Xbox 360-tråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det måste jag kjolla upp, börjar det närma sig originalet mcrae igen nu eller??

jimmy123

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
suzukia freewinder
Någon som vill köpa ett x-box 360 pemium, med t uppladningsbara trådlösa kontroller och 8 spel. Pm:a

Dominator-Rocks

Guest
Tja... (har inte läst hela tråden)

Men jag frågar endå!

Jag å en tjejkompis var inne till Linköping/Pc punkten och fick hennes 360 flashat igår. :tummenupp

Sen åkte vi ut till El giganten och skulle köpa doublelayer skivor :va dom var slut.

Åkte hem till stan skivorna var slut där me´! :mad:

Så vi åkte hem, väl där så skulle vi prova med mina Xbox1 spel som dem hade lovat skulle funka nu när det var flashat! Men icke :mad:

Tankade hem en bakåkompatibli.....fil från xbox.com och updaterade boxen, still no good :mad:

Provade med 2 st olika divx filmer vilket inte fungerade det heller :mad:

Ge mig lite tips/råd tack!

Är boxen känslig för vilka skivor som spelen ligger på, Xbox1 spelen låg på singlelayer Dvd skivor av märket TraxData! Divx filmerna
låg på 700megs Verbatim Cd´s

Har jag missat nått :confused: :va

Måste man ta hem en Mediaspelare för å kunna spela divx ?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Om du ska bränna xbox1 spel så måste dom vara brända med en SS fil, fråga mig inte vad den gör, men det funkar inte utan den, så du kan inte tanka vanliga xbox spel o bränna som vanligt.

Original spel däremot funkar utan problem.

Det finns ett forum där jag lärde mig en hel del om hur allt funkar

http://www.console.se/forum/index.php

Läs igenom där så får du rättt helhetsbild.

Classe oLsson har oxå skivor...

Dominator-Rocks

Guest
Om du ska bränna xbox1 spel så måste dom vara brända med en SS fil, fråga mig inte vad den gör, men det funkar inte utan den, så du kan inte tanka vanliga xbox spel o bränna som vanligt.

TACK! :Bugar

Nehepp tjurigt för henne då, då hon/jag trodde att hon kunde lira mina redan utbrända (CA 50 st xbox1 titlar) rakt av!

Hon skulle gjort som jag sade! Nöjt sig med ett vanligt jävla chippat Xbox! :huvet

Last edited:

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös

Har hon inte en Samsung-läsare går det inte att spela singlelayerskivor, endast samsungs fw som stödjer det. Hitachi är vanligare och troligtvis har hon en sådan.

Var noga med skivorna, 360:t läser inte alla - speciellt inte hitachi som inte är lika läsvänlig mot sämre skivor. Se till att ha en bra brännare och bra skivor (Verbatim DVD+R DL 2.4x, alt. Traxdata DVD+R DL).

Lycka till! :tummenupp

Dominator-Rocks

Guest
Har hon inte en Samsung-läsare går det inte att spela singlelayerskivor, endast samsungs fw som stödjer det. Hitachi är vanligare och troligtvis har hon en sådan.

Var noga med skivorna, 360:t läser inte alla - speciellt inte hitachi som inte är lika läsvänlig mot sämre skivor. Se till att ha en bra brännare och bra skivor (Verbatim DVD+R DL 2.4x, alt. Traxdata DVD+R DL).

Lycka till! :tummenupp

Tackar tackar!

Hon har en Samsung!!! Tack vare mig så har hon den kvar också, var någon ful fisk som ville byta sitt 360 mot hennes och hans var redan flashat.
Jag kollade upp vad som skiljde och just läsarn var av olika märken!

Så jag rådde henne till att inte byta! Jag hade ingen aning om varför.... men nu skall jag berätta för henne och hopppas på att hon visar tuttarna och bjuder på kall öl!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Finns det några fördelar med flashning/chippning/vad-det-nu-heter förutom piratkopiering av spel? :confused:
Känns knappt lönt när spelen bara kostar ett par hundringar...

