Xbox 360-tråden

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
Gears of War tyckter jag är något överskattat, iaf som singleplayer-lir. Känner inget sug efter att spela om det igen. Har inte provat på Live än, men jag få väl göra det.

Nån som vet om Saint's Row är nåt att ha?
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Gears of War tyckter jag är något överskattat, iaf som singleplayer-lir. Känner inget sug efter att spela om det igen. Har inte provat på Live än, men jag få väl göra det.

Nån som vet om Saint's Row är nåt att ha?

Testa spela co-op om du känner någon över live, det är riktigt roligt. Dessutom ska man inte köra på lättaste svårighetsgraden, hardcore-graden gör så spelet blir HELT annorlunda. Testa matcher på Live, svinkul!

Saints Row har jag bara testat demot på, verkar sådär. Gillar man GTA så är det säkert ballt
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Gears of War är, faktiskt, ett förbannat bra spel. Speciellt i co-op. 9/10, lätt. Detta spelet ensamt gör 360 värd att köpa.

Lost Planet är helt ok också, jag gillar att klampa omkring i stora mechs och skjuta aliens med gatling gun. Stör mig på smågrejer som den totalt meningslösa briefingen innan varje mission (finns bara en väg att gå i banorna och storyn är helt linjär, varför måste jag briefas liksom), men 7/10 låter rimligt.

Har bara sett på när folk spelat Dead Rising, jag skrattade så jag höll på att kissa ner mig. Totalt meningslöst zombieslaktarspel, and I love it! Isborren rekommenderas.

Men är det bara jag som tycker 360 känns lite lågbudget? Tveksam byggkvalitet, HÖGLJUDD och så den där idiotiska lösningen med tre decimeter transformatordosa på sladden. Usch.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Saints row är la sådär. Spelar det just nu, gillar man GTA så gillar man helt klart detta men körkänslan i bilarna kunde varit något bättre än vad den är.

Skall ju tydligen vara kul att köra över live så jag får la testa det. :)
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Men är det bara jag som tycker 360 känns lite lågbudget? Tveksam byggkvalitet, HÖGLJUDD och så den där idiotiska lösningen med tre decimeter transformatordosa på sladden. Usch.

Nä, du e nog långt ifrån ensam. Har själv fått byta ut min 360 2ggr sen i nov. Skitkvalité är ju det minsta man kan säga. Stör mig faktiskt inte så mycket på ljudet men givetvis hade det varit schysstare med en tystare.
 

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Tranås
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
Kan ju rekomendera att inte vrida på konsolen mellan liggande och stående när man spelar, brraapp, låter det sen var det bara att slänga need for speed carbon i papperskorgen :va
 

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
peteR1000 skrev:
Testa spela co-op om du känner någon över live, det är riktigt roligt. Dessutom ska man inte köra på lättaste svårighetsgraden, hardcore-graden gör så spelet blir HELT annorlunda. Testa matcher på Live, svinkul!

Saints Row har jag bara testat demot på, verkar sådär. Gillar man GTA så är det säkert ballt

Älskar GTA, så Jag kanskwe borde köpa Saint's. Finns ju för lite mindre pengar än dom flesta spel, har ingen lust å slanta 700 spänn som de nya spelen kostar. Kanske borde chippa boxen.

360 ÄR väl lågbudget? Kostar ju ungefär hälften av vad PS3 kommer kosta och inte speciellt mycker mer än Wii trots mycket bättre prestanda. Ljudnivån är väl ändå lite väl hög. Låter ju mer än min schletna 6 år gamla PS2:a.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Kan ju rekomendera att inte vrida på konsolen mellan liggande och stående när man spelar, brraapp, låter det sen var det bara att slänga need for speed carbon i papperskorgen :va

sitter ju en varningslapp på släden att man absolut inte ska flytta på konsolen när man spelar :D
annars får man lära sig den hårda vägen :tummenupp
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag kör mest MotoGP på min :)

Men nu skall jag hålla mig ifrån det, så att inte ovanan att köra på ställ i varje kurva sitter kvar i ryggmärgen när det är dags att damma av inkontinentizakin nu till våren...
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Nä, du e nog långt ifrån ensam. Har själv fått byta ut min 360 2ggr sen i nov. Skitkvalité är ju det minsta man kan säga. Stör mig faktiskt inte så mycket på ljudet men givetvis hade det varit schysstare med en tystare.

Verkar vara många som haft problem med sina krysslådor. Jag och två kompisar köpte en varsin någon vecka efter releasen och vi har faktiskt aldrig haft några problem med våra. Vi kanske fick måndagsexen :D
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Verkar vara många som haft problem med sina krysslådor. Jag och två kompisar köpte en varsin någon vecka efter releasen och vi har faktiskt aldrig haft några problem med våra. Vi kanske fick måndagsexen :D

haha! Antagligen, har en polare som också köpte sin vid release och inte heller haft problem med sin.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Nytt tips! Fight Night Round 3, svinballt för att vara ett boxningsspel. Finns att hitta billigt också!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2803567 Älskar GTA, så Jag kanskwe borde köpa Saint's. Finns ju för lite mindre pengar än dom flesta spel, har ingen lust å slanta 700 spänn som de nya spelen kostar. Kanske borde chippa boxen.

360 ÄR väl lågbudget? Kostar ju ungefär hälften av vad PS3 kommer kosta och inte speciellt mycker mer än Wii trots mycket bättre prestanda. Ljudnivån är väl ändå lite väl hög. Låter ju mer än min schletna 6 år gamla PS2:a.
Bara så du vet så förlorar microsoft på varenda maskin de säljer. ;) Iaf när de släpptes vid releasen så förlorade de på varje maskin. De känar/känade bara på spelen som såldes. De satte den så billigt för att få sålt många maskiner.


Bror min köpte sin vid releasen och inte haft minsta fel på den. Inte de 4 av hans polare som skaffade 360 samtidigt heller.
 

BornToDie

Dödsbenägen?
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Borås
Hoj
...
WWE Smackdown vs. Raw -5/5.
Ett oerhört segt spel som i princip bara består av laddtider och upprepningar av samma tråkiga combos.
Stay Away!
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Dem flesta som pungat ut 700 spänn för ett spel får lite ont i magen av o erkänna att det egentligen sög.. Men här kommer mina lir och mina betyg;

NFS:MW - rätt tråkigt spel, arkadbilspel. men värt 99kr som ja köpte de nytt för .. Betyg 3/10

Call of duty 3 - Sådär spel, vist är det snyggt och bra gjort men nja jo.. man klarar det 1 gång sen sitter de fint på hyllan :p multiplayer här var inte så fängslande. 7/10

Dead rising - härlig frihet, slakta zombies på alla tänkbara sett.. man tröttnar dock snabbt, iaf jag. 6/10

Gears of War - även om man klarar det ganska snabbt så ÄR det ändå värt pengarna och det nöjjet man hade! fantastisk upplevelse. Lite slött i multiplayer kan man tycka.. men alltid lika kul o dela någon med motorsågen :)
9/10

Tony Hawks Project 8, riktigt bra skatespel, om man gillar skatespel.. vet inte riktigt varför ja köpte de.. spelat de 1 gång :s , coolt med slowmotion effekt och att man kan kontrollera var fot för sig och därmed göra "egna" tricks som ej är liksom.. scriptade..
7/10

Ghost recon adv warf. - sikket mög, när jag lirar ett skjuta/action spel så vill jag har det så "verkligt" som möjligt utan 200neonblåa pilar o fryktanter runtom fiende soldaterna o över hela skärmen, sikket jevla mögspel asså! Tvi... 2/10

Project gotham racing 3 - Härligt bilspel med skön känsla, givet köp om man gillar bilspel! Vinn race och köp nya lyxbilar, som du sedan samlar i ett stort garage. Väl där kan du gå runt fritt o kolla på bilarna i first person view och det är SANSLÖS grafik. Bästa till lådan just nu.. hittade mitt för 349 på siba.
8/10
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Kan man inte köpa större hårddisk till Xbox 360? Skulle vilja ha ett, men jag tyckte det var så irriterande att det bara var 20 gigs hårddisk. Ska man ha spel och sånt på den så blir den väl full rätt fort?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
2804968 Kan man inte köpa större hårddisk till Xbox 360? Skulle vilja ha ett, men jag tyckte det var så irriterande att det bara var 20 gigs hårddisk. Ska man ha spel och sånt på den så blir den väl full rätt fort?
Du kan inte spara spelen på hårddisken, eller iaf inte köra dem från disken.
Inte än iaf.., utan det gäller att bränna på dual layer dvd-skivor
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Bara så du vet så förlorar microsoft på varenda maskin de säljer. ;) Iaf när de släpptes vid releasen så förlorade de på varje maskin. De känar/känade bara på spelen som såldes. De satte den så billigt för att få sålt många maskiner.

så är det väl med ps3:an med?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top