XR:en går på ny diet och blir...

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
2x Kawasaki Z1000 -77 samt XR650R
Då är det en trimmad lågkopmsstånka men likförbaskat en lågkompsstånka :)
Ska bli kul att följa tråden. jag tänkte byta fugge, system och luftfilter sen får det räcka.

Kejdå :pannkyss Ja jag är också sugen på ny förknasare och krök. Hittade en FMF Powerbomb-krök (!!!) för 2 lakan på en engelsk sida. Jag menar, hur brutalt hade inte det varit? :näsblod

Grymt :tummenupp
Fy vad avundsjuk jag är på er som lägger tid, pengar o energi på era gamla hojar. Själv är jag så lag (läs okunnig) att bytestankarna kommer så fort bromsbeläggen börjar ta slut :rolleyes: (nåja, nästan i alla fall).

För ca 25 år sedan körde jag o en kompis ihjäl en xr500, men det var fan vad den var seglivad. Bl a började luftfiltret brinna en gång och lågorna slog runt ramen och värmde "paketet" en aning innan jag fick stopp på maskinen. Lätt avhjälpt med brandsläckare. En bit skumplast dög gottt som luftfilter resten av xr,ens liv.

Haha ja XR:en är en segdragen jävel, kanske inte mest pulver men klart bäst hållbarhet imo. Och dessutom är den så brutal :tummenupp

se till att köpa det där sadel/tank-kittet, det var bra mycket snyggare än original:D mer bilder och mer jobb nu tack!:yoparty

Ja det ligger högst på priolistan! Det och en ny krök :tummenupp
Just nu har jag blivit ankrad av en vidrig förkylning med öroninflammation och hela baletten, och dessutom har jag uppkörning snart så jag måste plugga och kurera sjukdomen innan jag kan ge mig ut i mitt oisolerade, oeldade garage igen :huvet

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Den är för snygg? :p

Den lyser som ett mongo, iaf min :3freak Dessutom passar den inte in, jag kan iofs montera den så att ni får se :krama

UPDATE* Har beställt nytt drivpaket idag, och i slutet av veckan bör jag ha fått lite godis som jag beställt sen tidigare :tummenupp

Har uppkörning senare idag och lyckas jag kan jag åka ut i garaget och fota lite och göra nåt handtag, men först och främst skall jag lyckas med uppåket. Önska mig lycka till :näsblod

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Lycka Till!!

körning på bil eller mc ? dom kan väl inte ha börjat med mc såhär tidigt? :va

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Jag har en sån där lykta liggandes, och det finns en anledning till att den inte sitter på...:3freak

Åhfan, då kan han kika in här och ge oss lite feedback :näsblod

Jag brukar titta in här ibland jö :gnissla

Det är ingen powerbomb krök jag har utan FMF's hiflow krök och powercore 4 dämp.

Grattis till b-kortet :fyllisar

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Jag brukar titta in här ibland jö :gnissla

Det är ingen powerbomb krök jag har utan FMF's hiflow krök och powercore 4 dämp.

Grattis till b-kortet :fyllisar

Ja men vafan, det borde jag ju komma ihåg, dumma mig :huvet
Okej, hur är den mot original? Kan man göra FacKk Yuo-börnaut med den!?!?:näsblod

Tackar och bockar! :)

Pönan

Medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
Drömhojen
Att jag inte sätt den här tråden innan :) ser ut att bli fint i alla fall :) så du tog b-kort idag? Grattis säger jag bara! Har ett tag kvar med mitt ;)

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Att jag inte sätt den här tråden innan :) ser ut att bli fint i alla fall :) så du tog b-kort idag? Grattis säger jag bara! Har ett tag kvar med mitt ;)

En till gotlänning? :näsblod
Yes box, har haft ett jädra flyt med allting måste jag säga :tummenupp
Haha jaså, inte fyllt ännu lr? :tungan

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Frekkt bygge :tummenupp
Älskar XR:en, hade en -98 retard som jag tråkigt nog fick göra mig av med :(
Och du verkar ge dig på och ändra allt som jag gick och funderade på. Ser fram emot resultatet.

