Xbox 360-tråden

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Kom på ett annat spel jag faktiskt tyckte sög. Call of Duty 3...otroligt enformigt. Spawnande tyskar, stå och skjuta ner alla, springa till nästa ställe och samma sak där HELA tiden...då var 2:an mycket roligare.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Tycker alla FPS-spel är tråkiga och dåliga till konsol. Utan mus och tangentbord så famlar man i mörker.

Nädå, vanesak. Givetvis är det lättare med mus och tangentbord men efter att ha spelat Timesplitters 2 till PS2 i åtskilliga timmar har kontrollen satt sig rätt bra tycker jag.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2805046 Tycker alla FPS-spel är tråkiga och dåliga till konsol. Utan mus och tangentbord så famlar man i mörker.
Du är inte skillad nog. :tungan Nej men mycket är faktiskt en vanesak. Jag spelar fps på både pc och konsol och visst det är inte samma snabbhet på konsol men tycker helt klart att det går o köra. Sen så gäller ju samma sak för motståndaren. (förutsatt att vi snackar man to man då)
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
PS3:an kan jag inte uttala mig något om då jag inte vet mycket om den. Enda jag vet från att ha läst amerkanska forum är att de inte gillar maskinen.

jag testade den själv "over there" å jag tyckte det verkade sjukt bra.

för övrigt så tyckte jag gears of war va riktigt kul med co-op!
har alltid tidigare varit emot fpsspel på konsol men efter det så ändrade jag mig ganska fort... första spelet till ps3:an blir nog tack vare det resistance-fall of man...
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
fan, är det förresten bara jag som tycker att Agustus Cole, a.k.a. Coletrain, är den skönaste karaktären någonsin i ett spel? Log varje gång han pratade eller pratades om, vilken jävla lirare :yoparty Ganska värdelös på slagfältet (dör hela tiden i sina gung-ho-anfall), men vilken mentalitet :D

Alla ni som klarat spelet och hann se sluttexterna; jag sitter och lyssnar på den låten just nu :tuttar
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
fan, är det förresten bara jag som tycker att Agustus Cole, a.k.a. Coletrain, är den skönaste karaktären någonsin i ett spel? Log varje gång han pratade eller pratades om, vilken jävla lirare :yoparty Ganska värdelös på slagfältet (dör hela tiden i sina gung-ho-anfall), men vilken mentalitet :D

Alla ni som klarat spelet och hann se sluttexterna; jag sitter och lyssnar på den låten just nu :tuttar

Han har ju jävligt roliga läten och kommentarer när man spelar som han via Live :D

vilken svårighetsgrad klarade du det på?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Om jag köper en xbox360 eller en PS3:a här i USA och bär med den till Sverige, är det bara att koppla in och köra då eller måste man ha en massa adaptrar och kablar och grejor?
Antar att det måste till en adapter på strömsidan, men man kanske kan köpa en svensk transformator till den? PÅ tv sidan, är det bara att köra där?

:confused:
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Om jag köper en xbox360 eller en PS3:a här i USA och bär med den till Sverige, är det bara att koppla in och köra då eller måste man ha en massa adaptrar och kablar och grejor?
Antar att det måste till en adapter på strömsidan, men man kanske kan köpa en svensk transformator till den? PÅ tv sidan, är det bara att köra där?

:confused:

Bara att plugga in vad jag hört! :tummenupp
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Någon som skulle kunna tipsa mig om vart fasiken jag hittar den sista bilhandlaren på Test Drive? Jag har klarat ca 35% av spelet men inte hittat alla handlare. Jag TROR att det är en lexushandlare, inte helt säker.
Vill ju ut och köra motorcykel :(
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
jag testade den själv "over there" å jag tyckte det verkade sjukt bra.

för övrigt så tyckte jag gears of war va riktigt kul med co-op!
har alltid tidigare varit emot fpsspel på konsol men efter det så ändrade jag mig ganska fort... första spelet till ps3:an blir nog tack vare det resistance-fall of man...


Men gears of war är inget fpsspel. Fps är väl när man bara ser vapnet. :va
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Men gears of war är inget fpsspel. Fps är väl när man bara ser vapnet. :va

sant... sry :)

Om jag köper en xbox360 eller en PS3:a här i USA och bär med den till Sverige, är det bara att koppla in och köra då eller måste man ha en massa adaptrar och kablar och grejor?
Antar att det måste till en adapter på strömsidan, men man kanske kan köpa en svensk transformator till den? PÅ tv sidan, är det bara att köra där?

:confused:

det är bara att byta strömkabeln e de jag har hört... men där jag kollade på dem i usa kostade dem 4200+skatt så de e inte så hemskt stor skillnad.. så jag bestämde mig att köpa hemma ist..

nu har jag beställt skiten iaf men får la se när man får den :gnissla
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

det är bara att byta strömkabeln e de jag har hört... men där jag kollade på dem i usa kostade dem 4200+skatt så de e inte så hemskt stor skillnad.. så jag bestämde mig att köpa hemma ist..

nu har jag beställt skiten iaf men får la se när man får den :gnissla

Ja, PS3:an kostar 4431 (4200 + skatt) och ett xbox360 ca 2954 (2800 + skatt). Båda är de uppgraderade versionerna och man kan slippa skatten om man handlar on-line.
Funderar på att köpa ett av dom och bära med hem till min bror. Vad kostar dom i Sverige? Vad kostar svenska strömkablar? :confused:
 

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Skövde
Hoj
zx10r -08
Ja, PS3:an kostar 4431 (4200 + skatt) och ett xbox360 ca 2954 (2800 + skatt). Båda är de uppgraderade versionerna och man kan slippa skatten om man handlar on-line.
Funderar på att köpa ett av dom och bära med hem till min bror. Vad kostar dom i Sverige? Vad kostar svenska strömkablar? :confused:

jag beställde mitt ps3 från webhallen... där tar de 6200. exboxet vet jag ej vad de ligger på nu...

vet ej exakt vad de e för stömkabel... möjligtvis en likadan som till pc:n.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
hardcore är avklarad, kommit halvvägs genom insane (co-op, singel är fan omöjligt)

jo svårt är det alltid men det är ju nästan bara på dom ställena man tvingas dela på sig som blir svårt när man kör co-op eftersom man inte kan hjälpa en som ligger...

Vänta du tills du kommer till RAAM på insane...jag höll fan på att bli insane där :huvet

Och varför är det massa snack om PS3 här nu :mad: ni lockar ju bara en massa...
Och förresten ska det bara vara att plugga in en PS3 då det verkar sitta nån strömkonverterare i skiten...
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
eftersom jag ihelgen införskaffat Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 så bumpar jag tråden.

Spelet i fråga var en positiv överraskning tycker jag och ett ENORMT steg upp från förra spelet. Har lånat många element från Rainbow Six: Las Vegas (samma utvecklare), men har gjort det lite mer avancerat. Är det värt pengarna? Nja, köp R6:LV istället :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top