev Y, då är det väl ett motbevis om B skriver att A hade fel.
Eller ska man kunna skriva vad som helst utan att någon sedan ska kunna påpeka att det faktiskt var fel?

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
måste man ha rätt hela tiden, och i alla frågor, och i alla trådar,
även i fråga vems fel det är att det spammas.
SLUTA SPAMMA nu!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
2593865 Något stort allvar är det såklart inte men som du själv vet finns det ju två läger här på SH när det gäller Biaggi. Om han misslyckas vet jag ett par stycken som blir väldigt glada eftersom de då "får rätt". Om han lyckas finns det ett par stycken som kommer att slå sig för bröstet och säga, vad var det jag sa (speciellt han som sagt att Biaggi ska toura hem WSBK-titeln).

Jag tror personligen att Biaggi kommer att få det tufft, inte minst med tanke på att Bayliss kört så bra, och att titeln skulle var bärgad i förhand kan inte ens de största Biaggi fansen tro på.
Nä, inte ens de största Biaggi-fansen tror de. Inte för att jag vet vilka de är men om vi förutsätter att deras begåvning inte ligger allt för lång under genomsnittet så gäller det du skriver i sista stycket.

Jag hoppas han tar titeln och jag tror att han har en god chans. Bayliss är jäkligt bra och Ducati skall man aldrig räkna bort i WSBK, men det skulle glädja mig om han vann, inte för att jag ska kunna slå mig på bröstet och säga "vad var det jag sa" utan för att jag gillar honom som förare. Jag gissar att det är ungefär samma sak för alla andra som gillar Biaggi.

Nu är det bara att hoppas att Suzuki får till en riktigt bra hoj och att vi får se en riktigt självsäker Biaggi i MotoGP 2008. Det skulle vara en fest för oss alla :yoparty

Det första stycket är... Tja, förbluffande. Funkar det verkligen så för en del :confused:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
sandstream skrev:
2593865 (speciellt han som sagt att Biaggi ska toura hem WSBK-titeln)...
Ni har hängt upp er så fruktansvärt på hans flameinlägg så det blir ju bara roligare och roligare för varje gång.

Det ska hur som helst bli kul att se Biaggi i WSBK nästa år med Bayliss, Haga, Toseland och Barros om alla får till det med inställningar och körning så kan det bli många bra race.

sandstream

Guest
Martin skrev:
2594734 Ni har hängt upp er så fruktansvärt på hans flameinlägg så det blir ju bara roligare och roligare för varje gång.
Ja, det är ju svårt att ta den killen på allvar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Martin skrev:
2594734 Det ska hur som helst bli kul att se Biaggi i WSBK nästa år med Bayliss, Haga, Toseland och Barros om alla får till det med inställningar och körning så kan det bli många bra race.
Barros kör dAntin Ducce i motogp -07..Annars så tror jag oxå att det kan bli mkt rolig WSBK -07 :)

sandstream

Guest
#space skrev:
2594782 Barros kör dAntin Ducce i motogp -07..Annars så tror jag oxå att det kan bli mkt rolig WSBK -07 :)
Som sagt, det är nog tur att vi inte har några kunskapskrav i racingforumet, då skulle vi alla få hänga i OT-forumet istället :D

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
2594793 Som sagt, det är nog tur att vi inte har några kunskapskrav i racingforumet, då skulle vi alla få hänga i OT-forumet istället :D
Visste inte om jag vågade skriva det men kände sen att det nog var ok !

Vidare så är Klaffi Honda nöjda med Barros -06:

"We offered Alex a potential package for 2007, but unfortunately he decided to quit and go for another challenge," explained Klaus Klaffenböck. "I have to thank him for his efforts and wish him all the best. We had ups and downs with some great performances. At the end of the season we had a very competitive bike.

Klaffi annoserar oxå att man vill köra två cyklar -07 o att man talar med flera topp förare ang styrning hos dom.

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
2594793 Som sagt, det är nog tur att vi inte har några kunskapskrav i racingforumet, då skulle vi alla få hänga i OT-forumet istället :D
Allvarligt: Skulle vi inte försöka skärpa oss i forumet. Kan du inte låta bli att hela tiden tråla efter tjafs så ta en timeout.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
#space skrev:
2594782 Barros kör dAntin Ducce i motogp -07..Annars så tror jag oxå att det kan bli mkt rolig WSBK -07 :)
Ja visst ja, mitt önsketänkande tog över. Då får vi hoppas att d'Antin får till det bättre nästa år på GP7:eek:rna än vad dom gjort tidigare.

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
2595035 Allvarligt: Skulle vi inte försöka skärpa oss i forumet. Kan du inte låta bli att hela tiden tråla efter tjafs så ta en timeout.
Jag "trålar inte efter tjafs", tycker bara att det är kul att man ens kan komma på tanken med kunskapskrav för att få skriva i racingforumet där de flesta någon gång skriver något galet.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...