Xbox 360-tråden

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
Går det att köpa till mus och tangentbord till xbox? Det är ju hopplöst att spela FPS med handkontrollen tycker jag..

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Går det att köpa till mus och tangentbord till xbox? Det är ju hopplöst att spela FPS med handkontrollen tycker jag..

trust me, du lär dig :tummenupp Lira igenom Halo 3 eller GoW på lättaste svårighetsnivån så kommer kontroll inte att vara något problem...

iommi

sakta men säkert!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR750 -85, Yamaha sr400 -83
trust me, du lär dig :tummenupp Lira igenom Halo 3 eller GoW på lättaste svårighetsnivån så kommer kontroll inte att vara något problem...

har spelat en del halo 1 med den kontrollen, det blir aldrig naturligt tycker jag. Inge sköj alls..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag gillar PGR4 sten hårt :)

Bifogat

• pgr4.jpg
    pgr4.jpg
    94.1 KB · Visningar: 64

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
PROBLEM!

Är det bara jag på SH som upplever enorma problem med min box efter att ha installerat den patch som medföljde på Halo 3-skivan? Oavsett spel så fryser skärmen efter ett tag, och ibland börjar power-knappen att lysa rött.

Av aktiviteten på xbox officiella forum, likväl Bungies, att döma verkar jag inte vara ensam om detta problem.

Jag har prövat att tömma cachen utan resultat, och börjar bli riktigt lack på att varken Microsoft eller Bungie gett något officiellt uttalanden eller råd :mad:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
PROBLEM!

Är det bara jag på SH som upplever enorma problem med min box efter att ha installerat den patch som medföljde på Halo 3-skivan? Oavsett spel så fryser skärmen efter ett tag, och ibland börjar power-knappen att lysa rött.

Av aktiviteten på xbox officiella forum, likväl Bungies, att döma verkar jag inte vara ensam om detta problem.

Jag har prövat att tömma cachen utan resultat, och börjar bli riktigt lack på att varken Microsoft eller Bungie gett något officiellt uttalanden eller råd :mad:

Är det nån ny patch som har kommit i dagarna eller?

Kommer faktiskt inte ihåg om det var nån patch/update till Halo 3 när jag slängde i det för första gången. Men var det det så installerade jag den med all säkerhet. Har iaf inte haft några problem *ta i trä* :gnissla

Men blev den sån direkt efter att du körde Halo 3 eller har det kommit efter ett tag? Spelet har ju ändå funnits ute drygt 2 veckor nu eller är det mer?

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Är det nån ny patch som har kommit i dagarna eller?

Kommer faktiskt inte ihåg om det var nån patch/update till Halo 3 när jag slängde i det för första gången. Men var det det så installerade jag den med all säkerhet. Har iaf inte haft några problem *ta i trä* :gnissla

Men blev den sån direkt efter att du körde Halo 3 eller har det kommit efter ett tag? Spelet har ju ändå funnits ute drygt 2 veckor nu eller är det mer?

Första som hände när jag stoppade in skivan var att det ploppade upp ett meddelande i stil med:

- För att köra detta spel krävs att du installerar följande uppdatering. JA/NEJ

Jag klicka JA och den installerade och rebootade. Omedelbart därefter uppstod problemen. Detta var bara någon dag efter att spelet släppts, och tills idag har jag varit tålmodig och väntat på att Microsoft eller Bungie ska göra något uttalande, men hittills är det på västfronten intet nytt.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Första som hände när jag stoppade in skivan var att det ploppade upp ett meddelande i stil med:

- För att köra detta spel krävs att du installerar följande uppdatering. JA/NEJ

Jag klicka JA och den installerade och rebootade. Omedelbart därefter uppstod problemen. Detta var bara någon dag efter att spelet släppts, och tills idag har jag varit tålmodig och väntat på att Microsoft eller Bungie ska göra något uttalande, men hittills är det på västfronten intet nytt.

Ok, då har jag med all säkerhet installerat den också...Brukar alltid ta ner uppdateringar till spelen.

Blev konsolen knäpp direkt efter du uppdatera eller? Eller så har du bara haft sån otur att konsolen började knasa precis i samband. Dvs att uppdateringen inte egentligen har med problemen att göra.

Kommer ihåg när Guitar Hero 2 släpptes och det kom nån uppdatering som påstods "döda" 360's. Skitmånga fick RLOD. Sen pratades det om att det egentligen inte gick sönder fler xboxar än vanligt, men att just nästan ALLA satt och spelade GH2 och drog den slutsatsen.

Jaja, är det Bungie som har klantat sig så hoppas jag att dom fixar en ny patch som löser ditt problem, annars får MS ordna en ny konsol.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Sen pratades det om att det egentligen inte gick sönder fler xboxar än vanligt...

Hu skulle det kunna gå sönder fler boxar än vanligt? När jag lämnade in in förra veckan så sa tjejen på UPS att de får in 4-5 st om dagen. Och det är bara på det inlämningsstället!

Killen i affären där jag köpte den bekräftade det och sa att i snitt så lägger varannan krysslåda av under garantitiden. Skandal! :mad:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Spelat lite Halo 3 online hos en polare sista tiden och det var riktigt skoj! Nästan så man blev sugen på att skaffa ett 360 med live :)

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Hu skulle det kunna gå sönder fler boxar än vanligt? När jag lämnade in in förra veckan så sa tjejen på UPS att de får in 4-5 st om dagen. Och det är bara på det inlämningsstället!

Killen i affären där jag köpte den bekräftade det och sa att i snitt så lägger varannan krysslåda av under garantitiden. Skandal! :mad:

Har hört att dom i vissa delar av USA vägrar byta ut boxarna eftersom Microsoft inte vet vad som är fel och därför endast får skicka tillbaka en ny box som även den går söder ett par dagar senare.

Min lekemannagissning är att Microsoft skapat uppdaterade drivrutinern till dvdläsaren och hårddisken i hopp om att hindra piratkopierade skivor, men utan att testa programvaran ordentligt innan... De vet att de gjort fel, men ingen har någon aning om hur de ska fixa det och därför är de förtegna om problemet och låtsas som om inget är fel.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har hört att dom i vissa delar av USA vägrar byta ut boxarna eftersom Microsoft inte vet vad som är fel och därför endast får skicka tillbaka en ny box som även den går söder ett par dagar senare.

Min lekemannagissning är att Microsoft skapat uppdaterade drivrutinern till dvdläsaren och hårddisken i hopp om att hindra piratkopierade skivor, men utan att testa programvaran ordentligt innan... De vet att de gjort fel, men ingen har någon aning om hur de ska fixa det och därför är de förtegna om problemet och låtsas som om inget är fel.

I USA kan du bära tillbaka skräpet till butiken och få en ny upp till 30 dagar efter köpet. Efter det får du skicka in den på rep, vilket beräknas ta 3-4 veckor (vet mer exakt om ca 3-4 veckor... :gnissla ).
Ytterligare en möjlighet är att teckna en extraförsäkring i butiken (som jag av princip aldrig köper) vilket ger dig möjlighet att få den utbytt i butiken under de första 12 månaderna. Kostnad ca $80 om jag inte minns fel.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj

Det jag menade var att just uppdateringen av Guitar Hero 2 inte förstörde boxar mer än vanligt...har själv haft 2 trasiga 360's så jag vet hur dålig kvalitén är.

I USA kan du bära tillbaka skräpet till butiken och få en ny upp till 30 dagar efter köpet. Efter det får du skicka in den på rep, vilket beräknas ta 3-4 veckor (vet mer exakt om ca 3-4 veckor... ).

Det kan du här i Sverige också enligt regler från MS själva, ytnyttjade själv detta eftersom min första gick sönder efter drygt 29 dagar :D

Hooligan

All your base are belong to us
Gick med
14 Dec 2005
Hoj
KXF250
Red ring of light

För er som får problem med att Xboxen hänger sig och eller får det fruktade
Red ring of light.

Det man kan göra är:

Ta en 4 tjocka handdukar vippa in 360´n i dom
starta 360´n , låt den stå i c:a 20 minuter( Ja det luktar skummt om den )
Tabort handdukarna å starta och vips fungerar boxen igen
JOoo det är sant det funkar faktiskt på en del boxar.
Dock fungerade det bara 2 ggr på min. sen skickade jag in boxen på
omlödning kostade 795:- å sen fungerar den U.A.

Det som tydligen är fel på en del boxar är att lödningarna till cpu´n
eller om det va till grafik chippet är dåligt gjorda,,,moderkortet böjer sig tydligen när det blir för varmt och då släpper en del lödningar.

Har även hört om någon som tatt i tu boxen och värmt med värmepistol
men det är nog inget jag skulle rekomendera...

Sen är det så att jag hade inte gjort något av detta om boxen är relativt ny.
Min är 2 år gammal å har ingen garanti därför gjorde jag det på min.

Hade jag haft garanti kvar så hade jag kört direkt till baka med boxen å fått en ny.:yoparty

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Sen är det så att jag hade inte gjort något av detta om boxen är relativt ny.
Min är 2 år gammal å har ingen garanti därför gjorde jag det på min.

Hade jag haft garanti kvar så hade jag kört direkt till baka med boxen å fått en ny.:yoparty

Hoppas både du och alla andra vet att MS har förlängt garantin till 3 år nu på detta problemet :tummenupp

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Liten fråga! Jag kan inte spela live med mitt xbox 360 jag kan ladda hem spel skriva mail mm men inte spela finns det några inställningar eller nått? Eller vad kan det vara för fel.. :va

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Liten fråga! Jag kan inte spela live med mitt xbox 360 jag kan ladda hem spel skriva mail mm men inte spela finns det några inställningar eller nått? Eller vad kan det vara för fel.. :va

Du har inte Live Gold kanske? Låter mer som du har det vanliga silver eller vad det kallas. Man måste ju pröjsa för att spela online, ladda ner o sånt kan alla göra.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras