Xbox 360-tråden

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Eftersom vi inte har en tråd om Microsofts glädjespridande, högljudda låda tar jag och startar en! :)

Diskussionsmaterial:

Vilka spel rekomenderar ni?
Vilka spel bör man akta sig för?
Vad är ditt gamertag?
Kör du "mindre laglig"?

etcetera etcetera...

Även frågor från poteniella köpare besvaras självklart :tummenupp

Själv får jag väl ta å starta med att starkt rekomendera Gears of War till alla er som av någon anledning ännu inte köpt detta utmärkta spel. Definitivt topp 3 bästa spelen någonsin! :yoparty

Tony Hawk 8 (eller vad fan det nu heter) var helt värdelöst enligt min mening - men då har jag aldrig varit ett särskilt stort fan av spelserien heller...

Kan dessutom passa på å rekomendera Microsofts egna ratt; bra "känsla", bra force feedback och ligger förhållandevis bra i knät :tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Har väntat på denna. :)

Test Drive Unlimited är helt klart ett bra och skoj spel!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Har väntat på denna. :)

Test Drive Unlimited är helt klart ett bra och skoj spel!

laddade ner demot för att pröva och tyckte att det var lite sisådär om jag ska vara ärlig... Du som förmodligen lirat lite mer - hur är mc-känslan? :va Som bilspel tycker jag inte att det hade mycket att komma med jämför med NFS: Most Wanted (köp inte NFS: Carbon!)

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Det lilla jag spelar är Call of Duty 3, skitskoj över Live, mindre i singel player. Lite buggigt och tillrättalagt, det är bara att följa en snitslad bana i princip. Spelade NFS Underground ett tag också men det är nog 8 månader sen.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2777655 laddade ner demot för att pröva och tyckte att det var lite sisådär om jag ska vara ärlig... Du som förmodligen lirat lite mer - hur är mc-känslan? :va Som bilspel tycker jag inte att det hade mycket att komma med jämför med NFS: Most Wanted (köp inte NFS: Carbon!)
Mc känslan är väl inte den bästa men så mycket roligare än NFS:MW har det med. Jag tycker inte att NFS:MW har något att komma med direkt då känslan i det suger kraftigt! (enligt mig då) Jag väljer TDU över NFS:MW alla gånger.

I början så gick det att köra mc ganska bra men så kom det en uppdatering som sabbade det en aning. Kör man i FPP så funkar det okej, bättre än motogp 3 iaf :rolleyes:. Men det är bilarna som är mest i fokus i det spelet.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag köpte mitt 360 iförrgår då mitt ps2 krasha, och jag har bara nhl -07 än så länge, det ska olagliseras snart så jag kan skaffa mer spel.

DOm spel som jag har provat

Gears of war tyckte jag inte om, black däremot hade jag på PS2, det var riktigt bra, men det finns väl inte på xbox?

call of duty 2 är skoj, men det är ju samma som alla andra call of duty osv, men riktigt roligt om man är 4 st o ska knäppa varann.

Fifa inte lika bra som pes6, lite taskig bild och dåligt gjorda gubbar.

Pingis, inte så himla roligt, man kan lägga kvällen på nåt annat.

NFS Carbon tycker jag är bra till PS2 så jag kommer att skaffa det till den här oxå.

Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
som någon nämt är CoD III ett genuint underhållande spel :tummenupp

Splinter Cell: Dubble Agent erbjöd några mindre förändringar till en spektakulär spelserie. Kan inte riktigt bestämma mig om jag tyckte att dessa var till godo eller ondo dock :va

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
The Elder Scrolls IV: Oblivion är ju ett spel ni måste ha finns inget bättre. :yoparty

Gears of war och Testdrive unlimited är oxå grymma.. :tummenupp

AF

Meldem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Blå
Gears of War är grymt!

Pes6 är också bra, turnering mot några polare är sjukt kul.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Ne nu glömde jag ett mäktigt spel som inte är till 360 igentligen men funkar med en enkel updatering. Forsa motorsport. :tummenupp Och snart kommer ju tvåan ut till 360 oxå. :yoparty

FreddaGädda

Guest
Fable 2 kommer i tredje eller fjärde kvartalet i år.
Ska man behöva tjöpa ett helt jäfla 360 bara för det? Kanske.. :gnissla
(Fable: The lost chapters är det enda spel som fångar mitt intresse)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
2777884 Ne nu glömde jag ett mäktigt spel som inte är till 360 igentligen men funkar med en enkel updatering. Forsa motorsport. :tummenupp Och snart kommer ju tvåan ut till 360 oxå. :yoparty
Så du gillade det med. :) Mitt favoritspel till den gammle boxen. Väntar så grymt mycket på 2:an. :)

