Måste berätta en jävligt sjuk grej jag var med om när jag var lärling på det företag jag jobbar idag. Jobbade med en kille som var några år äldre än jag men han hade cert och var fullbetald, vi skulle åka och laga ett köksavlopp som hade gått sönder i en lägenhet som låg ovanför en pizzeria, så det var ju väldigt bråttom eftersom pizzerian inte kunde ha öppet så länge skadan inte var lagad.
Vi kommer dit till lägenheten och konstaterar att vi måste bila upp golvet i köksskåpet för att komma åt skadan, sagt och gjort vi hämtar bilmaskinen från bilen, men min kollega har ingen skyddplast att täcka dörrhålet in till köket med, det skulle damma ner hela lägenheten om vi inte täckte in köket.
Då kommer killen på en strålande idé, han går in i sovrummet och sliter upp sängkläderna i sängen, tar lakanet och tejpar upp det som skydd för dörrhålet
, jag kan inte annat än att stå och gapa och undra vad han håller på med
. Vi bilar upp golvet, lagar läckan och börjar plocka ihop efter ett par timmar, då frågar jag hur vi ska göra med lakanet som han tog från sängen, han bara garvar och tar ned lakanet och skakar av det, går in i sovrummet och lägger tillbaka det och bäddar sängen som om inget har hänt.
Kan inte varit så nice att krypa ner i den sängen efter det man kommit ut från dushen på kvällen. Kollegan ifråga jobbar inte kvar utan fick mer eller mindre sparken något år senare, dock inte pga det här.