WSBK & WSS - Silly Season 2008

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Martin skrev:
2595366 Ja visst ja, mitt önsketänkande tog över. Då får vi hoppas att d'Antin får till det bättre nästa år på GP7:eek:rna än vad dom gjort tidigare.
japp! Jag tror Barros kan va den som ger dAntin lite att glädjas över under -07.
 

sandstream

Guest
#space skrev:
2595485 japp! Jag tror Barros kan va den som ger dAntin lite att glädjas över under -07.
Han är ju bättre en de som körde förra året men några stordåd vet jag inte om jag tror på från Barros och D'antin.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
2595495 Han är ju bättre en de som körde förra året men några stordåd vet jag inte om jag tror på från Barros och D'antin.
Håller med att stordåd är mkt begärt! Jag mena fast missa o skriva "lite mer att glädjas över" då i form av fler hela race o kanske en o annan överaskning typ topp 10 av Barros!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2595377 Jag "trålar inte efter tjafs", tycker bara att det är kul att man ens kan komma på tanken med kunskapskrav för att få skriva i racingforumet där de flesta någon gång skriver något galet.
Jo men den poängen har du redan framfört vid ett flertal tillfällen. Det "skämtet" blir ju inte roligare för att man skriver det i tid och otid.
 

sandstream

Guest
Kagayama passade på att hjälpa Suzuki med att bli bästa tillverkare i Japanska Superbike serien genom att vinna årets sista lopp:
http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=3925&PageID=1


#space skrev:
2595538 Håller med att stordåd är mkt begärt! Jag mena fast missa o skriva "lite mer att glädjas över" då i form av fler hela race o kanske en o annan överaskning typ topp 10 av Barros!
Ja, sämre än förra året blir nog svårt :D

Gustav O skrev:
2595574 Jo men den poängen har du redan framfört vid ett flertal tillfällen. Det "skämtet" blir ju inte roligare för att man skriver det i tid och otid.
Okej, varje skämt körs en gång. Det ska jag komma ihåg.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2595633Okej, varje skämt körs en gång. Det ska jag komma ihåg.
Om du vill tolka mitt inlägg så och reagera så trotsigt tycker jag det är tråkigt. Det var inte så jag menade och det tror jag du fattar. Du får tjata om det hur mycket du vill men frågan är vad du tjänar på det?
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2595670 Om du vill tolka mitt inlägg så och reagera så trotsigt tycker jag det är tråkigt. Det var inte så jag menade och det tror jag du fattar. Du får tjata om det hur mycket du vill men frågan är vad du tjänar på det?
Troligtvis ingenting.
Va, skulle jag vara trotsig, det var det värsta :D
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2595633Okej, varje skämt körs en gång. Det ska jag komma ihåg.
Jag aktiverade idag för första gången funktionen "Ignorelist" och valde att sätta Sandstream, Valmers och Zee på denna. Vilken lättnad, var mitt första intryck. Bara deras namn men inte vad de skrivit gick att se. Underbart. Men sedan märkte jag att de ändå dök upp som citat när någon valde att svara så. Kan man kringå detta och helt slippa se innehållet i dessa inlägg? Jag citerar det ovan därför att det är ett så bra exempel på just sådana plattityder jag vill slippa se och lockas att svara på. Alltså, kan jag nå fullständig frid eller får jag leva med att se inläggen citerade?

Edit: ber om ursäkt för OT.
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
2595377 Jag "trålar inte efter tjafs", tycker bara att det är kul att man ens kan komma på tanken med kunskapskrav för att få skriva i racingforumet där de flesta någon gång skriver något galet.
Det är enklare att ha en vettig dialog med en sten än att resonera med dig. Vi släpper det.
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Alltså, kan jag nå fullständig frid eller får jag leva med att se inläggen citerade?
Du lär väl inte se det här svaret men nej, det går inte att komma ifrån citaten.
För övrigt tycker jag att du verkar mogen :tummenupp
RedBaron skrev:
2595986 Det är enklare att ha en vettig dialog med en sten än att resonera med dig. Vi släpper det.
Att du bara orkar hacka... :rolleyes:
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

sandstream

Guest
#space skrev:
2597609 Ok och Barros kvar på listan hos Klaffi! Kan det va möjligt att Sete kniper den styrningen hos Klaffi o ger sig in i WSBK leken för han tror att det är lättare o vinna race där?
Vi får se vad han säger i morgon på sin presskonferens.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
2002 år världsmästare i 125GP Arnaud Vincent kommer köra WSS600 nästa år för Millet Racing Yamaha. Han har testat sin nya hoj en gång på Ledenon.


Arnaud Vincent
“The weather conditions were not perfect, but my sensations were good from the beginning. Using Pirelli tyres for the first time was not a problem, the feeling was OK. I was immediately at ease on the bike: my riding position was fine and I had nothing to modify. The only trouble for me while I discovered the 4 stroke technology was the engine braking. It was not easy in the beginning. But the electronics allow you to tune it (and even to suppress it if necessary) and we shall work on that during our next testing session.”

Jean-louis Millet team manager
“I am happy with this test day, There were many riders on the track but we still managed to work properly. The beginning of our relationship with such a great champion as Arnaud Vincent was positive. Alain Michel, our technical manager (and 1990 side car World Champion) met Arnaud. Things went well between the two men. I was worrying a little bit, now I feel more secure.”
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lite nya regler i SBK och SS.
TECHNICAL REGULATIONS

2.3.11 Ballast (new article)
The use of ballast is allowed to stay over the minimum weight limit. The use of ballast must be declared to the Technical Director at the preliminary checks.
The ballast must be made from solid metallic piece/s, firmly, securely connected, either through an adapter or directly to the main frame or engine, with minimum 2 steel bolts (min. 8 mm diameter, 8.8 grade or over).

Fuel in the fuel tank can be used as ballast.

2.4.6.1 Frame Body and Rear Sub-frame (to add the following)
The homologated dimensions and position of bearing seats in the steering head column, and the engine, swing arm, rear shock, and suspension linkage mounting points must remain as original.

Steering angle changes are permitted by fitting inserts onto the bearing seats in the original steering head, but no part of the insert shall protrude axially more than 3 mm. from the original steering head.

2.4.6.7 Tyres (to add as 10th paragraph)
One extra front tyre will be given to all Superpole participants.

2.4.6.11 Fuel Tank (new wording 8th sentence)
The fuel tank must be fixed to the frame from the front and the rear with a crash-proof assembly system. Bajonet style couplings cannot be used, nor may the tank be fixed to any parts of the streamlining (fairing) or any plastic part.

2.4.6.19 Cylinder head (to add the following)
Rocker arms (if any) must remain as homologated (material and dimensions).

2.4.6.29 Crankcase/Gearbox housing and lateral covers (new wording 2nd paragraph)
Oil-pan (sump) may be altered or replaced.

Lateral (side) covers may be altered, modified or replaced. If replaced, the cover must be made in material of same or higher specific weight and the total weight of the cover must not be less than the original one.

All engine cases containing oil and which could be in contact with the ground during a crash, must be protected by a second cover made from composite materials, type carbon or Kevlar.

Supersport

2.5.2 Minimum Weights
The minimum weights will be: 600cc four cylinders 158 kg (previously 162 kg)
750cc two cylinders 166 kg (previously 170 kg)

2.5.6.2 Front fork (to add the following)
Dust seal can be modified, changed or removed if the fork is totally oil-sealed.

2.5.6.20 Cylinder head (to add the following)
Rocker arms (if any) must remain as homologated (material and dimensions).

2.5.6.30 Crankcases and all other engine cases (to delete 3rd paragraph and add)
All engine cases containing oil and which could be in contact with the ground during a crash must be protected by a second cover made of composite material, type carbon or Kevlar.

2.5.6.31 Transmission/Gearbox (change 4th sentence)
Quick-shift systems are allowed.

2.5.6.35 Exhaust (First paragraph)
Exhaust pipes and silencers may be modified or changed. Catalytic converters must be removed.
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Ingen fortsatt Dark Dog spons för Stiggy Motorsports..

Uppdatering inför 2007.

Många tror nog att tiden mellan säsongerna går åt till att lata sig och inte göra någonting alls, men faktum är att det egentligen är nu under vintern som det är mest att göra. Allt skall förberedas inför nästa säsong. Pengar och sponsorer skall fixas, kontrakt skall skrivas, mekaniker skall anställas, delar och material beställas, ny design skall göras...listan är väldigt, väldigt lång.!

2 st ”sprillans” nya CBR 600RR med tillhörande kit-delar kom till verkstan redan förra veckan. Mekanikerna hann knappt börja skruva på hojarna innan vi var tvungna att skicka iväg den ena hojen upp till Öhlins och den andra till Slovenien till avgastillverkaren Akrapovic. Där skall hojarna uppdateras och det skall även tillverkas nya delar.
Eftersom hojarna är helt nya dvs. att det är en helt ny -07 modell, är det inget som är självklart, allt måste göras från ”scratch” så att säga. Dessutom har vi ingen data från dom nya hojarna vilket kommer att innebära att vi måste åka och testa ett par gånger både innan första racet och även under säsong.

Våran före detta huvud sponsor Dark Dog skall inte fortsätta med oss 2007, vilket innebär att jag ”jagar” efter en ny huvud sponsor. Jag var nere i Barcelona förra veckan och hade möte med en mycket intressant och potentiell sponsor, men mycket återstår innan vi kan ropa hej.

Som många redan vet kommer vi fortsätta att köra med Robbin nästa år. Han har utvecklats otroligt mycket under dom här två åren och det finns stort hopp för han att bli ännu bättre och förhoppningsvis vinna race nästa år. Tillskottet 2007 blir fransmannen Yoann Tiberio, en ung, ivrig och hungrig ”chaufför” med goda möjligheter att matcha Robbin.
Som officiellt Honda team sätts allt på sin spets, det ställs högre krav och sätter stor press på oss som team att prestera resultat. Med Robbin och Yoann tror jag att det kommer att bli möjligt för oss att lyckas leva upp till förväntningarna. Själv skall jag låta Dansken och Fransosen sköta resultaten ute på banan och helt och hållet koncentrera mig på att ge förarna och teamet dom bästa möjliga förutsättningarna för att lyckas. Det känns tufft att ta steget att kliva av min racing karriär i Supersport men det är ett beslut som jag är mycket nöjd med speciellt eftersom jag valt det själv. Det är också ett beslut som känns rätt just nu i och med den stora fokusen på teamet. Under 2005 och 2006 har det ibland varit lite väl mycket att sköta 2 heltids jobb på samma gång, ena sekunden koncentrera sig på att köra hoj och andra sekunden på att vara teamets boss var ibland väldigt tufft. Det hände ett flertal gånger att jag satt i möten fram tills 5 minuter innan jag skulle ut och köra kval eller race. Ibland hade jag t o m möten eller telefon samtal undertiden jag bytte om till skinnsället! Helt galet!!
Men någon form av körning kommer det att bli i framtiden, dock kan jag inte avslöja vad/hur eller när det blir av...

Första racet går av stapeln redan den 24:e Februari i Qatar, tätt följt av Australien och Phillip Island. Innan dess skall vi ha hunnit med minst 3 tester. Mer uppdateringar följer då...

Med vänlig hälsning/
Johan


Källa: www.stiggy.com
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top