WSBK & WSS - Silly Season 2008

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag gissar att Checa kör till sig lite pensionpengar under 2008, då han glömt bort varför han började med racing ifrån början. Han lär inte ta i tills det smäller längre iaf., med åren har hans matadorglöd falnat. Länge sedan han hade likt sin landsman "podium or hospital" instinkter. I Carlos fall mest hospital, han är definitivt "du" med Dr. Costa vid det här laget.

Jag kan inte förstå hur en avdankad förare kan vara mer intressant alt. favorittippad än Sofuoglu bara för att han en gång, vid tidernas begynnelse, kört tvåtakts-racer?

Kanske får jag äta upp det. Men jag blir inte ledsen då - en nytänd Checa skulle tillföra något till WSBK, men jag ser bara inte det hända.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Corona kommer att sluta med att sponsra all motorsport efter detta året.
Texten "Gracias" på Suzuki sista racet var för att tacka för den tiden som varit.
8.jpg

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Corona kommer att sluta med att sponsra all motorsport efter detta året.
Texten "Gracias" på Suzuki sista racet var för att tacka för den tiden som varit.

Hörde jag fel i helgen eller! visst buade publiken när Corona delade ut sitt pris vid pallcermonierna på Magny cours..?

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Föga imponerande. Inte desto mindre kommer Checa vara en av de mes välmeriterade förarna i WSBK.
Det är han och han kommer säkert att ligga bra till i totalen, men jag tror att han inte kommer att räcka till mot Haga, Bayliss och Max.
Personligen hoppas jag verkligen att Haga kan hålla uppe sin fina form över vintern och till slut få en VM titel.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det är han och han kommer säkert att ligga bra till i totalen, men jag tror att han inte kommer att räcka till mot Haga, Bayliss och Max.
Personligen hoppas jag verkligen att Haga kan hålla uppe sin fina form över vintern och till slut få en VM titel.

Bayliss kör väl inte nästa år, inte heller Toseland. Så skulle verkligen vara kul om Biaggi och Haga fortsätter tampas. Checa kommer inte köra hem någon total nästa år iaf.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bayliss ska köra. Han har slagit Checa på Checas "territorium", där han varit fostrad och på den tiden då Carlos fortfarande var lite het.
Skulle vara mycket förvånad om Checa kan rubba Troy på samma sätt 2008 på Bayliss bakgård.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Haga såg stekhet ut i år o kan han konservera/återuppta den formen till 2008 e mästerskapet hans :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Bayliss ska köra. Han har slagit Checa på Checas "territorium", där han varit fostrad och på den tiden då Carlos fortfarande var lite het.
Skulle vara mycket förvånad om Checa kan rubba Troy på samma sätt 2008 på Bayliss bakgård.

Sa inte bayliss tidigare i somras att han skulle pensionera sig? Har han ändrat sig?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Sa inte bayliss tidigare i somras att han skulle pensionera sig? Har han ändrat sig?
Möjligt, men inget jag har hört. Däremot har han ju kommenterat 1098:an ett par ggr sedan det blev klart. Nu senast sa han "I’m really looking forward to riding the new bike next year!" efter loppet, finns även på www.ducati.com.
Han ska köra!!! :yoparty

sandstream

Guest
Möjligt, men inget jag har hört. Däremot har han ju kommenterat 1098:an ett par ggr sedan det blev klart. Nu senast sa han "I’m really looking forward to riding the new bike next year!" efter loppet, finns även på www.ducati.com.
Han ska köra!!! :yoparty
Han har även kommenterat 1197:an (sista jag läste skulle de köra med en 1197 och kalla den 1198, typisk Ducati-logik) med leenden när Eurosports engelska kommentatorer frågat hur testerna har gått.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Ytterligare ett rykte som kan vara intressant för WSS:
MV Agusta och Benelli ska presentera 675cc triplar på Milanomässan.

Som 3cyl-nöt tycker jag det vore riktigt coolt med 3 märken som ställer upp med 3-cylindrigt i en VM-klass. :)
Steget är visserligen rätt långt från att presentera en gathoj till att ställa upp med ett team i WSS, men både Benelli har ju varit på gång ett par gånger och MV har ju precis börjat i WSBK.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3225000 Ytterligare ett rykte som kan vara intressant för WSS:
MV Agusta och Benelli ska presentera 675cc triplar på Milanomässan.

Som 3cyl-nöt tycker jag det vore riktigt coolt med 3 märken som ställer upp med 3-cylindrigt i en VM-klass. :)
Steget är visserligen rätt långt från att presentera en gathoj till att ställa upp med ett team i WSS, men både Benelli har ju varit på gång ett par gånger och MV har ju precis börjat i WSBK.
Kul med nya märken i mästerskapen, men MV kommer inte ställa upp i WSBK.

Det hittades inga sponsorer om jag fattat det hela rätt. Riktigt synd. Har väl gått bra i stock?

sandstream

Guest
Biaggi inte kvar hos Suzuki nästa år då teamet har problem med pengar sen huvudsponsorn drog sig ur.
Problem med pengar är kanske en sanning med modifikation. De har nog pengar så det räcker för 2 hojar och bra förare men de har inte råd med den lön som Biaggi begärt och som enligt uppgift ska ha varit väldigt hög med WSBK-mått mätt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln