Jaha... Så låg då äntligen min sprillans nya version av Rainbow Six - Vegas i lådan i fredags. Tror du då inte att krysslådan får för sig att lägga av? Bara sådär? Det började med att dvd-släden (?) inte ville stanna inne, sedan när den bestämt sig för att göra det så fick jag meddelandet "unplayable disc". Suck...
Givetvis får man ingen hjälp i affären där man köpte den (stor elektronikkedja) utan måste skicka in den till Microsoft för reparation. Vilket beräknas ta 4 veckor...
Killen i affären berättade dock glatt att i början hade de en failure rate på ca 20% och idag ligger den runt 50%. Detta innebär alltså att risken för att din sprillans nya krysslåda ska packa ihop inom 12 månader är 50%. Kul. Bara det är ju en anledning till att köpa en PS3:a. Jag tackade ödmjukast för att de självklart gav blanka f-n i att meddela detta när de sålde konsollen. Ytterligare en butik man inte kan visa sig i igen...
Vad får man då i ersättning för att ha varit utan sitt xbox i 4 veckor? EN månads xbox live. Då vart man förbannad igen. Det är väl självklart att jag ska få eftersom jag inte kan utnyttja det live abbonemang jag betalar för nu, eller? Att dessutom erbjuda något för ett värde av $4 för allt strul är att håna kunden.
Måndag morgon ska jag ta med min kaffemugg och försöka övertala killarna i R&D att sluta utveckla mjukvara till Microsofts plattform. Vi säljer datorerna med våra system och kan således skicka med vilken plattform och mjukvara vi vill. Sug på den Gates. FU!