Bra ljus i all ära men...
Hursomhelst, för er som vill ha Xenonljus på sin hoj,
på SMC forumet (Jag googlade fram det ) var det nyligen tal om gruppköp, blev det 100 beställningar skulle priset bli 600 - 750 spänn/styck med t.ex. 3 olika typer av H4.
Bara halvljus Xenon, Xenon ljus på halvljuset och vanligt ljus på helljuset, eller
Xenon på både hel och halv, då med en magnethylsa som bestämmer vilket som skulle lysa. (Antagligen styrd av hel-/halvljusomkopplaren)
Sen fanns det dessutom 3 olika värmetal att välja mellan.
Jo med Xenon kan det blända om man inte har nivåreglering på den, vilket man måste ha av just den anledningen. Speciellt eftersom fronten på hojen sällan är helt still när man kör, det blinkar av bara fan, vilket är jobbigt i sig att möta. Och nästan lika sällan gasar man så att lyset inte pekar åtminstone lite uppåt... Dessutom lär det blända oavsett, när man får möte i en högerkurva. Men när man inte har möte så kan jag tänka mig man ser skitbra (ut) med Xenonljus på mc:n... I mörkret... och då åker helljuset på av gammal vana ändå... Är det så pass mörkt att man behöver bra ljus för att se bra och/eller synas bättre är det mörkt nog och köra med helljus. Så lika ofta som man behöver Xenon på hojen, lika ofta kan man köra med helljus,Bättre med ett bra halvljus än ett bra helljus anser jag, hur ofta kan du köra omkring med helljuset? För det första är det inte alldeles kolsvart ute på sommaren och du bländar ingen med ett halvljus!
Skitbra att du är glad över resultatet men då kan du ju lätt räkna ut om ditt halvljus faktiskt bländar eller inte.Är hel nöjd!!!! Mitt hlvljus är nu bättre än helljuset!!!!
Hursomhelst, för er som vill ha Xenonljus på sin hoj,
på SMC forumet (Jag googlade fram det ) var det nyligen tal om gruppköp, blev det 100 beställningar skulle priset bli 600 - 750 spänn/styck med t.ex. 3 olika typer av H4.
Bara halvljus Xenon, Xenon ljus på halvljuset och vanligt ljus på helljuset, eller
Xenon på både hel och halv, då med en magnethylsa som bestämmer vilket som skulle lysa. (Antagligen styrd av hel-/halvljusomkopplaren)
Sen fanns det dessutom 3 olika värmetal att välja mellan.
Last edited: