Xbox 360-tråden

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Finns demo på GH3 att tanka ner från nätet för er som e intresserade. Bara att googla, tanka, bränna, släng skivan i 360'n sen ligger demot där dom vanliga demo-spelen hamnar.

Funkar perfekt, var 5 låtar eller nåt :råckafedt

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Okey...
Det jag vill kunna göra är att lägga över film och musik samt lyssna på internetradio..
Sen får jag väl helt enkelt gå o köpa NHL08 som e de enda jag tänker spela om ja spelar någe alls :)

Känns nödvändigt att köpa 360 :va
Vart hittar ja skiten te bäst pris o me komponentkabel o tjosan o hejsan?

Om du ska lägga över film till din 360 så tro jag att man måste ha ett windows mediacenter på din dator.
Musik funkar däremot bra.
Jag har mitt 360 kopplat till routern och kan på så sätt komma åt all musik som jag har på datorn från min 360.

Bästa pris hittar du nog på pricerunner, eller blocket.

BTW inga som kör motogp 07 online? Demon finns att ladda ner gratis.

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
Tjenare!
Köpte en 360 härom veckan och är riktigt nöjd!
Guitar hero 2 och en gitarr ingick och jag har ganska svårt att släppa gitarren till sambon. Löjligt roligt.
Går det att koppla fler gitarrer via någon typ usb hubb eller måste man köpa nya trean med trådlös gitarr?

Rock On/ Per

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Allt står wäl på xbox lives hemsida.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
200 för 3mån, 600 för hlåer

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Tjenare!
Köpte en 360 härom veckan och är riktigt nöjd!
Guitar hero 2 och en gitarr ingick och jag har ganska svårt att släppa gitarren till sambon. Löjligt roligt.
Går det att koppla fler gitarrer via någon typ usb hubb eller måste man köpa nya trean med trådlös gitarr?

Rock On/ Per

Antar att du har väl gitarren med sladd om du har GH2 eller? Du kopplar väl in den på framsidan bakom den där lilla luckan till höger, där har du 2 usb-ingångar och där kan du koppla in en gura till.
Spela co-op är sjukt kul :tummenupp

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jag har idag ett 360 premium men skulle vilja ha en låda med hdmi, går det på något sätt att skicka över till min dator det jag sparat på x-lådans disk ? Eller måste jag först köpa ett nytt xbox och byta hårddiskar ?

FreddaGädda

Guest
Pallade inte läsa exakt hela tråden, men nåt som inte verkar nämnts är att 360 faktiskt numer är uppgraderat hårdvarumässigt.
Klassiska problemet med "Ring of death" beror på, som någon tidigare nämnde, att konsolen gick så varm att moderkortet böjde sig av hettan och orsakade glappkontakt mellan diverse komponenter.

Från i höstas någon gång levereras 360 med nya processorer byggda på 65nm-kretsar istället för 90nm.
Det gör kort att burken går både svalare och tystare, plus att problemet med böjda moderkort ska vara eliminerat.

På kartongen sitter en klisterlapp med en streckkod och några nummer på.
För att se om konsolen tillhör de upgraderade kan man kolla lot-numret på denna lapp.
Det står: LOT NO ----, där strecken i verkligheten är fyra siffror.
Är numret 0735 eller högre är den med största sannolikhet av den uppgraderade skaran. Några uppgraderade siktades redan i lot 0734.
Jag köpte min burk förra helgen på Webhallen, och den var av lot 0742.
För att vara på säkra sidan kan man lysa med ficklampa och kika in genom lufthålen efter kopparrör. Nya modellens kylare saknar heatpipes och har således inga rör.

Egentligen väntar jag på tre spel; Star Wars: Force unleashed, Indiana Jones, och Fable2. Men när jag väl planerat att köpa nånting så måste jag göra det på en gång, annars ligger tanken i bakhuvudet och hånar mig tills jag gör det.
(ADHD for teh win)

Men jag köpte i alla fall Burnout Revenge, Kameo och Amped 3.
Kameo är ju klart eget i sin genre. I like it. Det är fan skoj.
Amped 3 är galet roligt. Förmodligen världens bästa spel om man röker brajj samtidigt. Menyerna, musiken, upplägget, cutscenesen.. Allt är rofl-kul! :yoparty

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Hur vet man vilken DVD spelare man har i sin 360?

Är det bara att flasha den så kan man köra kopierade skivor eller hur funkar det?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Hur vet man vilken DVD spelare man har i sin 360?

Är det bara att flasha den så kan man köra kopierade skivor eller hur funkar det?

Man kan se det på släden som åker ut ur DVD-spelaren. Det står inte i klartext så du får hitta en bild att jämföra med. De flesta DVD-läsare går att flasha så att du kan spela kopierade skivor. Jag tycker att du ska läsa på något Xbox-forum eftersom det är ganska mycket att tänka på. Du kommer nog få snabbare och bättre svar där än här.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Är inne på mitt sjunde xbox sen förra sommaren.. Jag förstår inte vad jag gör fel..:va Antingen får jag disc unreadable oftare och oftare eller så hänger sig hela spelet var tjugonde minut. Vid några tillfällen rasslade det till varje gång man startade/stängde av om läsaren.

Tur att man har en vän på elgiganten..

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
N,ågon här som spelar MotoGP 07 online på 360 och vet vad det ungefär kostar i månaden att spela?

Jag har hitintills bara spelat demon, men ska nog köpa spelet snart.
För att kunna spela online så måste du ha xbox live, och då kan du spela alla andra spel du har onine också, defenitivt värt pengarna enligt mej.
Säg till om du vill lira nån gång.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
tips för er som behöver köpa XBL-Guldmedlemsskap. Kostar 399:- för 12 månader nu på webhallen.com

Har varit bortrest en månad o blivit lite spelsugen, beställde Assassins Creed också så man får väl hoppas det är nåt å ha.
Crackdown fanns för 199:- också, roligt i väntan på GTA4 :)

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Hitta detta på ebgames.
http://www.ebgames.se/xboxTradein.asp

Kan man ha den som en mediaCenter och spela upp divx och xvid filmer. (hade varit skönt att slippa koppla datorn till tv:n hela tiden när man vill se mc filmer.

Med eller utan hårddisk?

Vad kostar det att flasha om den så man kan spela brännda spel? Gör ebgames sånt?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Du lägger in dom filmer du vill se i mappen delat i windows, sen kopplar du ihop allt i ett nätverk och kan då streama direkt ifrån datorn till xbox o titta på det där.
Du kan inte lagra på hård disken, så vitt jag vet.

Det finns en uppdatering som gör att du kan se på avi oxå, men av nån anledning har någrqa avifiler inte funkat, vet inte vad det beror på.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Finns demo på GH3 att tanka ner från nätet för er som e intresserade. Bara att googla, tanka, bränna, släng skivan i 360'n sen ligger demot där dom vanliga demo-spelen hamnar.

Men för det lär man ha en chippad låda va? Eller flashad som man numera tydligen säger...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras