Foxxen
Dunderräv
Har min till salu för endast 17.000:-
Kolla i min garage eller sök på Diversion under Köp&Sälj.
Kolla i min garage eller sök på Diversion under Köp&Sälj.
Nedstrypt 10 hk?Har en 50 hästars yamaha xj 600 s diversion, har tagit ur den 40 %-iga strypningen i insugsgummit, undrar om någon vet hur man avstryper en sådan ?
alltså, ja den får mer luft, o ja trottlarna öppnar fullt när man testar med fingrarna.men vad ska man sätta i för munstycken, nål ??
har hittat ett dynojet kit nytt på utförsäljning för 200 kr- steg 1
har googlat runt o läst olika forum ang detta o läser att dyno inte är ett kvaliteval.
någon som kan ge lite ljus i frågan.
ps. är min första hoj,köptes i sommras körde 700 mil, sen hoppa kamkedjan 2 kugg såå nu har den ny kamkedja, ringar o tätningar.ventilerna klara sig, lite tur i eländet.
xj600
xj600s
seca II
Mellan 50 & 60hk versionen så behövs det inte byta varken insug eller nålar. Däremot är jag osäker på munstycken. Kolla med någon handlare typ yamaha center om de kan se det på t,ex datorn eller på microfischer vad som skiljer sig ang munstycken. De tidiga dynojet var dåliga så de gjorde munstyckena ovala.
Edit. hade tydligen skrivit att munstycken inte behövdes bytas, är rätt säker på att det är så då trottelkanten inte är så hög egentligen.
har rivit förgasarna idag o försöker tyda vilket huvudmunstycket är.
Hej,
Jag håller på just nu med mitt kort, och har letat ett bra tag efter en bra "förstahoj". Jag har fastnat lite på XJ600s, då jag önskar en lättkörd touringhoj. Men efter att läst lite på forumet verkar det finnas ett lätt förakt mot denna
Den motorcykel som jag funderar på att köpa är en -94 med en motoreffekt på 34kW (typ 42 hk). Men när jag läser vad andra i denna tråden har skrivit har de cyklar med en effekt på över 50hk. Så till min fråga, fanns denna modell med flera motormodeller under mitten av 90-talet?
Tror ni att det kan vara en bra förstahoj, eller bör man kika på något annat?
Tacksam för svar.
Tycker absolut det är en bra 1:a hoj men ev en Kawasaki Zephyr 750 alt Suzuki GSX750 kanske är roligare!
Det fanns 50hk & 61hk som är ostrypt & sen fanns det som 34Hk för de med mellanklasskort. Du borde kunna hitta -98 för en billig peng nu tycker jag så får du dubbla skivor i fram.
Vet ej hur 34Hk är strypt men tror det är trottlar-insug-munstycke & säkert nåt mera.
På 50Hk så är det bara trottlarna som begränsar de sista 11Hk, det känns skillnad på 50 & 61 jag lovar.
Tjena!
Har problem med att ta bort strypningen. Typad som 34 kW. Kollade trottlarna och dom öppnar inte fullt. Ringde Mcvaruhuset och dom sa att det finna massor av olika strypningar. Kollade även insugningsgummina men där satt det ingenting i vägen. Har någon tagit bor den här typen av strypning och kan hjälpa mig med hur man gör???
Oki. Då förstår jag. Det enda jag funderar över nu är att min motorcykel har 34kW (typ 45hk). Vilken av dessa "modeller" blir det? Kör jag en snabb sökning på wikipedia verkar en "mellanklasshoj" vara en motorcykel som har en effekt på 25kW (33,5hk).
Jag vill ju, som sagt, köpa en bra nybörjarhoj - men jag vill ju även ha lite roligt
Har plockat av förgasarbryggan på min XJ för lite service,såg 2 saker jag skulle vilja ha svar på.Varför leds det upp olja till flottörkopparna till alla förgasarna?Givetvis går inte oljan in inuti kopparna men den leds igenom och ut igen
Varför sitter det en nivågivare på den högra förgasaren,vad är funktionen på den?
Finns det någon här som har svar på tal?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|