Xbox 360-tråden

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Min box surrade ngt förbenat, speciellt från läsaren, men man trodde ju det var normalt efter allt man läst om det.
När den rasade noterade jag direkt att den nya jag fick i utbyte lät hälften så mycket, läsaren skorrar inte lika mkt som den gamla, det är mer som ett högt susande.
Dessutom går den svalare, kan ju bara hoppas att den håller längre än 5 månader...

Jag "pajjade" 2 stk på 5 veckor, den tredje har iaf hållt i drygt 4 månader nu *ta i trä*

Däremot hoppas jag som fan att mitt Guitar Hero 2 har kommit idag :yoparty
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Min box surrade ngt förbenat, speciellt från läsaren, men man trodde ju det var normalt efter allt man läst om det.
När den rasade noterade jag direkt att den nya jag fick i utbyte lät hälften så mycket, läsaren skorrar inte lika mkt som den gamla, det är mer som ett högt susande.
Dessutom går den svalare, kan ju bara hoppas att den håller längre än 5 månader...

Om ni har en samsungläsare och flashar den med senaste mjukvaran så blir det tyst som en mus... så när som på nåra fläktljud... Man går helt enkelt ner i varvtal på läsaren vilket inte gör någon skillnad alls i spelandet.. Funkar enbart på backuper iofs... sätter man i en orginal så växlar man läge mellan snabb & slö läsning... :tummenupp

För övrigt tycker jag att Crackdown är skitball... nästan klarat det.. nya ghost recon är uberfett... och avklarat i storymode nu.. det är det snyggaste spelet jag lirat..

Allt detta på min FullHD 1080p TV... Jag fattar inte hur man kan spela 360 på en standard tv... grafiken är ju halva grejen liksom...

Jag "pajjade" 2 stk på 5 veckor, den tredje har iaf hållt i drygt 4 månader nu *ta i trä*

Däremot hoppas jag som fan att mitt Guitar Hero 2 har kommit idag :yoparty

har du en gitarr till det eller...
 
Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Om ni har en samsungläsare och flashar den med senaste mjukvaran så blir det tyst som en mus... så när som på nåra fläktljud... Man går helt enkelt ner i varvtal på läsaren vilket inte gör någon skillnad alls i spelandet.. Funkar enbart på backuper iofs... sätter man i en orginal så växlar man läge mellan snabb & slö läsning... :tummenupp

För övrigt tycker jag att Crackdown är skitball... nästan klarat det.. nya ghost recon är uberfett... och avklarat i storymode nu.. det är det snyggaste spelet jag lirat..

Allt detta på min FullHD 1080p TV... Jag fattar inte hur man kan spela 360 på en standard tv... grafiken är ju halva grejen liksom...



har du en gitarr till det eller...

Får väl hela Guitar Hero 2 paketet, gitarr, spel o vad som nu ingår. Ska råkka gärnet hemma :D

Jag hade Samsung-läsaren på min första 360, hade massa problem med att den inte ville läsa spelen ibland. Med Hitachin har jag aldrig haft några problem.

Synd bara att inte 360'n skickar ut några 1080p signaler då...du får väl shoppa en PS3 också :tummenupp
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
någon här som lirar TD:U som kan svara på hur fan man blir medlem i klubbar (eller startar dem)? Skulle också bra allt vilja vet hur man läser de små meddelanden man får upp ibland i högra hörnet...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Om jag har förstått det rätt så ska man via xbox:en kunna streama musik och film från en dator på samma nätverk. Någon som lyckats med det? Funkar det bra?

Vore coolt om man kunde tanka ner HD material och sedan streama över det till TV:n genom krysslådan... :va
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Om jag har förstått det rätt så ska man via xbox:en kunna streama musik och film från en dator på samma nätverk. Någon som lyckats med det? Funkar det bra?

Vore coolt om man kunde tanka ner HD material och sedan streama över det till TV:n genom krysslådan... :va

Vi streamar musik från vår Linux-baserade mediaserver utan problem :tummenupp

Skit skönt å lyssna på egen musik samtidigt som man kör :yoparty

Går även att titta på bilder, men film går inte att spela upp (måste vara något särskilt format om jag kommer ihåg rätt)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
2871791 någon här som lirar TD:U som kan svara på hur fan man blir medlem i klubbar (eller startar dem)? Skulle också bra allt vilja vet hur man läser de små meddelanden man får upp ibland i högra hörnet...
Det vill jag oxå veta... jag har gjort allt man kan vad gäller race och sånt.

Jag tror det kan handla om att man måste köpa alla bilar av ett visst märke, då kan man bli "samlare" på hög nivå och få tillgång till klubbarna för inbördes beundran.

Är på typ 65% av spelet tror jag... trots allt tog det lång tid, och resten av 35% måste ju vara mer än bara åka runt runt runt på ön och köpa alla bilar och hus som finns... tråkigt slut isåfall.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Om jag har förstått det rätt så ska man via xbox:en kunna streama musik och film från en dator på samma nätverk. Någon som lyckats med det? Funkar det bra?

Vore coolt om man kunde tanka ner HD material och sedan streama över det till TV:n genom krysslådan... :va

Har du lite fart i datorn och inte tänker sitta och videoredigera eller nåt samtidigt som du streamar...kolla in tversity

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28479
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
Det vill jag oxå veta... jag har gjort allt man kan vad gäller race och sånt.

Jag tror det kan handla om att man måste köpa alla bilar av ett visst märke, då kan man bli "samlare" på hög nivå och få tillgång till klubbarna för inbördes beundran.

Är på typ 65% av spelet tror jag... trots allt tog det lång tid, och resten av 35% måste ju vara mer än bara åka runt runt runt på ön och köpa alla bilar och hus som finns... tråkigt slut isåfall.

Man kan ju starta egna klubbar också står det någonstans :va

Har du några favoritbilar förresten?
Mina:
A - Koenigsegg (lvl 3): Kört över 420km/h, behöver jag säga något mer? :D
B - Ascari KZ1 (lv 3): Snyggast bilen i spelet och dessutom oerhört balanserad.
C - TVR Sagaris (lvl 3): Så länge banan inte består av för mycket rakor spöar denna bil de flesta A och B-bilarna.
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Man kan ju starta egna klubbar också står det någonstans :va

Har du några favoritbilar förresten?
Mina:
A - Koenigsegg (lvl 3): Kört över 420km/h, behöver jag säga något mer? :D
B - Ascari KZ1 (lv 3): Snyggast bilen i spelet och dessutom oerhört balanserad.
C - TVR Sagaris (lvl 3): Så länge banan inte består av för mycket rakor spöar denna bil de flesta A och B-bilarna.
Har suttit och nött några timmar TDU nu, grymt roligt. Dock har det mesta av tiden gått åt till att åka och besöka alla bilhandlare så man får chansen att köra MC :tummenupp. Har några längst ut på kusterna att beta av, sen tror jag nog jag har besökt alla.

Jag har även börjat lira Virtua Tennis 3 nu, dock blev jag inte särskilt imponerad av det. Själva gameplayet är simpelt, för simpelt.
Någon som har Top Spin 2 och kan säga om det är bättre/sämre?

Förresten, har ni gjort något för att kyla ner boxen lite extra? Kylningen är ju ingen höjdare original, och intercoolern som finns att köpa skall ju kunna bränna 360:t.
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har du lite fart i datorn och inte tänker sitta och videoredigera eller nåt samtidigt som du streamar...kolla in tversity

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28479

Verkar lite halvklurigt att få det där att fungera. Xbox konsolen rekommenderade att man går till http://www.xbox.com/pcsetup och laddar ner mjukvara. Någon som vet om Zuna fungerar till att streama musik och HD video?

Vi streamar musik från vår Linux-baserade mediaserver utan problem :tummenupp

Skit skönt å lyssna på egen musik samtidigt som man kör :yoparty

Går även att titta på bilder, men film går inte att spela upp (måste vara något särskilt format om jag kommer ihåg rätt)


Vad är en mediaserver? :confused:

Kan man ställa in en laptop att starta automatiskt vid behov? Mao, kan jag via xboxen väcka en dator på nätverket, så jag inte måste springa iväg och starta den varje gång jag vill spela en låt? :va
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Spelade guitar hero 2 tidigare idag, verkade riktigt skoj. Ska bara till och beställa en gitarr så kan man rocka loss i vardagsrummet :yoparty
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Spelade guitar hero 2 tidigare idag, verkade riktigt skoj. Ska bara till och beställa en gitarr så kan man rocka loss i vardagsrummet :yoparty

Det är svinballt! Lätt värt pengarna :yoparty
Håller själv på och nöter som ett djur hemma.

E verkligen Test Drive så bra som många säger? Tyckte demot var helt värdelöst :va
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det är svinballt! Lätt värt pengarna :yoparty
Håller själv på och nöter som ett djur hemma.

E verkligen Test Drive så bra som många säger? Tyckte demot var helt värdelöst :va

Tycker själv att det var rätt trist. Finns inte så många riktigt bra spel till boxen tycker jag. Mest massa skvaltitlar.
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Det är svinballt! Lätt värt pengarna :yoparty
Håller själv på och nöter som ett djur hemma.

E verkligen Test Drive så bra som många säger? Tyckte demot var helt värdelöst :va

TDU funkar, inget riktigt höjdarspel dock.
Bygger ju på att det är väldigt fritt, i onlineläge kan det vara kul att rejsa mot andra i en och samma värld.
Har dock svårt att se att det håller länge...
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Test Drive eller Guitar Hero 2? :confused:

Gears of War är ju riktigt bra men test drive är jag inte impad av. Guitar Hero 2 verkar svincoolt dock! Men alltså, två - tre bra titlar är ju inte så imponerande. Fast jag är kräsen också! Crackdown ser ut som ett tidigt 90 tals spel.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Jag måste få sticka in med en snabbfråga! :)

En kompis till mig har en granne som känner en som jobbat med en som har ett Xbox360 med NME-chip i.

Den här killen har laddat ner en massa spel från nätet, jag tror det är lagligt, och spelar det utan problem efter att han bränt ut dom på DVD.

På senare tid har han dock märkt att vissa spel som funkat klockrent tidigare inte fungerar när Xbox:en är varm.

Stänger man däremot av konsollen och låter den vila i en halvtimma så tar den skivorna igen utan problem.

Min kompis säger att han hört ifrån en annan kille att han som har Xbox:en skulle bli jätteglad om någon kunde ge honom ett tips på hur man kommer till rätta med det här problemet.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Verkar lite halvklurigt att få det där att fungera. Xbox konsolen rekommenderade att man går till http://www.xbox.com/pcsetup och laddar ner mjukvara. Någon som vet om Zuna fungerar till att streama musik och HD video?

Nu har jag byggt klart mitt nätverk och Zuna funkar faktiskt över förväntan. Jag har dock inte något HD-material på datorn, så jag vet inte hur det funkar att streama. Vilka filtyper är HD? Jag provade .mkv, men dom ville inte zuna kännas vid...

Hur som helst, musik, film och bilder fungerar kanon. :tummenupp
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Jag måste få sticka in med en snabbfråga! :)

En kompis till mig har en granne som känner en som jobbat med en som har ett Xbox360 med NME-chip i.

Den här killen har laddat ner en massa spel från nätet, jag tror det är lagligt, och spelar det utan problem efter att han bränt ut dom på DVD.

På senare tid har han dock märkt att vissa spel som funkat klockrent tidigare inte fungerar när Xbox:en är varm.

Stänger man däremot av konsollen och låter den vila i en halvtimma så tar den skivorna igen utan problem.

Min kompis säger att han hört ifrån en annan kille att han som har Xbox:en skulle bli jätteglad om någon kunde ge honom ett tips på hur man kommer till rätta med det här problemet.
Han har rätt så garanterat en samsungdrive (vilken är den bättre förutom missödena med värmen och att läsa spel).
När samsungen blir varm flyttar sig lasern så den läser där det inte finns någon data och då får han bara upp "Open Tray" istället för att den startar skivan.
Detta kan fixas genom att man sätter ett gummiband på en utav laserns "axlar", så den inte kan röra sig längre än till en viss gräns.
Har dock inte länken, filmen och bilderna här. Sitter i plugget just nu, men senare i eftermiddag/kväll så fixar jag det!
Hoppas du förstod! :va :)

EDIT: Det är ett rätt enkelt begrepp att göra!

EDIT2: Länken här; http://www.360mods.net/News/article/sid=71.html
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top