Xbox 360-tråden

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Nu har jag börjat få upp ögonen ordentligt för xbox360, är jävligt sugen på att inhandla men kan någon förklara varför de fortfarande är dyra? Fortfarande 3200kr nya och alla begagnade på blocket är också dyra. Sjukt irriterande, är helt galet taggad på skate. Verkar bli världens bästa spel.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Nu har jag börjat få upp ögonen ordentligt för xbox360, är jävligt sugen på att inhandla men kan någon förklara varför de fortfarande är dyra? Fortfarande 3200kr nya och alla begagnade på blocket är också dyra. Sjukt irriterande, är helt galet taggad på skate. Verkar bli världens bästa spel.

360:n e klockren om du ska spela mest. Jepp lite över 3000:- kommer du få lägga iaf. Vet inte hur det blir nu när den nya "Elite" ska släppas om priset kanske sjunker på dom gamla vanliga. Testade Skate-demot i förrgår som fanns att tanka hem och det var najs, dock inget fan av skatespel direkt.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Xyron provade, men dte gick inte o tanka om man inte var inloggad, sorry.

Vad var det du var ute efter då?

Vad jag är ute efter?

-Tjaaaa...? Främst Motogp 07 eftersom ett motorcykelspel har sin givna plats i samlingen och så Testdrive Unlimited, men även andra bra spel efterlängtas. :)

Idag består samlingen endast av:

-Oblivion The Elder Scrolls
-Gears Of War
-WWE Smackdown
-Need For Speed Most Wanted
-Project Gotham Racing
-Bilar (Garva inte, det är min sons!)
-Viva Piñata (Garva inte sa jag! :fatta!)

Jag är tacksam för det mesta i spelväg! :pannkyss

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Dom finns ju på bukten oxå, kolla där oxå.

Fördelen med den här trackern är ju att det finns folk som seedar.
Vet inte hur det är på bukten.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Ett stycke Halo 3 inhandlat från Elgiganten för 399:- billigt som fan ju :D

Jefflar vad det ska liras ikväll!

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Testade bara Halo 3 en snabbis igår, lite vanlig multiplayer deathmatch och co-op campain.

vill inte uttala mig riktigt än huruvida jag tyckte det var bra eller inte då jag aldrig riktigt hann lära mig varken styrning ordentligt eller nåt annat för den delen heller.

Ingen WOW!!!-upplevelse som Gears of War iaf.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3198106 Testade bara Halo 3 en snabbis igår, lite vanlig multiplayer deathmatch och co-op campain.

vill inte uttala mig riktigt än huruvida jag tyckte det var bra eller inte då jag aldrig riktigt hann lära mig varken styrning ordentligt eller nåt annat för den delen heller.

Ingen WOW!!!-upplevelse som Gears of War iaf.
Jag håller med dig. Verkligen ingen WOW upplevelse. Grafiken är ju inte överjävligt bra och känns ganksa enformigt. Tycker inte det har utvecklats så speciellt mycket utan det är exakt samma spel som vanligt. Skulle absolut inte ge det 9,7/10 som det fått på de flesta ställen. Inget man verkligen måste köpa direkt. Multiplayer online har jag inte provat, det kan väl vara ganska kul samt co-op i storyläget online är ju en klockren sak.

Men bara provat spelet en kort tid. ca 3-4h

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag håller med dig. Verkligen ingen WOW upplevelse.

Jag har inte sett HALO 3 än, men 1:an och 2:an byggde ju på framförallt en överjävligt bra story, stämning och speldesign, och lite mindre på flashig grafik. Kan tänka mig att de som gillade de två första gillar trean av liknande skäl.

Jag funderar på hur jag skall lyckas finta fästmön och köpa en 360... :confused:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Jag har inte sett HALO 3 än, men 1:an och 2:an byggde ju på framförallt en överjävligt bra story, stämning och speldesign, och lite mindre på flashig grafik. Kan tänka mig att de som gillade de två första gillar trean av liknande skäl.

Jag funderar på hur jag skall lyckas finta fästmön och köpa en 360... :confused:

Mycket möjligt, har inte spelat varken 1:an eller 2:an. Har lite svårt för att orka bry mig om story och stämmning i ett FPS-spel, vet inte varför. Speciellt detta eftersom jag inte har spelat någon av föregångarna. Däremot spel som Resident Evil fastnar man ju grymt för story o stämning.

Sen är grafiken snygg som fan men det känns fortfarande som Gears of War la ribban lite väl saftigt högt. Man har blivit lite väl kräsen efter det.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3198199 Jag har inte sett HALO 3 än, men 1:an och 2:an byggde ju på framförallt en överjävligt bra story, stämning och speldesign, och lite mindre på flashig grafik. Kan tänka mig att de som gillade de två första gillar trean av liknande skäl.

Jo jag älskade 1:an men där gick gränsen. 2:an började göra serien lite vek. 1:an kunde jag knappt sluta spela, satt och spelade det dag ut och dag in för jag älskade konceptet med rätt stora öppna miljöer och en härlig stämning (kunde inte sluta förens jag klarat det på legendary). 2:an blev lite av en besvikelse för mig för det bjöd inte på så mycket nytt (jag spelade igenom det en gång), och det gör knappt heller 3:an.

Storymässigt, visst det är väl okej men jag har fortfarande inte den underbara känslan av spelet som jag hade för 1:an.

Jag hade verkligen hoppats på att Flood gubbarna skulle ha försvunnit men icke. Än en gång så får man slåss mot dessa. :huvet Det som förstörde 1:an enligt mig.

Men jag skall inte säga för mycket. I dag får jag hem spelet så jag kan sätta mig och spela ordentligt så ska jag se om jag ändrat mig något.

Och jag säger inte att Grafiken är skit men den är inte imponerande, jag tycker att Xbox's flaggskepp skulle kunna prestera lite bättre.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

För mig funkade det med att köpa sega-spelet (vad det nu heter) med den där blå gubben som kutar som attan. Köpte det till henne, sen får jag spela vad jag vill på min 360... Vi har tom teamat upp på Ghost Recon några gånger. :tummenupp

Cooler

Hojmissbrukande kulturarbetare!
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 900 -13
MotoGP-07 var inte så illa med xbox360 samt köra upp den på väggen med projektor, och köra i "förarvyn"!

Trevligt också att andra förare gör lite misstag och går i backen (utan ens egen medverkan). Saknat detta på tidigare motoGP-spel.. Jag är i alla fall helnöjd med spelet.
---
"Reallife" är dock alltid bäst och mest spännande!! :hojsmilie
---
/G

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
För er som inte har Project Gotham 4, skaffa det, det är väl det enda spelet till 360:n som man får köra gathojar, o kan hjula ståndes på sadeln medans man ger nån fingret. :D

Skitball.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jaha... Så låg då äntligen min sprillans nya version av Rainbow Six - Vegas i lådan i fredags. Tror du då inte att krysslådan får för sig att lägga av? Bara sådär? Det började med att dvd-släden (?) inte ville stanna inne, sedan när den bestämt sig för att göra det så fick jag meddelandet "unplayable disc". Suck...

Givetvis får man ingen hjälp i affären där man köpte den (stor elektronikkedja) utan måste skicka in den till Microsoft för reparation. Vilket beräknas ta 4 veckor... :gnissla
Killen i affären berättade dock glatt att i början hade de en failure rate på ca 20% och idag ligger den runt 50%. Detta innebär alltså att risken för att din sprillans nya krysslåda ska packa ihop inom 12 månader är 50%. Kul. Bara det är ju en anledning till att köpa en PS3:a. Jag tackade ödmjukast för att de självklart gav blanka f-n i att meddela detta när de sålde konsollen. Ytterligare en butik man inte kan visa sig i igen... :D

Vad får man då i ersättning för att ha varit utan sitt xbox i 4 veckor? EN månads xbox live. Då vart man förbannad igen. Det är väl självklart att jag ska få eftersom jag inte kan utnyttja det live abbonemang jag betalar för nu, eller? Att dessutom erbjuda något för ett värde av $4 för allt strul är att håna kunden. :mad:

Måndag morgon ska jag ta med min kaffemugg och försöka övertala killarna i R&D att sluta utveckla mjukvara till Microsofts plattform. Vi säljer datorerna med våra system och kan således skicka med vilken plattform och mjukvara vi vill. Sug på den Gates. FU!
bigfinger.gif

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Så nu efter 2 kvällar och nån timme på eftermiddagen med mitt nyinförskaffade krysslåda runt sin egen axel.
Någon annan som kör med Logitech´s Force feedback ratt ?
Tycker den var grymt svår att köra med iaf, har ändrat lite inställningar och ändrat dödläget på ratten. Men faktum är (som vanligt på bilspel) så går det fortast med dosan. Colin mcrae tycker jag är hyffsat kul men det blir lite samma och samma liksom. Även om det blir andra bilar och svårare desto högre man kommer i stegen så är det ju samma återkommande banor (Career-mode).

Har precis startat upp Forza 2 och lotsat tjejen runt lite i arkade-mode, vad tycker ni är lämpligt i %-antal i "dödläget" (på ratten)? Tror jag har runt 20% nu vilket vart lite väl mycket.

Har bokat upp mig på GH3 och en extra gitarr och då det kommer då jävlar ska det rockas :yoparty

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...