Personligen tycker jag det funkar kanon att ladda ner demos från Xbox Live och sen köpa dom man tänder till på. Resten skulle man säkert ändå inte spela särskilt ofta. Köper kanske nåt spel per månad så det blir ju inga pengar direkt... :)

Vad tycks om messengerfunktionen som fanns med i senaste uppdateringen? Det går ju inte direkt snabbt att skriva med handkontrollen...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Måste tipsa om ett skoj Basket spel, Homecourt nånting, rätt skoj o spela med kompizaar...

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Det måste jag kjolla upp, börjar det närma sig originalet mcrae igen nu eller??

Sen 1:an o 2:an så var det det roligaste jag testat på länge. :tummenupp
Plus att det fanns med några slags beach-buggys, skitballt!

Finns det några fördelar med flashning/chippning/vad-det-nu-heter förutom piratkopiering av spel? :confused:
Känns knappt lönt när spelen bara kostar ett par hundringar...

Personligen tycker jag det funkar kanon att ladda ner demos från Xbox Live och sen köpa dom man tänder till på. Resten skulle man säkert ändå inte spela särskilt ofta. Köper kanske nåt spel per månad så det blir ju inga pengar direkt... :)

Vad tycks om messengerfunktionen som fanns med i senaste uppdateringen? Det går ju inte direkt snabbt att skriva med handkontrollen...

Fördelarna är väl att du sparar pengar, nackdelar är att MS börjat banna konsoler från Live som är flashade. Hade du tänkt spela nåt online så borde du absolut inte göra det.

Att ladda ner och testa demos är klockrent! Man brukar klara sig från att köpa skit för det mesta.

Messengerfunktionen är bra men som du säger så är det inte direkt roligt med handkontroll :gnissla
Det ska komma ett mini-tangentbord som du kopplar in i kontrollen.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Fördelarna är väl att du sparar pengar, nackdelar är att MS börjat banna konsoler från Live som är flashade. Hade du tänkt spela nåt online så borde du absolut inte göra det.
De som utvecklar firmwaren kommer väldigt troligen med uppdateringar så att det går att spela på live utan problem snart.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
De som utvecklar firmwaren kommer väldigt troligen med uppdateringar så att det går att spela på live utan problem snart.

Ja och när det gör det uppdaterar microsoft igen och så är konsollen bannad och så kommer ny firmware osv. Det där har vi sett förr.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Ja och när det gör det uppdaterar microsoft igen och så är konsollen bannad och så kommer ny firmware osv. Det där har vi sett förr.
Microsoft brukar inte vara snabba med sina uppdateringar, det tog så här lång tid för dem att fixa en uppdatering som denna mot flashade boxar. Kommer det en ny fw så tar det nog ett tag innan Microsoft släpper en patch mot det.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj

Hur mycket pengar sparar man egentligen? Vad kostar en flashning?

Spelen ligger på ca 200kr på eBay, så det känns ju inte som om det är värt risken/strulet.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Microsoft brukar inte vara snabba med sina uppdateringar, det tog så här lång tid för dem att fixa en uppdatering som denna mot flashade boxar. Kommer det en ny fw så tar det nog ett tag innan Microsoft släpper en patch mot det.

Tror jag inte alls. Kolla XP där kom man på att göra licenskollen vid uppdateringar och numera kommer det uppdateringar stup i ett. Jag tror att man kommer ha tätare uppdateringar vartefter för att stävja piratkopieringen.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
2972759 Hur mycket pengar sparar man egentligen? Vad kostar en flashning?

Spelen ligger på ca 200kr på eBay, så det känns ju inte som om det är värt risken/strulet.
Det kostade mig 500 o flasha, sen betalar man 30-60kr per skiva....

Om du vill bränna gammla xbox spel till din 360 så kostar dom skivorna runt 5kr.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Det kostade mig 500 o flasha, sen betalar man 30-60kr per skiva....

Om du vill bränna gammla xbox spel till din 360 så kostar dom skivorna runt 5kr.

Okej, så om jag köper ett spel i månaden så sparar jag ca 1300 första året (12*(200-50) - 500), eller en hundring per spel. Det tycker inte jag är värt besväret eller risken.

Dessutom får man ju flashiga förpackningar och booklets... :rolleyes:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...