XR125 Acc?

axello

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
Honda XR125L
Guten Tag! XR125L, hur är den egentligen i acc och toppfart? några säger 85, några 90, andra 110. sedan, Accet, hur är det. ska dra bra på låga varv har jag hört. om vi säger att jag kör en otrimmad honda mt5 nu :tungan , hur stor är skillnaden?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
axello skrev:
2178800 Guten Tag! XR125L, hur är den egentligen i acc och toppfart? några säger 85, några 90, andra 110. sedan, Accet, hur är det. ska dra bra på låga varv har jag hört. om vi säger att jag kör en otrimmad honda mt5 nu :tungan , hur stor är skillnaden?
Självklart är det bättre! Det är till och med bättre än en trimmad mt men där går gränsen.

EmilSegerblad

Guest
Jag körde en sån på trafikskolan, den gick fint.
Pigg för att vara en fyrtaktare.. den jag körde på toppade knappt 90 ( jag låg ner)...

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Upprätt, motorväg, lite blåsigt, plant 85-90 på full spetta, lite nedför 90-95...

Den är jätte mjuk, mkt mjukare än min gamla moppe (gilera smt, samma som derbi senda) så jag tycker inte den är särskillt skön att köra faktist, funkar väll som transportmedel men det är inte så mkt nöjes maskin enligt mig då...

annars är motorn väldigt trevlig, drar fint och jämnt och är lättkörd på så sätt men jag skulle nog inte köpa en sån dock, MEN smaken är som baken...

körde en sådan senast för 45 minuter sedan så jag vet :p

Drop-off

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Honda xr 05a
jag köpte en sån i går, får den på freda :)

så jag tycker du ska köpa en sån också :p

bara köpa lite nya delar så går accet nog bättre :)

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
axello skrev:
2178800 Guten Tag! XR125L, hur är den egentligen i acc och toppfart? några säger 85, några 90, andra 110. sedan, Accet, hur är det. ska dra bra på låga varv har jag hört. om vi säger att jag kör en otrimmad honda mt5 nu :tungan , hur stor är skillnaden?

om du har tur så kommer du upp i strax över 110, enligt mätaren då. den är lite som den vill. accet funkar men det är inget superdrag, bättre acc en än orginal mt i alla fall. skillnaden är väll enorm skulle jag säga, det e 4-takt, 125cc, jävligt mycke större hoj överhuvudtaget.

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 640
Jag skulle säga såhär, du kan jämföra den med en 4-taktare fiddy (minicross). Lika pigg på LÅGA varv som alla andra 125:eek:r o kanske ännu piggare.. Men sedan är problemet med höga varv, ingen power alls, och maxvarvet vigger nog på 7-9000 varv. Men fördelen med en 4-taktare är att, den inte låter så mesigt och motorns hållbarhet är garanterat mycket starkare gämfört med en 2-taktare.
Som sagt, funkar bra som transportmedel, men inte som en glädjehoj.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Sööööööööööööööööööööööööööööööööök

Den går fortfarande lika dåligt hur många trådar som än skapas om den!

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Äh fan, köp hojen och var glad. Om ett par år kommer du ändå kunna köpa en riktigt hoj. Hur man än vrider och vänder på det tycker jag att 125orna är förvuxna mopeder (dock har jag inte sagt att det inte är kul, för det är det. :)).

Drop-off

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Honda xr 05a
bra sagt där lorkan :)

min farsa sa samma sak, skaffa 600cc om 2 år lixom.

köp en enkel hojj först så man får in rytmen lixom.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Drop-off skrev:
2183055 bra sagt där lorkan :)

min farsa sa samma sak, skaffa 600cc om 2 år lixom.

köp en enkel hojj först så man får in rytmen lixom.

Men om man lixom pröjsar 30k för en Xr kan man lika bra köpa en Crm, Dt, Nsr eller liknande för 25 och ha myyyycket roligare lixom.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
axello skrev:
Tjaa... Jag skulle inte köpt den. Min MT5a som jag hade förr, då med 70 kubik mm gick nästan bättre.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Drop-off skrev:
2184947 jojo de har du rätt i. fast om man är ny lixom :)

Om jag förstår dig rätt nu så menar du att Xr räcker till dig, effektmässigt och chassiemässigt?

Okej, den kanske räcker den första dagen sen dagen efter tycker du att motorn saknar allt vad kraft heter, du är trött på den låga sitthöjden och den otroligt fula designen. Dagen efter det ångrar du att du öht la ner pengar på att köpa den och tänker att du nog fan skulle köpt en Dt:n eller Crm:en!

Peace!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Drop-off skrev:
2187699 haha, aja tyck som du vill..

haha, men jag vill veta vad du menar? För jag kan nästan garantera dig att du kommer ångra dig om du köper Xr:n om du nu inte bara ska ha den för att köra fram och tillbaks på utan något som hellst nöjesvärde.

Snowman89

Guest
Loy skrev:
2187701 haha, men jag vill veta vad du menar? För jag kan nästan garantera dig att du kommer ångra dig om du köper Xr:n om du nu inte bara ska ha den för att köra fram och tillbaks på utan något som hellst nöjesvärde.
nu ska vi vara snälla här :pannkyss
xr'en duger bra som första cykel, men som dom säger kommer du att tröttna på att få ligga och kämpa för att hålla 90, men den duger bra till att åka småvägar/grusvägar och busa lite

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457