Xbox 360-tråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja, men om man har xbox live så ska man väl kunna tanka den där diekt till boxen utan flashning?

men skit i demon, köp spelet, det är ett löjligt oinsamt barnsligt roligt :hihi

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Du lägger in dom filmer du vill se i mappen delat i windows, sen kopplar du ihop allt i ett nätverk och kan då streama direkt ifrån datorn till xbox o titta på det där.
Du kan inte lagra på hård disken, så vitt jag vet.

Det finns en uppdatering som gör att du kan se på avi oxå, men av nån anledning har någrqa avifiler inte funkat, vet inte vad det beror på.
Ok... Så den är det fritt fram att se divx och xvid?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Men för det lär man ha en chippad låda va? Eller flashad som man numera tydligen säger...

Nope, det var bara att bränna på dvd o spela. Jag har ingen flashad läsare eller nåt.

Nu finns väl iofs demot sedan länge att tanka via marketplace så det är ju rätt onödigt att göra på nåt annat sätt nu.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Nope, det var bara att bränna på dvd o spela. Jag har ingen flashad läsare eller nåt.

Nu finns väl iofs demot sedan länge att tanka via marketplace så det är ju rätt onödigt att göra på nåt annat sätt nu.

Inte om man har Arcade versionen och saknar hdd ;)

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Inte om man har Arcade versionen och saknar hdd ;)

Haha! okej då fattar jag :p

Ja det funkade ju iaf för mig o min konsol e inte flashad eller nåt sånt.

E det inte jobbigt utan hårddisk? Finns ju massor med demos o annat att ladda ner o testa. Nu kan man ju även ladda ner gamla xbox-spel som Fable, Halo o några till :)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
E det inte jobbigt utan hårddisk? Finns ju massor med demos o annat att ladda ner o testa. Nu kan man ju även ladda ner gamla xbox-spel som Fable, Halo o några till :)

Nja, så jobbigt är det faktiskt inte. Senaste jag spelade en demo var för tio år sedan på PC och PS1 när det följde med demos i dåtidens speltidningar...
Med min PS2a har jag aldrig haft behov av någon hdd, så jag tänkte lika dant när jag skulle köpa xbox. Jag köpte den för att spela, bara att spela och jag vet ju vilka spel som jag vill spela så då har jag ju inget behov av att ha en hdd :)

Förutom en sak då, jag kan inte se repriser i CMR Dirt. Har inte läst nån instruktionsbok men jag antar att det är för att reprisen tar sån stor plats att det behövs en hdd att lagra den på. Det är den enda anledningen som jag kan komma på.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
det är nog lite av en vanesak också, har man aldrig haft nån så kanske man inte bryr sig så mycket men jag skulle nog få lite panik om jag behövde vara utan nu. Tycker det e lite kul att tanka lite spel o dyl. Har man tur så hindrar det en från att köpa nåt skitspel också

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Finns demo på GH3 att tanka ner från nätet för er som e intresserade. Bara att googla, tanka, bränna, släng skivan i 360'n sen ligger demot där dom vanliga demo-spelen hamnar.

Funkar perfekt, var 5 låtar eller nåt :råckafedt

Vafan, letar febrilt efter en demo till mx vs atv untamed men utan framgång. Åååh :huvet

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Så om man har hdd så kan man lägga in spelen där och spela därifrån?

hjälp. är helt nollad nu

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
för ett streama dvix och xvid filmer behövs ingen hårddisk då det går genom nätverket.
Men för att ev spela brännada spel behövs hårddisk?

kommer inte att köra något live.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
tror inte du kan lägga in vanliga spel på HDD, bara köra på brända skivor. Demos o annat man kan tanka från XBL sparas på HDD.
Har ingen aning angående streama musik o film..har inte testat det eftersom jag har datorn inkopplad i tv:n

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Nån mer än jag som lirar 360 över nätet? Lägg till d00m SWE <--(Noller) i listan om nån vill ha smisk i gow eller cod4 :arsele :arsele

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nej, ntsc på ntsc konsol o pal på pal konsol.
Om du har en flshad kan du tanka hem ntsc som är regionsfriaq, då funkar det.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Men jag ska inte tanka, tänkte beställa... men det är alltså ändå kört. Typiskt!
Så satans drygt att vänta på att spel ska släppas här hemma.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Har en liten snabb fråga.
Är dte nån här osm blivit bannad för flashad konsol`?
Vad står det då?

Mitt live funkar inte o det står "account banned", och det borde väl stå "console bannad" om de var för flashningen??

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Jobbig sida.. :confused: Hur är det med spel från europa är de samma som i sverige eller? Typ Andorra? :va

Är det inte bara å trycka på Xbox360 o sen välja "region free" eller nåt sånt? Annars finns säkert nån bättre lista nånstans men jag brukar kika där om jag får för mig att köpa via eBay eller så.

Så länge spelen är PAL i typ Andorra så ska dom funka. PAL-systemet används väl i hela EU antar jag :va
Asien o USA använder NTSC vilket inte funkar om spelet är regionslåst.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras