Flippen skrev:Jag vill Xenon konvertera R1,an..
Såg en film av Potatoes MC där de var en R1,a som hade xenon..
Nån som har tips angående detta?
Sen om nån vet nåt företag som säljer billiga konverterings set?
Tack på förhand / Martin
Holger skrev:tänkte göra det jag med till nästa säsong är lite kaxigt att komma med xenon lysen........... min fundering var på biltemas kit men vet inget om det.
Flippen skrev:Blir nog på xenonljus.nu där kunde man ju få 8000K
En dum fråga, vad är det för lampor på R1? (H) Har inte öppnat o kollat än
Flippen skrev:Blir nog på xenonljus.nu där kunde man ju få 8000K
En dum fråga, vad är det för lampor på R1? (H) Har inte öppnat o kollat än
Bennybåge skrev:Har hört något om att om man använder för varma lampor, så kan de
gamla kollektorn ta skada, men det bara något jag har hört. Kolla gärna upp
det innan ni handlar.
Vad jag förstått så är problemet med ljusbilden i H4 insatser just anledningen att HID-lampan saknar skärmande plåtbleck inne i bulben och att lampan inte är toppförseglad med en ljusskärm.Danne_GSXR skrev:Fördelen med Xenon eller HID som det egentligen heter är att man får vitare ljus (beroende på vilken färgtemp på lampan man väljer) samt mer ljus i förhållande till effektförbrukningen.
Temperaturen som alstras blir mycket lägre på en HID-lampa så myter om att reflektorer ska skadas pga värmen är bara skitsnack.
För att få ut så mycket ljus som möjligt bör man ligga runt 6500 grader Kelvin har jag för mig, upp mot 7, 8, 9000 grader avtar styrkan men du får ett vitare sken som mest ser snyggt ut.
Lampor finns att få tag i med alla existerande socklar så ljusbilden borde ju bara bli skit om man avviker från hojens standard.
tobbeviking skrev:Vad jag förstått så är problemet med ljusbilden i H4 insatser just anledningen att HID-lampan saknar skärmande plåtbleck inne i bulben och att lampan inte är toppförseglad med en ljusskärm.
Stämmer det?
//Tobbe
Det är iofs sant, men har inte tex H7 samma förseglade topp som en H4a?Danne_GSXR skrev:H4-insatser blir ju iofs lite knöligare då det är både hel och halv...
Trodde alla hojar hade dubbla så man kan köra med H3, H7 eller nåt e den ena... =)
Det gäller ju att merparten av HID-lampan hamnar där mesta ljuset från halogenlampan kommer från, då reflekteras ju ljuset med någorlunda rätt vinkel.
Hamnar lampan för långt bak eller för långt fram så får du ju en vidare ljuspunkt.
Självklart kommer det lite mer ljus från toppen av en HID men då den ytan är rätt liten samt ej reflekteras i reflektorn så borde inte det ströljuset störa över huvudet taget.
Wohoo!! Vilket trådlyft
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |