www.nejtillpitbull.se

Gabor

Guest
Varför klaga på en hundras eller mc som vi människor skapat....alla på denna planet tycker inte om samma saker!!!!!!!!!!

Acceptera detta.

En sporthoj/glidare kan vara lika farlig som en pittbull....allting beror på ägaren (PUNKT)

:D Sen när kan man jämföra en maskin med ett levande djur ?? :D

Visst, en sporthoj kör plötsligt på dig för att du antastar ägaren till den samma.

Vilket är mer troligt, att en hund med framavlade skyddsinstinkter gör.:va

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
:D Sen när kan man jämföra en maskin med ett levande djur ?? :D

Visst, en sporthoj kör plötsligt på dig för att du antastar ägaren till den samma.

Vilket är mer troligt, att en hund med framavlade skyddsinstinkter gör.:va

Med sådana svar behöver man inte svara alls!! :arsele

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...

Men du verkar hata allt som inte passar dig!!!!!

Tanken slog dig kanske inte att både djur och mc har ägare??

Alltså, allting handlar om ansvar hur man framför sitt fordon eller djur...kan du förstå det då??

Last edited:

Gabor

Guest
Men du verkar hata allt som inte passar dig!!!!!

Tanken slog dig kanske inte att både djur och mc har ägare??

Alltså, allting handlar om ansvar hur man framför sitt fordon eller djur...kan du förstå det då??

Hat ? Jag hatar inte, det låter jag andra göra. Tar aldeles för mycket tid å energi och det leder ingen vart.

Ogillar kanske när människor är rent av dumma, ignoranta eller bara inte vill förstå. Gillar alla sorters av hojar, så även hundar.

Men din liknelse mellan maskin å människa kanske inte var så välskriven, tänkte kanske inte på det eller.? text kan lätt missförstås eller hur ?

Klart att ansvar ligger på ägaren, det fattar väl nästan vem som helst.

Ska vi bjuda på lite underhållning i tråden , så kan vi väl göra det genom att ha olika åsikter och kalla varandra x och y.

Tror inte på allvar at man kan lita på en hund som har egna ideer, instinkter.
En hoj som står still , den gör inte ett skit.

Vi tycker säkert samma sak, men uttrycker oss olika.

Å du , :arsele , kan du kalla mig, det är ok.:D

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Hyabusa 480+...
Helt riktigt Gabor....

Vi utrycker oss nog lite olika....:)

Tycker det är så trist bara när människor dömmer ut en speciell ras pga ägarens dåliga omdömme/karaktär....(menar inte dig)

Men du har roliga skämt i min "skämt tråd"....:tummenupp

Vi fortsätter där istället och "kampar".......:D

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr

Det dör fler i bil än på mc varje år, men ändå anses det farligare att färdas på motorcykel än i bil. Beror det på den där ointressanta %-faktorn kanske...? :tungan

hehe, nej klart %-faktorn är den viktigaste i undersökningar. men de jag vill få fram är att alla hundar kan gå till attack, förstår du vad jag vill komma fram till ?

Kia

Guest
hehe, nej klart %-faktorn är den viktigaste i undersökningar. men de jag vill få fram är att alla hundar kan gå till attack, förstår du vad jag vill komma fram till ?

Fast det känns ju som att det är lite farligare när en stor, stark hund som en pitbull får frispel och attackerar än när en papillon får samma tokspel...?? :va

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Fast det känns ju som att det är lite farligare när en stor, stark hund som en pitbull får frispel och attackerar än när en papillon får samma tokspel...?? :va

har du nån ggn sett en terrier flippa ur ? dom är inte så stora men den som blev attackerad mådde inte så bra :gnissla

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Det är ägaren som gör hunden till det den blir. Så enkelt är det. Att en pittbull sedan har "fysiken" gör bara saken värre. Skulle en liten chiuahua (vet ej hur det stavas) har den fysiken skulle den va tusen gånger värre.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Japp, och där håller jag med.

Personligen är jag nöjd om alla bara håller sina hundar kopplade, oavsett storlek, och är stadiga nog att hålla emot.

En dröm vore förstås om ägaren fick ta ansvar för de skador hundar ställer till med, men dit är det nog långt. Istället för "oaktsamhet" blir det tex "misshandel". Det borde väl alla hundägare ställa upp på eftersom de litar på sina djur till 100% procent, eller? Om inte, varför ska då jag lita på dom? :confused:

Kia

Guest
har du nån ggn sett en terrier flippa ur ? dom är inte så stora men den som blev attackerad mådde inte så bra :gnissla

Lättare att sparka ihjäl en terrier än en stor hund... (Om nöden skulle kräva detta)
Men visst ett hundbett gör ont oavsett...
Men verkligheten är ju just att du har större chans att försvara dig mot en liten hund..

Personligen är jag nöjd om alla bara håller sina hundar kopplade, oavsett storlek, och är stadiga nog att hålla emot.

En dröm vore förstås om ägaren fick ta ansvar för de skador hundar ställer till med, men dit är det nog långt. Istället för "oaktsamhet" blir det tex "misshandel". Det borde väl alla hundägare ställa upp på eftersom de litar på sina djur till 100% procent, eller? Om inte, varför ska då jag lita på dom? :confused:

Är inte hundägarna ansvariga för vad deras hundar ställer till med??

Så är det för hästägare iaf...

Last edited:

Kia

Guest
Så om en häst sparkar ihjäl någon så döms ägaren för dråp? Bra isf.

Har varit med om en incident med en häst...

Häst möter bil på landsväg... Bilen bestämmer sig för att vara "rolig"... tutar. Hästen blir skrämd, kastar av sin ryttare och i paniken sparkar till sidan på bilen...
Hästägaren blir skyldig till olyckan och får betala bilägaren för reparationer av bilen...

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr

vi delar nog samma ideér ändå :tummenupp
komiskt vad man kan misstolka texter ibland.

det är som sagt ägaren som ska bära ansvaret, inte djuret.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Lättare att sparka ihjäl en terrier än en stor hund... (Om nöden skulle kräva detta)
Men visst ett hundbett gör ont oavsett...
Men verkligheten är ju just att du har större chans att försvara dig mot en liten hund..

så stora hundar skall tas bort, dessa raser borde inte få existera. se så allihopa ut & skjut stora hundar, är dom över knähöjd ska dom dö !

frågan är bara hur vi ska göra med människor ? vi kanske ska börja med avrättning på styrketränade människor & dom som är längre än 180 ? :gnissla

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)

Är inte hundägarna ansvariga för vad deras hundar ställer till med??

Så är det för hästägare iaf...

Du har nog aldrig sett tex en jack russel terrier gå till anfall. Att försöka sparka ihjäl en angripande terrier är bra mycket svårare än du tror. Då kan det ibland vara lättare att värja sig mot en stor hund där du kan få tag och den inte kan slingra sig på samma sätt. Alla raser och indivder är olika givetvis, med allt vad det innebär i fråga om att kunna värja sig från, avbryta eller fly från en angripande hund. Ville bara påpeka att det kan vara minst lika svårt och ibland tom svårare att värja sig mot en liten hund..

Och ja, vi hundägare är ansvariga för allt våra hundar gör. Kallas strikt hundägaransvar.

Kia

Guest
så stora hundar skall tas bort, dessa raser borde inte få existera. se så allihopa ut & skjut stora hundar, är dom över knähöjd ska dom dö !

frågan är bara hur vi ska göra med människor ? vi kanske ska börja med avrättning på styrketränade människor & dom som är längre än 180 ? :gnissla

Men läs HELA dissussionen... inte bara lösryckta inlägg....

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha