Xbox 360-tråden

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Håller med föregående talare, ingen direkt villha-känsla...
Jag saknar främst mustigare ljud och närvarokänsla.
Däremot ska det vara underbart med ratten, jag åker över till kompisen och provar så snart det går !
 
Last edited:

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
är det bara jag men finns det inte att köpa xbox live till just xbox (1) längre?:näsblod :va


Menar du köpa t.ex. 12 månaders abb?

Det går att använda t.ex. gamla 12 månaders eller 3 månaders koder från xbox1 paketen till xbox 360, borde gå att göra tvärtom med och köra koder från "360 liven" även om du kör gammelbox.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Håller med föregående talare, ingen direkt villha-känsla...
Jag saknar främst mustigare ljud och närvarokänsla.
Däremot ska det vara underbart med ratten, jag åker över till kompisen och provar så snart det går !

jepp ratten ska visst funka riktigt bra till Forza 2, däremot känner jag inte att 1300:- eller vad nu ratten kostar är värt det.

Ni som sitter med Crackdown hoppas jag har testat Halo 3 betan som släpptes igår. Testade någon timme, helt ok. Lite rörigt i menyerna och det var lite segt att få igång matcher.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Håller med om Forza 2. var inte den wow upplevelsen jag hade väntat mig som jag fick när jag provade Forza. Grafiken var ju inte på topp, ljudet var fruktansvärt vekt (en av anledningarna att jag gick från GT 4 till Forza) men körkänslan var väl ok. Blir nog gött med ratt, men vad spelar det för roll när ljudet suger. :(
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Varning för er som har flashad firmware!

Microsoft Starts Banning 360s on LIVE - MS Confirms
>> With the amount of posts we see on our forums ... it's clear, Microsoft decided to start banning Xbox360 with modified firmwares today (both Hitachi-LG and Toshiba-Samsung drives).
While it's the same release date as Halo3 beta, it seems that people who didn't download Halo3 also get banned. They probably detect backup discs (and not the modified firmware) when you play 'em online (not confirmed yet).
Even people using the new firmwares with disc-jitter added get banned, so it looks like Microsoft found another way to detect it. However we also see reports of people with modified firmwares that are not banned (yet). Microsoft is known to ban with delay though, so it'll probably take a while before we got a good view on who got banned for what reasons.
Just like on Xbox1 it looks like Microsoft bans the console unique ID (serial), not the LIVE user. Microsoft will not allow anyone to login on LIVE on a banned console.
Many people on the official xbox.com forums also claim they got banned but didn't have a flashed firmware ... we'll have to see how that story develops in the coming hours and days.

källa: http://xboxscene.com/

ser visst ut så här:
 

Bifogat

  • cimg0452ir3.jpg
    cimg0452ir3.jpg
    109.3 KB · Visningar: 77

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Jaha där efter att ha uppdaterat consolen så hänger sig alla spel och konsolen har nu också börjat blinka med tre röda lampor. Vafan är det för jävla uppdateringar som sabbar konsollen!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
The red ring och death. :tummenupp

Du har nu råkat ut för det problem en hel del råkat ut för. Har du garanti kvar så skicka in den. Annars värmer du den som satan. :hihi

Jag har uppdaterat min med utan några som helst problem.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jaha där efter att ha uppdaterat consolen så hänger sig alla spel och konsolen har nu också börjat blinka med tre röda lampor. Vafan är det för jävla uppdateringar som sabbar konsollen!


MS-kvalité ut i fingerspetsarna...det är fan så man blir mörkrädd för deras skit.

Ring deras support (kolla xbox.com) säg vad som har inträffat, dom mailar fraktsedlar (eller skickar med post), ring UPS och be om upphämtning, vänta i drygt 2 veckor få en ny konsol hemskickad.

Att du har garanti kvar är inga problem då jag tror enligt svensk lag är 3 år på såna här typer av fel.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
är så att jag köpte detta spelet begagnat från EB Games förr-förra veckan och till min fasa (förutom priset, 300 kr) så kan jag bara köra ett race, för att vid loading-sekvensen efter får jag "damaged or dirty" meddelandet.. och därmed måste stänga av och starta om xboxet...

iallafall så lämnade jag tillbaka spelet och fick pengarna tillbaka - och så hittade jag ett annat begagnat exemplar på blocket.se och köpte det... och får nu samma problem igen...

någon som har en ide om vad problemet kan vara?

(inget annat av mina tolv (original) spel strular, och dessa två exemplar av Moto GP 3 är ju oberoende av varandra kan ju tyckas, samt mitt XBOX är helt original)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
MS-kvalité ut i fingerspetsarna...det är fan så man blir mörkrädd för deras skit.

Ring deras support (kolla xbox.com) säg vad som har inträffat, dom mailar fraktsedlar (eller skickar med post), ring UPS och be om upphämtning, vänta i drygt 2 veckor få en ny konsol hemskickad.

