www.tailorstore.se

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Så. Är det värt att ta mått på sig själv och beställa den billigaste skjortan för att sedan utvärdera?

Ja, rosa skjorta är fett ghey.

absolut, och samtidigt som du beställer det billigaste de har så drar du hem några tygprover av lite bättre kvalite så du får känna/se på dem innan du beställer för mer pengar.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Back to topic:) Tror bästa sättet o införskaffa fina skjortor till bästa pris idag är o gå till en bra skräddare om man är på semester typ thailand, låta dom ta ens mått sy upp ett par plagg o sen beställa från dom så länge man behåller sina mått.. Går man upp ner:gnissla får man låta ta nya mått på nästa semester resa:)

Last edited:

MikkE

Guest
absolut, och samtidigt som du beställer det billigaste de har så drar du hem några tygprover av lite bättre kvalite så du får känna/se på dem innan du beställer för mer pengar.

Då kommer det garanterat bli en beställning när jag har druckit mindre öl och tagit mått. Kul att prova på faktiskt! Skräddarsydd flanell :drool

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Då kommer det garanterat bli en beställning när jag har druckit mindre öl och tagit mått. Kul att prova på faktiskt! Skräddarsydd flanell :drool

skräddarsytt är skiten :tummenupp fan omöjligt att hitta en skjorta som passar i en butik :huvet

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Back to topic:) Tror bästa sättet o införskaffa fina skjortor till bästa pris idag är o gå till en bra skräddare om man är på semester typ thailand, låta dom ta ens mått sy upp ett par plagg o sen beställa från dom så länge man behåller sina mått.. Går man upp ner:gnissla får man låta ta nya mått på nästa semester resa:)

Klart prisvärt och en jäkla bra kvalité om man hamnar rätt,de flesta seriösa skickar hem.
Thaisilke är otäckt skönt på sommaren.

Henrik

MikkE

Guest
skräddarsytt är skiten :tummenupp fan omöjligt att hitta en skjorta som passar i en butik :huvet

Jag har faktiskt svårt att hitta skjortor som sitter på mig bra. Emilio på MQ av alla märken sitter bra men även Melka sitter som en dröm på mig! tummenupp

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Jag har beställt en skjorta för test därifrån. Ska skriva här när jag fått den.
Jag hoppas den är grym men som sagt, vi får se :p

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
kommer inte beställa därifrån igen. skiten blev alldeles för kort och då hade jag plusat på extra centimetrar.

indier är inte att lita på

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
kommer inte beställa därifrån igen. skiten blev alldeles för kort och då hade jag plusat på extra centimetrar.

indier är inte att lita på

Indier har jag ingen åsikt om men Tailr Store syr i Sri Lanka.
Det kan i och för sig vara invandrade indier som syr i Sri Lanka förstås.

Att köpa i Thailand som någon skrev har jag sett olika exempel på, allt från omöjligt att hålla sig från skratt till okej. Vill man ha prisvärt skräddarsytt och inte vill beställa över nätet så finns det skräddare från diverse u-länder som åker runt i Sverige på bl.a. hotell dit man kan gå och beställa, finns även några u-landslirare som glider runt på bankerna i Kungsträdgården, de tar en lax per skjorta ungefär och det är ju inte jättebilligt men säkert prisvärt, hotellnissarna vet jag inte vad det kostar men kan kolla och skriva här sen.

Merovingian

Guest
Suitopia.se kan slängas in i diskussionen.
Erfarenhet av dessa då?

Beställde tygprover därifrån, meneeh.. De kom aldrig.. :gnissla

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag har ett tiotal skjortor från tailorstore.se

Reflexioner:

- Köp de dyraste tygerna, skjortorna blir billiga ändå.
- Det tog några skjortor innan passformen blev rätt. Av någon anledning var överärmarna sydda för Manfred Hoeberl. Jag fick ange fem cm mindre omkrets än i realiteten innan det blev bra.
- Ta inte extra styva kragar och manchetter, det blir för styvt.
- Be minst två olika personer ta dina mått, det kan skilja mycket.
- Passa på att köpa slipsar och manchettknappar, det kostar en tredjedel av vad man får betala i butiker.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag gillar tailorstore men mät och börja med den billigaste skjortan. När du har den (och den kommer inte passa) så kan du utgå från den och ändra dina mått.

Ibland blir skjortorna inte exakta men då hjälper deras mycket duktiga kundservice till.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag gillar tailorstore men mät och börja med den billigaste skjortan. När du har den (och den kommer inte passa) så kan du utgå från den och ändra dina mått.

Ibland blir skjortorna inte exakta men då hjälper deras mycket duktiga kundservice till.

Men jag har sett att det går att lägga in mått på sina favvoskjorta där, det måste väl vara bättre? Men det kanske är det du har gjort? I så fall är det ju tjänstefel av dem om de inte syr rätt.

Jag ska iaf mäta en av mina goaste skjortor och lägga en beställning inom kort. Ska bli väldigt intressant.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Vad blir slutpriset på en sådan här historia?
= Är det värt mödan att trixa, istället för att traska till skräddaren runt hörnet?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Men jag har sett att det går att lägga in mått på sina favvoskjorta där, det måste väl vara bättre? Men det kanske är det du har gjort? I så fall är det ju tjänstefel av dem om de inte syr rätt.

Jag ska iaf mäta en av mina goaste skjortor och lägga en beställning inom kort. Ska bli väldigt intressant.
Syr rätt gör de nog, problemet är hur mycket rörelse- och krympmån som läggs till.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Syr rätt gör de nog, problemet är hur mycket rörelse- och krympmån som läggs till.

Rörelserymden är väl irrelevant eftersom den är ju perfekt på ens bästa skjorta och det är det mått de ska sy efter om man inte tar kroppsmått. Krympmån däremot kan nog vara knivigt. Alla andra klädtillverkare tvättar ju iofs tygerna innan de syr upp plaggen för att minimera krympningen senare för kunden. Nu kan det ju visserligen krympa och dra sig i sömmar o dyl ändå.

Lutar åt en grafitgrå och en ljusblå med lite olika features. Kan langa upp bilder här sen även om Markus tycker jag är pretto då :tungan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tvättade den billiga skjortan jag köpte och den är okej men inte perfekt, något stor i ryggen eller livet i helhet. Mailade dem bilder och de tyckte jag skule kapa 4-5cm på midjemåttet.
Så, nu blir det väl testskott 2 snart.

Det är synd att det är 3-4v leveranstid eftersom det är drygt at köpa en i taget dock. :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA