Pallade inte läsa exakt hela tråden, men nåt som inte verkar nämnts är att 360 faktiskt numer är uppgraderat hårdvarumässigt.
Klassiska problemet med "Ring of death" beror på, som någon tidigare nämnde, att konsolen gick så varm att moderkortet böjde sig av hettan och orsakade glappkontakt mellan diverse komponenter.
Från i höstas någon gång levereras 360 med nya processorer byggda på 65nm-kretsar istället för 90nm.
Det gör kort att burken går både svalare och tystare, plus att problemet med böjda moderkort ska vara eliminerat.
På kartongen sitter en klisterlapp med en streckkod och några nummer på.
För att se om konsolen tillhör de upgraderade kan man kolla lot-numret på denna lapp.
Det står: LOT NO ----, där strecken i verkligheten är fyra siffror.
Är numret 0735 eller högre är den med största sannolikhet av den uppgraderade skaran. Några uppgraderade siktades redan i lot 0734.
Jag köpte min burk förra helgen på Webhallen, och den var av lot 0742.
För att vara på säkra sidan kan man lysa med ficklampa och kika in genom lufthålen efter kopparrör. Nya modellens kylare saknar heatpipes och har således inga rör.
Egentligen väntar jag på tre spel; Star Wars: Force unleashed, Indiana Jones, och Fable2. Men när jag väl planerat att köpa nånting så måste jag göra det på en gång, annars ligger tanken i bakhuvudet och hånar mig tills jag gör det.
(ADHD for teh win)
Men jag köpte i alla fall Burnout Revenge, Kameo och Amped 3.
Kameo är ju klart eget i sin genre. I like it. Det är fan skoj.
Amped 3 är galet roligt. Förmodligen världens bästa spel om man röker brajj samtidigt. Menyerna, musiken, upplägget, cutscenesen.. Allt är rofl-kul!