XR:en går på ny diet och blir...

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
2x Kawasaki Z1000 -77 samt XR650R
Finns en sticky att läsa om hur man lägger upp dem :tummenupp :)

Hur går det med exärren då, nått nytt som hänt i helgen?

Såg den också:tummenupp

Nej det har frankt talat inte hänt ett endaste blatt med hojen, jag har bara suttit i bilen och kört berusade människor runt ön. Jag har dock fått lite nytt godis till hojjen som skall smaskas på i början av veckan, vilket borde ge en bättre bild av hur slutresultatet kommer bli :tummenupp

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Såg den också:tummenupp

Nej det har frankt talat inte hänt ett endaste blatt med hojen, jag har bara suttit i bilen och kört berusade människor runt ön. Jag har dock fått lite nytt godis till hojjen som skall smaskas på i början av veckan, vilket borde ge en bättre bild av hur slutresultatet kommer bli :tummenupp

Fulla mäniskor kan gå :mad: De är gapiga och luktar illa:D , Men det är klart att det är kul att ratta bil när man har tagit kortet precis :)

Väntar med spänning på en bilduppdate under veckan då :hoppa

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Fulla mäniskor kan gå :mad: De är gapiga och luktar illa:D , Men det är klart att det är kul att ratta bil när man har tagit kortet precis :)

Väntar med spänning på en bilduppdate under veckan då :hoppa

Word the fuck up! Men när man fick låna farsans stekarmerca så är det rätt kul ändå :fakta

Yes, det gör du helt rätt i! Jag skall ut imorn och fixa lite så då blir det lite bilder :galen

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Det var väl då fan, inga nya grejer har kommit, det blev något strul hos leverantören och polaren orkade inte åka med ut och fota eftersom det regnar 24/7 på denna skit-ö. Jag hoppas innerligt att jag får grejerna imorn, annars skall jag begå internetsjälvmord i webcam.

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Det råder sorg i garaget. Beställda grejer är RESTADE tills mitten av februari, ett uselt datum eftersom jag då just hunnit påbörjat en 12-veckors praktikperiod i fjällen :3freak Det innebär att projektet kommer stå ganska stilla fram tills dess :( :( :( Har jag tur hinner jag dock få det nya drivpaketet (13/45) i mitten på nästa vecka, och med ännu mer tur så kommer jag provstarta i helgen! Så lite kan komma att hända, vi får hoppas på det bästa!

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Update

Nu jäääälar vare dax för en oppdate!

Till att börja med så glappade styrkronan, lagret var inte tillräckligt nedpressat i styrhuvudet, så det var bara att riva och göra en liten distans och lägga i mellan. Här ligger den stackars kronan på arbetsbänken och fasar inför sitt öde
DlteKKqIs.jpg

Efter ingreppet repade sig patienten snabbt och defekten försvann helt!

Dagens nästa operation var att hitta på en ny plats för den bakre bromsvätskebehållaren, och finna en ny slang till denna. En gaffel och en spade löste problemet, och en berner-slang.
EGKobokmk.jpg

Härnäst beslutade jag mig för att hjälpa en annan patient, bränsleslangen, att få ett värdigt slut. Som tur var stod hans yngre son, den genomskinliga bränsleslangen, redo att ta över efter sin hädangågne fader.
pPXTFQulf.jpg

Sen var det ett kosmetiskt ingrepp som stod på dagordningen, den medtagne patienten behövde få några skottskador åtgärdade, samt få ny hud transplanterad.
dQhSHEdYH.jpg

Jag fick ädelt besök av min fader som bidrog med en kapsling till det nya elsystemet, samt en ny lykta! Lykthuset tycks dock befinna sig på annan ort :näsblod
DJJEFtvai.jpg

Jag stötte på ett problem med luftburken, som inte var stängd för besökare, så att säga, och den gamla sidokåpan som tidigare skött den uppgiften har numera gått i pension, så honom kan vi inte räkna med. Istället gjorde jag ett litet lock till luftburken, men det återstår att se om det kommer användas eller om jag skall använda en annan uppfinning...
HjGnQWBmR.jpg

MqSYfepCc.jpg

YNzRoFZSm.jpg

TZtIHajyi.jpg

Och den verkligt stora händelsen den senaste tiden är det nya elsystemet, som är så pass klart att hojen igår startades! Alla komponenter skall bara byggas in i kapslingen, sen skall det dras kabel och allting skall kopplas in, men sen är det klart! :yoparty

ATquQszfN.jpg

Jag har lite mer godsaker i kameran, men ni får hålla er till tåls i ungefär tolv veckor till, eftersom jag skall på praktik uppe i lapphelvetet, närmare bestämt Vemdalsskalet. Frågan är bara: Vem kommer lida mest av det, jag eller hojen?:va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gottländska är en sjukt cool dialekt!:tummenupp Min morfar är gottlänning han med:) Han har dock bott här nere i skåne ganska länge nu, men han växlar fortfarande tillbaka till modersmålet så fort han pratar med nån av sina gamla barndomsvänner!:D

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Ingen update kanske, men jag hittade en kul film från förra året som visar resultatet av en optimistisk bedömning av underlagets bärighet...

[YOUTUBE-ID]FKeBjrHQvbk[/YOUTUBE-ID]

Gick det för långsamt tro? :gnissla

Kul projekt!
Hade liknande planer för min gamla harv, men kändes lite omotiverat att investera så mycket i den. Får kanske köpa något gammalt ras att fixa till istället...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Faen va fint! Kommer själv vara på ön hela sommaren så då kanske man kan stånkhjula lite eller om du har nån bra grusdammarväg att rekomendera?

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping