www.nejtillpitbull.se

Kia

Guest
Mmm.... Du behöver nog inte förtydliga dej, det är lixom svårt att missa...:rolleyes:

/Carin

:)

Slappna av...

Älskar hundar av alla de slag. Har under större delen av mitt liv haft hund. Olika raser.
Däremot anser jag inte att alla är lämpliga hundägare. Vissa raser är (oavsett vi inser och erkänner det eller inte) lättare att uppfostra "fel" och göra till ett farligt vapen.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Hade väl egentligen inte varit fel. men då ska det vara konsekvent nej åt alla som vill skaffa hund, oavsett ras.
Vill man ha hund ska man gå igenom en lämplighetsutbildning och får inte ha några kända kriminella anknytningar.
Samma med barn, är man olämplig får man inte ha barn, det är ingen rättighet att få reproducera sig och skaffa ungar som man kan ignorera eller misshandla.
Mvh

Kia

Guest
Hade väl egentligen inte varit fel. men då ska det vara konsekvent nej åt alla som vill skaffa hund, oavsett ras.
Vill man ha hund ska man gå igenom en lämplighetsutbildning och får inte ha några kända kriminella anknytningar.
Samma med barn, är man olämplig får man inte ha barn, det är ingen rättighet att få reproducera sig och skaffa ungar som man kan ignorera eller misshandla.
Mvh

Varför inte....

Allt annat ska man ju ha nåt jävla tillstånd till i vårat samhälle så varför inte införa en hundägarlicens??
Lätt för seriösa uppfödare att kontrollera vad köparna ska använda hunden till. Tyvärr finns det alldeles för många uppfödare som inte har en aning om vad de håller på med och bara är ute efter pengar.
Samma sak gäller naturligtvis barn. Alla är ju uppenbart inte lämpliga som föräldrar. Borde finnas någon sådan kontroll när man kommer till mödravården för samtal....

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2770068 Hade väl egentligen inte varit fel. men då ska det vara konsekvent nej åt alla som vill skaffa hund, oavsett ras.
Mvh
Ska det även gälla chiacaoer(stavning?) eller klassas dom som marsvin?

2770078 Varför inte....

Allt annat ska man ju ha nåt jävla tillstånd till i vårat samhälle så varför inte införa en hundägarlicens??
Lätt för seriösa uppfödare att kontrollera vad köparna ska använda hunden till. Tyvärr finns det alldeles för många uppfödare som inte har en aning om vad de håller på med och bara är ute efter pengar.
Samma sak gäller naturligtvis barn. Alla är ju uppenbart inte lämpliga som föräldrar. Borde finnas någon sådan kontroll när man kommer till mödravården för samtal....
Mjo det hade tagit bort mkt problem...

Tex hade nog du och ditt ex inte bedömts som lämpliga, iaf inte efter vad vi fått höra. Så tänk ett helt varv nästa gång för jag antar att du kommer börja protestera.

Last edited:

Kia

Guest
Ska det även gälla chiacaoer(stavning?) eller klassas dom som marsvin?

Mjo det hade tagit bort mkt problem...

Tex hade nog du och ditt ex inte bedömts som lämpliga, iaf inte efter vad vi fått höra. Så tänk ett helt varv nästa gång för jag antar att du kommer börja protestera.

Du har inte en enda jävla aning om hur jag är som mamma och hur jag behandlar min dotter... (eller mina bonusbarn)
Att jag protesterar, provocerar och käftar med översittare och småkillar på ett forum säger inte ett endaste jävla dugg om hurvida jag är lämplig som förälder eller inte.
Så innan nästa gång du tänker anklaga mig för att vara en dålig förälder, knip igen eller tillbringa en vecka hos mig när jag har alla barnen här. Om du efter en sån vecka fortfarande kan säga att jag är en dålig förälder då ska jag f*n inte käfta emot heller.... Varmt Välkommen!!

Min dotter är mitt allt och jag skulle göra vad som helst för att hon ska må bra.
Vad det gäller mitt ex lämplighet kan jag inte svara i hans ställe det skulle inte vara rättvist när vi tvistar om allting. (givetvis håller vi dottern utanför våra gräl)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

:rofl

...tillbringa en vecka hos mig när jag har alla barnen här... Varmt Välkommen!!

Men alltså, det måste vara sjukt drygt. Hur många barn är det? Vems är de? Hur gamla är de? Vad ska man göra? Leka? Laga mat? Bygga snögrejer?
Jag tror du är en bra mamma, men även om jag inte trodde det skulle jag aldrig tillbringa en vecka med främmande lapplisa med tillhörande lapp-barn. Nevva.

Last edited:

Kia

Guest
:rofl

Men alltså, det måste vara sjukt drygt. Hur många barn är det? Vems är de? Hur gamla är de? Vad ska man göra? Leka? Laga mat? Bygga snögrejer?
Jag tror du är en bra mamma, men även om jag inte trodde det skulle jag aldrig tillbringa en vecka med främmande lapplisa med tillhörande lapp-barn. Nevva.

Jaaa du... våran familj består av 4 barn. De är 15, 13, 11 och 3 år. 3 åringen är biologiskt sett min. De andra är mina grabbar ändå.
Vad man "ska" göra?? Tjaa rent praktiskt... bla.. laga mat, tvätta kläder, städa, läsa läxor, leka, uppfostra, aktivera, skjutsa runt till aktiviteter och kompisar dagis osv, stödja, krama, uppmuntra, lära, föräldrarmöten jaaa en otroligt liten del av det iaf... Jag har en enorm tur som har en sambo att dela allt detta med.

Det jag menar när jag skriver kom och tillbringa en vecka hos mig och barnen är naturligtvis att ska du kommentera min lämplighet som förälder får du fan kolla upp mig först....

Gabor

Guest

Abstinens, folk måste vara elaka för att orka med sig själva,dvs fokusera sin egen dåliga tid på jorden genom att genast ge sig på andra.
Kallas skydda sig själv, så att det inte ska synas att dessa har dålig självkänsla, uselt självförtroende samt en svag karraktär, för att inte säga ett väldigt grått och tråkigt liv.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Abstinens, folk måste vara elaka för att orka med sig själva,dvs fokusera sin egen dåliga tid på jorden genom att genast ge sig på andra.
Kallas skydda sig själv, så att det inte ska synas att dessa har dålig självkänsla, uselt självförtroende samt en svag karraktär, för att inte säga ett väldigt grått och tråkigt liv.

Hehe kanske är sant. :D

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr

HAHAHAHA :tummenupp love it :corn

inte lika lång livserfarenhet, men säkertsurfat lika mkt ändå & då kan jag bara säga att du har inte rätt till 99,9% du har snarare rätt till 100,1%

BTT: om jag inte minns helt fel när det gäller antalet attacker från hundar så toppar just "golden retriver" (undersökningen är 3-4år gamal)
den är dock framtagen på hur många attacker varje ras är skyldig till, inte i %.
men det man kan se av detta är att pitbullen är inte alls den agresiva hund många tror. anledningen till att många använder den som kamphund är för att den har en fysik som en golden/"chivavuoa" aldrig kommer i närheten av. den går att göra aggresiv, nästan inget djur föds agresivt.
jag har bra många vänner & bekanta som har just pitbulls eller korsningar med "amstaff" & dom har aldrig haft något problem med sina.

så snälla, sluta kasta skit på hundar när ni tror att labrador är en bärbardator..

säkert hänt 100ggn att folk börjar klaga på just pittbullen, ni hatiska läs på mer & förstå eller håll er till maskiner

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Hör på detta då! Man kan ju tro att jag tappat nån hjärncell eller två..haha

Åkte bil med min syster o mamma såg en bil med två jätte fina amstaffbilder på bakluckan, den passerade o försvann.

Senare åkte det förbi en volvo kombi..jag kollar vad det står på backluckan på en liten skylt fastklistrad! jag känner adrenalinet pumpa blir ledsen o förbannad och får syster o mor att reagera likadant..på skylten står det:

www.nejtillpitbull.se

Visst att inte alla kan gilla en viss ras tänkte man ju men man behöver ju inte skylta om det!

I stridens hetta i vår bil kommer vi närmare o ska se vad det är för en idiot..

Vi ser då att det står...börjar garva o ser ...det står ju.... www.nejtillbiltull.se :yoparty

Fan va Vi garva hela vägen hem må Ni tro! vem va idiot nu tror Ni?! :arsele

Puss på Er! från mig o min Tito

Så tokigt :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...