Edit: grattis till b:et :tummenupp

Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Ja men vafan, det borde jag ju komma ihåg, dumma mig :huvet
Okej, hur är den mot original? Kan man göra FacKk YuoYuo-börnaut med den!?!?:näsblod

Tackar och bockar! :)

Kröken är vad jag kunde se i är samma dimension som original och om den flödar mer vet jag inte, men det gjorde mig inget för jag ville ha ungefär samma då jag är ute efter vrid på låg och mellan registret och inte hästkrafter på topp registret.

Tydligen så ska man ha klenare rör i början och avsluta med grövre om man ska ha vrid enligt trimguru's.

Eftersom jag inte har fått mina förgasare att lira helt efter div strul med länkage och annat tröttsamt jidder så kan jag inte svara på om hur den funkar helt, men när jag provstartade den för en testrepa med fel bestyckning så kändes den ganska rapp iaf, har inte fått prova den efter med rätt bestyckning ännu men den kommer nog att bli jäkligt bra.

Kommer garanterat gå att både FuCck u bUUrna och UiiiiLa med den, men för att göra stoppies måste jag nog byta bromsskiva fram för min original är kass och jag kommer Dö DiReCCKKT!!!11 om jag försöker :brinnerup

Last edited:

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Frekkt bygge :tummenupp
Älskar XR:en, hade en -98 retard som jag tråkigt nog fick göra mig av med :(
Och du verkar ge dig på och ändra allt som jag gick och funderade på. Ser fram emot resultatet.

Edit: grattis till b:et :tummenupp

Ajaj, jag kan bara tänka mig hjärtesorgen den dan jag tvingas säga adjö till Marit (Ja hon heter faktiskt så:arsele)
Ja jag gick och tänkte och planerade i huvudet, och gör fortfarande, men jag tror det kommer bli bra i slutändan :) Haha, tack så mycket :)

Grattis till körkortet !! :party

Tack! :)

Kröken är vad jag kunde se i är samma dimension som original och om den flödar mer vet jag inte, men det gjorde mig inget för jag ville ha ungefär samma då jag är ute efter vrid på låg och mellan registret och inte hästkrafter på topp registret.

Tydligen så ska man ha klenare rör i början och avsluta med grövre om man ska ha vrid enligt trimguru's.

Eftersom jag inte har fått mina förgasare att lira helt efter div strul med länkage och annat tröttsamt jidder så kan jag inte svara på om hur den funkar helt, men när jag provstartade den för en testrepa med fel bestyckning så kändes den ganska rapp iaf, har inte fått prova den efter med rätt bestyckning ännu men den kommer nog att bli jäkligt bra.

Kommer garanterat gå att både FuCck u bUUrna och UiiiiLa med den, men för att göra stoppies måste jag nog byta bromsskiva fram för min original är kass och jag kommer Dö DiReCCKKT!!!11 om jag försöker :brinnerup

Okej, där ser man! Jag fick en ganska bra vridboost iom motortrimmet, så man kanske skulle kompensera upp pållarna med en annan krök. Tål att tänkas på helt klart :tummenupp

FiFFFANN Fackkk joubö rnnna å uIIiiiiIILlLLAAA!!! NaakCkskåt DDiirRéckktt!!!1!:yoparty :yoparty

Haha :) det är Pontus.

Aha! Tja fan! :D

Ser ju riktigt bra ut. Hade du sån tur att nya gaffeln passade bolton?

Fick svarva av 1 mm på stammen för att få på original styrlager:tummenupp

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Ingen update kanske, men jag hittade en kul film från förra året som visar resultatet av en optimistisk bedömning av underlagets bärighet...

[YOUTUBE-ID]FKeBjrHQvbk[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...