Xbox 360-tråden

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Forza var rätt kul, måste bara skaffa ratt.

Flasha gör man själv, sedan köper man sällan spel för 200kr / spelet. 'och hittar man så billiga spel så är det frakt på det med. Köper man dessutom lite fler skivor (dvd-dl) när man beställer så slutar det på ca 25~30kr/skiva.
Under 30kr / spel är nog svårt att komma.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Forza var rätt kul, måste bara skaffa ratt.

Flasha gör man själv, sedan köper man sällan spel för 200kr / spelet. 'och hittar man så billiga spel så är det frakt på det med. Köper man dessutom lite fler skivor (dvd-dl) när man beställer så slutar det på ca 25~30kr/skiva.
Under 30kr / spel är nog svårt att komma.
Viktigt att det är dvd+r DL och inte dvd-.
Ger ~20kr skivan för Verbatim DVD+R DL.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja, jag köper vita o skriver på dom själv, det blir snyggare så, men dom är dyrare, tänkte inte på det.

wesellcd handlar jag ifrån, vart handlar ni?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
2973317 Viktigt att det är dvd+r DL och inte dvd-.
Ger ~20kr skivan för Verbatim DVD+R DL.
Vet inte om det är -r eller +r, fungerar gör dom iaf. Köpte en hos handlaren i stan och provade innan vi beställde från wesellcd.com. Kan kolla när jag kommer hem från jobbet om det är - eller +, är iaf verbatim skivor.

Det känns inte som det är värt att köpa Microsofts trådlösa ratt, kostar 1250kr~ ink. frakt från webbhallen, när de har en x360 kompatibel ratt från logitech för 350kr. Enda negativa är att den ratten varken har force feedback eller är trådlös.. men känns nästan som att det blir en sån iaf.

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Köpte (helt oväntat) ett X-box för kanske snart två månader sedan. Har hittills hunnit införskaffa Gears of War (medföljde vid köp), TDU, GRAW2 och Condemned: Criminal origins. Överlägset bäst är de två först nämnda spelen, dock saknar man känslan helt i hojkörningen på Test Drive.. Har inte firrat Live än, men hoppas det kommer snart, samt en 100 mbit lina från BBB.. :tuttar

Gamerscore so far:

TDU: 590
Gears: 580
Condemned: 290
GRAW2: 100

Sen slängde man på deras HD-DVD-spelare häromveckan också, riktigt trevlig om än inte helt perfekt. Dock mycket prisvärd!

Edit: Blir nog dock ett PS3 sen också, bara för att!:yoparty

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Den åsikten är du nog rätt ensam om... Det var väl länge sedan Colin McRae var något att ha.

Nej, inte direkt men so what?

Antar att du inte har testat Dirt...

Gamerscore so far:

TDU: 590
Gears: 580
Condemned: 290
GRAW2: 100

Rätt bra jobbat på 2 månader, nästan alla offline-achievements på Gears där va? Har en jävel kvar...10.000 kills :gnissla

Last edited:

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Rätt bra jobbat på 2 månader, nästan alla offline-achievements på Gears där va? Har en jävel kvar...10.000 kills :gnissla

Japp, det är bara alla COG-tags (har 22) och den där döda-3-st-samtidigt-10-gånger som är kvar på offline-nivå. Har du alla 1000 poäng sen eller? :yoparty

Skall dock sägas att jag inte spelar sååå mycket, men när jag väl spelar så spelas det ganska väl om man säger så (Gears klarades på någon vecka, dock körde jag split-screen med en polare på högsta nivån, annars hade det nog blivit en aning svårare:)).

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Japp, det är bara alla COG-tags (har 22) och den där döda-3-st-samtidigt-10-gånger som är kvar på offline-nivå. Har du alla 1000 poäng sen eller? :yoparty

Skall dock sägas att jag inte spelar sååå mycket, men när jag väl spelar så spelas det ganska väl om man säger så (Gears klarades på någon vecka, dock körde jag split-screen med en polare på högsta nivån, annars hade det nog blivit en aning svårare:)).

urk för cog-tags, finns en youtube-video där dom visar samtliga 30. Jag hade 29 och kunde fan inte hitta den sista utan den hjälpen. Vissa ligger även dolda inuti en byrå och under en soffa. Rent sammanträffande att jag just sköt sönder möbler och hittade dessa. Om du är ute efter döds-3-st-samtidigt-10-gånger så vet jag ett klockrent ställe att fixa det.
Första banan efter fängelset, efter du knallat upp för en trappa där det blir lite film och dom vrålar "grubs". Ta granater, kuta på vänstersidan en bit och sväng mot hålet som blir i marken, kasta ner granater direkt och 3 st fiender som är på väg upp ur hålet dör, pausa och välj starta om checkpoint och upprepa :tummenupp

Jepp, har bara 10.000-kills achievementen kvar innan full pott. Har iofs drygt 5800 kills kvar...hyfsat tidskrävande.

Vad kostar den?

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=58427&lang=se&subsite=games&&ref=

Last edited:

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Nej, inte direkt men so what?

Antar att du inte har testat Dirt...

Näe det har jag iofs inte men jag har läst ett gäng resensioner och enligt dem så är det samma kassa körkänsla i ny tappning dvs väldigt arkadigt utan körkänsla. Men du har rätt jag ska bilda mig en egen uppfattning :)

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Näe det har jag iofs inte men jag har läst ett gäng resensioner och enligt dem så är det samma kassa körkänsla i ny tappning dvs väldigt arkadigt utan körkänsla. Men du har rätt jag ska bilda mig en egen uppfattning :)

Nån verklig körkänsla är det knappast i Dirt men jag tyckte att det var förbannat roligt ändå. Överstyrt så in i helvete och lätt att sladda runt på banorna. Det är inte som Forza el. Gran Turismo direkt.
Det som jag tyckte var tråkigt med Forza är att det var ganska hög inlärningsgrad och det verkar ska upplevas med ratt. Sen har jag tröttnat rätt ordentligt på ban-rejsingspel efter Gran Turismo 3, såg inte det roliga med att köra 2-timmars lopp m.m...

PeteR1000: Tack för tipsen, ska jag nog kunna fixa!:yoparty

:tummenupp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Fick mitt Forza limited edition igår och det är så underbart. :yoparty

Blev lite besviken på demot men demot var ju ingenting mot själva spelet.

Ett måste för er med 360 och gillar bilspel. :tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Forza är riktigt kul, känns dock som ett måste att köpa ratt.
Inga problem att köra ifrån datorn på hard, men med dosan så sladdar man över HELA vägbanan... inga snygga spår i kurvorna här inte.. :D

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Vet inte med MotoGP-spel alltså, har aldrig gillat körkänslan i dom spelen.

Däremot ser detta ruggigt bra ut på bild iaf...kommer väl säkert suga men shit va snyggt!

[YOUTUBE-ID]ycGKg03Cgv4[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...