Att du har garanti kvar är inga problem då jag tror enligt svensk lag är 3 år på såna här typer av fel.


Japp de svarade hyggligt snabbt. Men får man tillbaka något renoverat exemplar som funkar ett par månader till så blir jag hysterisk. Vilket jävla sätt att sköta reklamationer på förresten. Jag tycker att elgiganten skulle gett mej en ny bara.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Japp de svarade hyggligt snabbt. Men får man tillbaka något renoverat exemplar som funkar ett par månader till så blir jag hysterisk. Vilket jävla sätt att sköta reklamationer på förresten. Jag tycker att elgiganten skulle gett mej en ny bara.

Enligt MS så får man en ny konsol direkt i butik om den pajar inom 30 dagar...min första börja krångla efter drygt 29 dagar så jag hade turen att få en ny direkt i butik efter lite tjöt. Den andra höll precis i en vecka innan läsaren gav sig :mad: butiken vägra byta och jag fick skicka skiten istället.
Min "nya" jag fick skickad har iaf hållt bra hittills *ta i trä*
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Enligt MS så får man en ny konsol direkt i butik om den pajar inom 30 dagar...min första börja krångla efter drygt 29 dagar så jag hade turen att få en ny direkt i butik efter lite tjöt. Den andra höll precis i en vecka innan läsaren gav sig :mad: butiken vägra byta och jag fick skicka skiten istället.
Min "nya" jag fick skickad har iaf hållt bra hittills *ta i trä*

Som det är nu skulle jag inte råda någon att köpa en 360. Risken att den går sönder är nästan 100%ig.
 

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Växjö/Kalmar
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Har fan väntat i månader på att mitt 360 ska komma tillbaka..
Gjorde dock felet att först skicka tillbaka det till återförsäljaren..
Blir nog fan till att ringa lite idag..
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det bara ni som har haft otur eller är det så här överlag? Jag funderar starkt på att sälja min då det är den mest högljudda pryl jag har ägt! Vilka jävla skitgrejjer :mad:
Näe, jag säljer nog skiten och köper ett ps3 och får kvalitet istället samt bra spel.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Är det bara ni som har haft otur eller är det så här överlag? Jag funderar starkt på att sälja min då det är den mest högljudda pryl jag har ägt! Vilka jävla skitgrejjer :mad:
Näe, jag säljer nog skiten och köper ett ps3 och får kvalitet istället samt bra spel.

Låter gör den fast inte så mycket så jag stör mig på det när jag spelar.
Kvalitén är ju inte den bästa fast det finns ju betydligt mer och bättre spel än till PS3 för tillfället. Behåll den och köp PS3 när det börjat komma lite spel som verkar bra och bara kommer till PS3
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det finns mycket spel men inga som lockar direkt. Och Playstation är Playstation, de har alltid haft de grymmaste liren. Det finns två självklara anledningar till att köpa PS3 och det är ju nya Turismo när det kommer samt nya GTA, även om GTA släpps till 360.

Vill någon köpa ett Premium (2xtrådlösa handkontroller, headset, xbox live mm) i felfritt skick med garanti och 6-7 spel så är det bara att pm'a :) Jag vet inte vad de står i men runt 3500 vill jag nog ha, lite prutmån så klart.
Alternativt byta mot ett ps3 och pengar mellan givetvis.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det finns mycket spel men inga som lockar direkt. Och Playstation är Playstation, de har alltid haft de grymmaste liren. Det finns två självklara anledningar till att köpa PS3 och det är ju nya Turismo när det kommer samt nya GTA, även om GTA släpps till 360.

Vill någon köpa ett Premium (2xtrådlösa handkontroller, headset, xbox live mm) i felfritt skick med garanti och 6-7 spel så är det bara att pm'a :) Jag vet inte vad de står i men runt 3500 vill jag nog ha, lite prutmån så klart.
Alternativt byta mot ett ps3 och pengar mellan givetvis.

Nä, det finns ett par bra lir till 360 och de har ju ett års försprång mot PS3. Men har man bara bra kvalitet på PS3 så tror jag i alla fall att sony går segrande ur konsollstriden. WII är ju inte ens ett alternativ. Möjligen för små barn eller vuxna som vill byta ut sin platt tv mot något nyare när man satt en handkontroll i den gamla!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hur mänga här är det som har blivit bannade ifrån live än då?
Mitt funkar fortfarande, känner dom av att man har flashat den oxå eller bara om man monterar chip?
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Hur mänga här är det som har blivit bannade ifrån live än då?
Mitt funkar fortfarande, känner dom av att man har flashat den oxå eller bara om man monterar chip?
Den känner av om du spelar en backup-skiva och inte en original, den kan inte känna av om firmwaren är flashad eller om du har ett chip i.
Jag uppdaterade aldrig, skulle vänta någon månad först var det tänkt, och se - de började banna.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tänkte bara tipsa om att Forza 2 finns i "butik" nu....
Pm:a om vart din närmsta butik ligger...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top