Xenon på hojjen.... Nån?!

Nicotin

Guest
Jag har funderat på att skaffa ett kit till min gixxer.

Men undrar, är det mycket jobb med att konvertera ??
El går det smidigt med dom färdiga kiten ??

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Vad kostar det då?
När jag söker på xenon på Mekonomens websida får jag bara fram några xenonlampor.

Du hittar det inte på mekonomens hemsida, det är bara vissa butiker som säljer xenonkungens produkter och det gör vi för att vi själva valt att ta in det i sortimentet... Priser går att se på xenonkungen.se....

Jag har funderat på att skaffa ett kit till min gixxer.

Men undrar, är det mycket jobb med att konvertera ??
El går det smidigt med dom färdiga kiten ??

Det är hur enkelt som helst... Du köper en konverteringssats med samma sockel på xenonlampan som det sitter orginal på hojjen.... Sen är det bara att dra lite sladdar och gömma drivdornet någonstans....:tummenupp :rolleyes:

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Du hittar det inte på mekonomens hemsida, det är bara vissa butiker som säljer xenonkungens produkter och det gör vi för att vi själva valt att ta in det i sortimentet... Priser går att se på xenonkungen.se....

Säljer du dem styckvis? Är det i så fall halva priset på kiten på xenonkungen.se?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Vet att han har så att man kan köpa en halvsats men hittar inte det på hemsida.... Står bara att han inte har något speciellt kit till mc men att man kan köpa en halv bil sats från 895:-.... Ring och prata med honom så får du nog svar på allt di vill veta...

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Vet att han har så att man kan köpa en halvsats men hittar inte det på hemsida.... Står bara att han inte har något speciellt kit till mc men att man kan köpa en halv bil sats från 895:-.... Ring och prata med honom så får du nog svar på allt di vill veta...

Lysande! Tackar. :tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Nordic Xenon blev ju testvinnare
Har själv konverterat bilen med en sats därifrån :tummenupp

Har inte läst testet emn jag tycker xenonkungens saker funkar hur bra som helst, vi har sålt en hel del satser på jobbet och fått bra kritik från kunder...

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
trodde att alla hade så att man kunde välja "styrka" på lampan... men det var tydligen inte så?! Vad har Nordic Xenon för lamptyper att välja på då?!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
kolla in på www.nordicxenon.se

de har även parkeringsljusglödlampor i samma färgtemp som xenon

Det har xenonkungen oxå... Vi har vita led lampor i butiken (mekonomen) som jag har i parkeingsljuset på min hoj... W5W heter lampan....(sockeln)'Dom lyser vitt och inte lite gult som vanlig lampor...

Kollade på deras hemsida men blev inte imponerad... Hade inte alls så mycket att välja på.... Blev förvånad över att deras parkerinslampor är halogen, led är ju mycket bättre, går inte sönder lika ofta heller.... Men sakerna verkar ju fungera så... Och det är ju huvudsaken!:D :tummenupp

Last edited:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Nu är det beställt.
Det blev ett halvt kit från xenonknugen. Nu är det bara att hoppas att man får plats med prylarna...

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Vad beställde du? Vad fick du ge för det?! :D :tummenupp

Det blev Basic H7 6000K. Det kostade mig 973:- med frakt. Men då var Knugen snäll o slängde in en LED lampa till parkeringsljuset oxå. Det ingår egentligen bara i hela satser.
6000K var det enda man kunde välja vid halvsatser, men det gjorde ju inget eftersom det var det jag ville ha. :tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det blev Basic H7 6000K. Det kostade mig 973:- med frakt. Men då var Knugen snäll o slängde in en LED lampa till parkeringsljuset oxå. Det ingår egentligen bara i hela satser.
6000K var det enda man kunde välja vid halvsatser, men det gjorde ju inget eftersom det var det jag ville ha. :tummenupp

Har du fått det än?! Har du hunnit montera det?! BILDER!!!!!!:yoparty

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Du MÅSTE bara slänga upp lite bilder när du är klar med konverteringen!!! Glöm INTE kameran då.... Annars jävlar.....:gnissla :D

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda 900rr i nyskick
Ska ner o fota i veckan! LOVAR!!! Köpte dom inte via nån konstig blocket annons, köpte via jobbet där vi tar från Xenonkungen! Väldigt bra grejer! Tog några kort med mobilen som visar skillnaden på hel (halogen) och halvljuse (xenon).

Mycket snyggt måste jag säga. Men det får bli dubbla för mig då jag kör med dubbla halvljus. cbr92a,:tummenupp

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Du MÅSTE bara slänga upp lite bilder när du är klar med konverteringen!!! Glöm INTE kameran då.... Annars jävlar.....:gnissla :D

Hehehe,
Ja, jag ska fota. Jag lovar. :tummenupp
Fick precis email med kollinr. De har alltså inte skickat grejerna förrän idag. Men nu har de sorterat paketet i Göteborg, så då borde jag kunna få det imorrn. I så fall så ska jag kika på det imorrn kväll. Får se om jag blir klar, annars måste jag tyvärr vänta tills nästa vecka. Men men, den som väntar på nåt gott...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024