Fable 2 kommer helt klart vara intressant, gillade inte riktigt 1:an för att det var för mycket snack om vad man skulle kunna göra i det också blev det inte alls så. Allt som skulle vara så fritt mm också är det murar precis överallt. :gnissla

Men 2:an ska ju tydligen bjuda på något enormt fantastikst stor enligt skaparna så man kan ju hoppas. Det kanske blir som 1:an skulle blivit. :rolleyes:

Assasins creed verkar helt klart intressant även det. Snyggt som få och när man läser om vad man skall kunna göra så vill jag ha det ännu mer.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Splinter Cell: Dubble Agent erbjöd några mindre förändringar till en spektakulär spelserie. Kan inte riktigt bestämma mig om jag tyckte att dessa var till godo eller ondo dock :va

Även om Splinter Cell - Double Agent erbjuder olika slut så känns det ändå som om man antagligen bara kör igenom spelet en gång (är halvvägs nu...) för att sedan lägga det på hyllan. Tycker också han rör sig lite långsamt den där grabben...

Rainbow Six - Vegas har jag iofs bara kört demo:n på, men det blir det nog när jag är klar med Double Agent.

NFS - Most Wanted blir det när man inte har minst en timme på sig att spela.

Edit: ALLA spel blir bättre på en stor täävä. :tummenupp

Edit2: Jag har den där 360:n med hårddisk och enligt all info jag hitttat så ska den vara på 20 Gb, men när den var ny så stod det i menyn att det var 10 Gb ledigt... Finns det massa skräp man kan ta bort, eller fick jag en för liten HDD? :confused:

Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Även om Splinter Cell - Double Agent erbjuder olika slut så känns det ändå som om man antagligen bara kör igenom spelet en gång (är halvvägs nu...) för att sedan lägga det på hyllan. Tycker också han rör sig lite långsamt den där grabben...

Rainbow Six - Vegas har jag iofs bara kört demo:n på, men det blir det nog när jag är klar med Double Agent.

NFS - Most Wanted blir det när man inte har minst en timme på sig att spela.

Edit2: Jag har den där 360:n med hårddisk och enligt all info jag hitttat så ska den vara på 20 Gb, men när den var ny så stod det i menyn att det var 10 Gb ledigt... Finns det massa skräp man kan ta bort, eller fick jag en för liten HDD? :confused:

Hårddisken är på 20gb, men jag har för mig att man bara ser 12gb eller liknande som ledigt. Det har någonting med "bakåtkompabiliteten" :)gnissla ) att göra. Du kan alltså lira xbox spel på din 360.

Call of duty3 tycker jag personligen inte är lika bra som tvåan som var ett helt klockrent spel.

Oblivion är ett i stort sett evighetsspel som är mycket underhållande.

Gears of war är ett måste om man gillar spel som innehåller någon form av action :tummenupp

Just cause tycker jag är ett underhållande spel också som man kan spela många timmar om man vill klara "allt".

Själv skall jag avyttra 360:in till förmån för PS3, så man får prova lite nytt. Känns inte motiverat att ha två konsoller när jag kanske spelar 30-40 timmar per år...

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03

Stämmer mycket bra på båda sakerna, 40" LCD tv is the shit för xbox 360.
Sen ligger det en del demo spel / videos och liknande på boxen från affären, inte för att du gör så mkt med 20gb disk ändå. Save filerna tar bara ett par kb..

Har hunnit prova ett par spel (ja, jag kör mindre laglig version)

Burnout 4 3 av 5p
Mycket underhållande bilspel, ingen simulator utan mer arkad känsla.
Har varvat bägge föregångarna till vanliga boxen,
och det är inget nytt i det till 360 förutom bättre grafik.

Dead Rising 1 av 5p
Meningslöst zombie slaktspel, kan vara kul om man bara vill
döda ett par zombies annars fruktansvärt långtråkigt.

Enchanted Arms 4 av 5p
Rpg baserat spel där man springer runt i en värld,
när man möter någon fiende blir det turnbaserade slag där man
är party vs party. Riktigt roligt spel, dock lite väl tidskrävande.

Need for Speed Carbon 2,5 av 5p
Bil Racing spel, precis som tidigare serier. Som vanligt,
kul ett tag sedan blir man less på det.
Inga direkta nya funktioner förutom att man kan designa
egna delar till bilen.(ändra på de som redan finns)

Project Gotham Racing 3 3 av 5p
Bilsimulator spel, verkade ganska verkligt.
Dock inget som jag fastnade direkt för,
tror det tar ett tag att lära sig. Välgjort med hyfsade miljöer.

Viva Pinjata 0 av 5p
Riktigt ulligt och gulligt spel där man ska bygga upp en värld i en trädgård
Man ska odla fram maskar och andra äckliga små djur
Så ulligt och gulligt så man blir kräkless, och riktigt långtråkigt.
(T.o.m tjejen tyckte det var fjolligt)

Full Auto 2,5 av 5p
Bilracing där du har vapen på bilen. Ganska underhållande att köra
mot någon kompis dock lite långtråkigt i längen att nöta mot AI:n.
Även lite svårt att styra vissa vapen.

Gears of War vet ej av 5p
Välgjort och snyggt spel, dock är det ett shot-em-up spel. Antar att det tar
ett bra tag innan man lär sig att styra med dosan i det, jag blev galen
och gav upp efter 30minuter. Spelet verkade bra,
synd att jag inte klarade av att spela det med handkontrollen.

Sonic the Hedgehog 0 av 5p
Riktigt värdelöst försök till att återskapa det roliga och gammla sonic till sega.
Det var dålig grafik, svårt att styra gubben och mycket seg story. Undvik!

Dead or Alive 4 3,5 av 5p
Riktigt roligt fightingspel om man endast tittar till fighterna.
Storyn är duktigt värdelös, har dock fungerat ypperilgt att spöa
polarna på någon förfest med!

Kameo vet ej av 5p
Har precis börjat spela detta, verkar rätt skojj hittils.
Lite pussel / äventryr över det hela.

Marvel - Ultimate Alliance 3,5 av 5p
Ett "hack & slash" spel som stöder upp till 4 spelare.
Även 4 spelare i co-op, och detta var grymt roligt.
Kan bli aningen långtråkigt om man lirar ensammen,
fast är man ett par stycken kan man lätt bränna iväg
ett gäng roliga timmar.

Ridge Racer 6 3,5 av 5p
Typiskt arkad racing spel, mycket overkliga "sladd" egenskaper
fast riktigt roligt att köra. Perfekt att köra ett par race när man har tid.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
väcker liv i tråden igen eftersom jag har lite problem med nyinskaffade Test Drive - Unlimited...

hur fan får man tillgång till motorcyklar? :va Ligger på Pro-nivån och kör en Koeniggsegg för 548 lakan men när jag försöker åka till en motorcykelhandlare säger den att jag måste besöka alla bilhandlare först; något jag är rätt säker på att jag gjort nu....

Måste man göra något annat innan man får köra båge?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Har bara haft min 360 sen i slutet av nov och har redan fått 2 stk konsoler som har pajjat...hur vågar ni flasha/chippa egentligen? Antar att inte garantin gäller om man gör det? Jaja, nog om det...kör nog hellre lagligt tills vidare.

Själv har jag snöat in totalt på Gears of War, har spenderat åtskilliga timmar med detta. Grymt Campain-läge som även går att köra co-op via splitscreen eller över live vilket är 1000 ggr roligare. Lång hållbarhet då sista svårighetsgraden ger nog dom flesta något att bita i. Online-krigen är ännu roligare speciellt när man spelar med andra svenskar.

Till skillnad från Xyron så tycker jag Viva Piñata är helt suveränt bra. Den första timmen är kanske inte mycket att hänga i granen då man mest får massa information hela tiden. När man sen väl har börjat få koll på hur det funkar är spelet hur skönt som helst. Brukar absolut inte gilla denna typen av spel annars men detta är ett riktigt najs spel att bara slappa till ett par timmar.

Tror dessa 2 spelen kommer hålla mig sysselsatt ett tag tills Bioshock och Assassins Creed kommer, möjligtvis Halo 3 då kanske också. Bioshock kommer nog vara det mest intressanta i mina ögon som kommer i år.

Ett annat lir som faktiskt verkar ballt är det nya Streetball Homecourt eller vad det heter. Streetbasket med massa balla moves och dunkar. Tror inte det har kommit ut men det finns demo att tanka på marketplace.

Vågar inte riktigt nämna några spel som jag tycker man bör undvika då det alltid är någon som tycker motsatsen.
Jag gillade iaf inte Oblivion och DOA4...

min gamertag e: grottmannen
spelar nästan bara rankade matcher på GoW för tillfället...

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
väcker liv i tråden igen eftersom jag har lite problem med nyinskaffade Test Drive - Unlimited...

hur fan får man tillgång till motorcyklar? :va Ligger på Pro-nivån och kör en Koeniggsegg för 548 lakan men när jag försöker åka till en motorcykelhandlare säger den att jag måste besöka alla bilhandlare först; något jag är rätt säker på att jag gjort nu....

Måste man göra något annat innan man får köra båge?

Allt du behöver göra är att hitta alla affärer som säljer bilar och hojar. :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras