Xbox vs. PS2

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
TurboJugend skrev:
Alltså va snackar ni för goja egentligen? Låter mer, snyggare bla bla bla? Vem bryr sig. Det är väl spelen som räknas. Köp en målad sten eller nånting.

Var nere o kikade... fanns jävligt många titlar till xbox med, vafan, visst det finns fler till ps2, men hur många av dom är egentligen BRA?

Numera så görs väl merparten till båda känns det som... :rolleyes:
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
ni har ju nollkoll vafa! PS2! går både att chippa och montera hårdisk.

bättre spel. hårdisk går att montera, lagra filmer å spel å allt. chippa så är allt kanon!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag fattar inte riktigt tjatet här... :va
Fakta är väl att Xbox är mer kompetent?
Att det sedan finsn fler spel till PS2 är också fakta. Alltså måste man kolla om det finns tillräckligt med bra spel till Xbox, gör det det så köper man den och gör det inte det så köper man den konsol som man hittar tillräckligt med bra spel till.
Själv har jag PS2, just för att de spel som fanns när jag köpte den tilltalade mig mer.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det beror väl en del på vad för sorts spel man gillar också:
Är själv plattform/action-äventyrsfanatiker, så det är BARA PS2 som gäller för mig. Hade jag gillat FPS och sport- eller bilspel hade jag nog köpt en krysslåda istället.
Äger faktiskt en GC också, det finns några titlar till den som gör kuben värd att äga. (Zelda, Starfox Adventures) Önskar bara att det kunde komma en BRA trådlös handkontroll till PS2:an. Oumbärligt tillbehör med en 1.5-åring i huset....
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
zopilote skrev:
Det beror väl en del på vad för sorts spel man gillar också:
Är själv plattform/action-äventyrsfanatiker, så det är BARA PS2 som gäller för mig. Hade jag gillat FPS och sport- eller bilspel hade jag nog köpt en krysslåda istället.
Äger faktiskt en GC också, det finns några titlar till den som gör kuben värd att äga. (Zelda, Starfox Adventures) Önskar bara att det kunde komma en BRA trådlös handkontroll till PS2:an. Oumbärligt tillbehör med en 1.5-åring i huset....

Denna hade jag tänkt att köpa till xboxen om det blir aktuellt:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29524

Om du har ps2 så kanske denna är ok? :

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29523
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Detta är ju en fråga som man kan översätta till varför man ska köpa honda eller yamaha.....
Båda konsollerna är bra men man kan inte bortse från faktumet att PS2an är äldre.
Vad det gäller chippa osv så tycker jag man likaväl kan skita i att köpa en konsoll, lägg stålarna på att uppgradera datorn ist.
Det bekväma med en konsoll är att man slipper ladda ner massa patchar och annan skit för att få det att funka.
Man slipper bekymra sig om grafikortet stödjer spelet eller inte, man droppar skivan i konsollen och lägge sig i soffan för att lira.
Alla som lirar PC-spel vet att det kan gå åt en hel jäkla kväll till att få igång ett spel som man precis skaffat sig.
Det är det trevliga med en konsoll för min del.
Om den sedan kan rosta bröd skiter jag i, bara jag kan spela spel.
Btw, chippningen, har man löst problemet med att inte kunna lira live om man chippat?
Chippning är för mig ett sätt att ta bort bekvämligheten man har med en konsoll.
//Tobbe
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
abstruse skrev:
Det finns en mängd anledningar, flera av dem har du läst i tråden, men jag misstänker att du inte läser så noga för att det är pro-Xbox? :)

Ifall du menar att anledningen är att man ska ta hem musik och film till datorn och sen föra över det till xboxen och se det på den för att man är en riktig lifestylebög som gillar att flasha för sina kompisar för att man har för liten kuk så förstår jag nog vad du menar :D
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Markus skrev:
Det här borde avgöra det hela till PS2 fördel:

http://www.rockstargames.com/sanandreas/

Ska man köpa en sämre produkt enbart på grund av att ett kommande spela förhoppningsvis är bra?

Vad gör man när man tröttnar på det spelet precis som man har gjort med alla andra GTA-spel?

Njäää, jag röstar lätt på XBOX.. Grafiken går ju knapt att jämföra meed PS2 då vissa av spelen t.o.m. laggar och hackar på PS2:an, och dessutom ser sämre ut och verkar ha lägre upplösning...
 

MikkE

Guest
Xbox är det som gäller, ok att den inte är den snyggaste, men det är trots allt spelglädjen som räknas.
Fan va man väntar på Halo 2 nu!!!!
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
PollySmurf skrev:
Ska man köpa en sämre produkt enbart på grund av att ett kommande spela förhoppningsvis är bra?

Vad gör man när man tröttnar på det spelet precis som man har gjort med alla andra GTA-spel?

Njäää, jag röstar lätt på XBOX.. Grafiken går ju knapt att jämföra meed PS2 då vissa av spelen t.o.m. laggar och hackar på PS2:an, och dessutom ser sämre ut och verkar ha lägre upplösning...
Sitter och testar senaste GTA nu på PS2, vart är de revolutionerande spelupplevelsen när det hackar och buggar, FPS ligger inte precis på topp i det liret :va
Men visst gillar man ett koncept kan man sänka nivån lite, PS2an får allt svårare att hänga på numera har jag märkt....
//Tobbe
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
MikkE skrev:
Xbox är det som gäller, ok att den inte är den snyggaste, men det är trots allt spelglädjen som räknas.
Fan va man väntar på Halo 2 nu!!!!
Tjejen var iväg och lirade det på en "branschmässa" hon har utlovat en kanonupplevelse!
Jag gillar Halo rätt så bra, men vad jag sett och hört av tvåan så kommer det att bli ett riktigt bra lir så jag väntar med :)
//Tobbe
 

mr sleepy

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
rosa plastmissil
vad jag hört så kommer xbox2 nu till våren. någon som hört samma "rykte".

jag har en box i vardagsrummet vid routern så på de sju metrarna till rummet behöver jag bara ha en nätvärkskabel istället för en ljudkabel, videokabel och nätverkskabel. jag menar bara att boxen funkar grymt som mediacenter om man inte har datorn i samma rum som tv + surroundljud.
 

HanneZ

Guest
MikkE skrev:
Xbox är det som gäller, ok att den inte är den snyggaste, men det är trots allt spelglädjen som räknas.
Fan va man väntar på Halo 2 nu!!!!
Väntar? Jag tankade precis upp de på min xbox :D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
mr sleepy skrev:
vad jag hört så kommer xbox2 nu till våren. någon som hört samma "rykte".
Jag har då inte hört det ryktet. Personligen skulle jag gissa på att det är lite väl tidigt för en Xbox2. Något år efter PS3 kanske, då gamla Xbox känns riktigt mossig och hypen kring den nya PS3 har avtagit.
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
mr sleepy skrev:
vad jag hört så kommer xbox2 nu till våren. någon som hört samma "rykte".

jag har en box i vardagsrummet vid routern så på de sju metrarna till rummet behöver jag bara ha en nätvärkskabel istället för en ljudkabel, videokabel och nätverkskabel. jag menar bara att boxen funkar grymt som mediacenter om man inte har datorn i samma rum som tv + surroundljud.

Jag har två stereo kopplade till min dator, vilka jag också vill använda till xboxen..(tror det blir en sådan). Finns det ngt smidigt sätt att koppla på? Nope, mina stereo har bara en ingång så jag måste utnyttja det på någe smidigt sätt?
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Experiment 626 skrev:
Nesspel och dylikt kan man lika gärna ha på datorn. Köp en handkontroll till den så går det lika bra som på XBOX:en.




Vilka spel vill du ha? Om du ska ha RPG-spel så är XBOX i princip uteslutet med undantag av KOTOR. Om inte så är nog XBOX det bättre alternativet
RPG till xbox:

Fable
Xmen Legends
Fallout


bland flera...

Men visst alla står sig slätt med Final Fantasy till PS2 vilket skulle vara den enda orsaken för mig att köpa en ps2, sen hade den stått och samlat damm :tomten
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
sharpedge skrev:
RPG till xbox:

Fable
Xmen Legends
Fallout


bland flera...

Men visst alla står sig slätt med Final Fantasy till PS2 vilket skulle vara den enda orsaken för mig att köpa en ps2, sen hade den stått och samlat damm :tomten

Ge ps2:an till mig då .... :)
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
..::: X B O X :::..


Har själv en sen 1,5 år tibax... använder den nästan varje dag... streamar upp filmer från datorn via nätverk... spelar spel, musik m.m...


rockar arslet av PS2 som jag hade innan....
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Smeddie skrev:
Jag har både PS2 och XBOX .. det finns INGET tvivel, XBOX är grymt mycket bättre. Något som ingen har nämnt hittills är möjligheten att spela online spel. Denna möjlighet finns på bägge men PS2'ans sätt att göra det känns som om någon har skissat upp konceptet på en servett medan XBOX LIVE fullkomligt rockar.

Om jag skulle berätta hur många speltimmar jag la ner på Project Gotham Racing 2 skulle jag antagligen bli inspärrad .. vad jag vet finns det inte ens till PS2'an.

Kan tillägga att sedan jag köpte XBOX'en har PS2 stått och samlat damm (i över ett år), enda anledningen till att den kommer slås på igen är GTA San Andreas.

Kan man spela online när man har chippat Xboxen? Jag har fått för mig att man inte kan det.
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
sharpedge skrev:
RPG till xbox:

Fable
Xmen Legends
Fallout


bland flera...

Men visst alla står sig slätt med Final Fantasy till PS2 vilket skulle vara den enda orsaken för mig att köpa en ps2, sen hade den stått och samlat damm :tomten


Det där Fable verkar riktigt grymt, är det någon som spelat det och kan ge en recension?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top