XR125 Acc?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Snowman89 skrev:
2187720 nu ska vi vara snälla här :pannkyss
xr'en duger bra som första cykel, men som dom säger kommer du att tröttna på att få ligga och kämpa för att hålla 90, men den duger bra till att åka småvägar/grusvägar och busa lite

Försöker bara hjälpa han så att han inte gör en dum affär. :)

Det jag menar är att man kommer ju tröttna på en Xr mycket snabbare än tex en Crm eller liknande. Man kommer ju tycka draget är bra första tiden men det kommer ju inte vara särksilt länge!

Tycker min Wr drar på kasst nu efter att ha kört med den någon månad :3freak

Drop-off

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Honda xr 05a
men skit samma :p kmr inte använda den till långa streckor precis, så den duger för mig i 1 år. vet att jag kmr tröttna lite men aja, väntar till 600 :)

får prov köra ändå min farsas aprilia mille 03a 1000 cc ;P

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Men vadå? toppar dom bara 90 :confused: :S När jag testade min NSR så låg jag i 90 km/h (mätarfart, vet ej i verkligheten) på treansväxel vid ca 10k-11k rpm.. Och ändå är den strypt till 11KW, lr den borde iaf vara d eftersom den är nybesiktigad..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
_Nille_ skrev:
2187854 Men vadå? toppar dom bara 90 :confused: :S När jag testade min NSR så låg jag i 90 km/h (mätarfart, vet ej i verkligheten) på treansväxel vid ca 10k-11k rpm.. Och ändå är den strypt till 11KW, lr den borde iaf vara d eftersom den är nybesiktigad..

Ja, 90 km/h +- 5 ungefär.

Snowman89

Guest
_Nille_ skrev:
2187854 Men vadå? toppar dom bara 90 :confused: :S När jag testade min NSR så låg jag i 90 km/h (mätarfart, vet ej i verkligheten) på treansväxel vid ca 10k-11k rpm.. Och ändå är den strypt till 11KW, lr den borde iaf vara d eftersom den är nybesiktigad..
jag hade en xl125r innan crm'en, den toppade ca 90-95 med medvind! och sen kanske en ny xr är lite piggare i motorn så kanske 100 om man har medvind...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om jag ska beskriva den hojen med ett ord blir det minimalistisk.

Minimalt acc
Minimal toppfart
Minimal sitthöjd
Minimal snygghet
Minimala bromsar
Minimal väghålning
Minimal körglädje

Men å andra sidan:

Minimal Soppa förbrukning
Minimal drift kostnad/mil

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Har aldrig kört en xr, var inne på den först men sedan när jag fick se den i verkligheten. No fucking way. Den var ju något sjukt låg och det var nästan framför allt framdämparna som ororade mig mest. Finns det någon med tunnare? Möjligtvis Honda mt50 men jag tyckte nästan de hade samma grovlek. Så jag släppte de tankarna fort som fan och köpte mig en crm istället. Sjukt nöjd med den.

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Aprilia Tuono -07
Die in flames skrev:
2182444Men fördelen med en 4-taktare är att, den inte låter så mesigt och motorns hållbarhet är garanterat mycket starkare gämfört med en 2-taktare.

Kom och lyssna på min ns så ska vi se om du tycker den låter mesigt :fakta

Jag hade aldrig köpt en xr!.....

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Collin208 skrev:
2354150 Intressant hur mycket folk som säger att den går i 80, 90 och 110.. Min går ungefär 100 men om jag lägger mig ner så går den i 105 och det är på rak 90 väg, visst jag väger inte mer än 60 kg, om det kanske gör någon skillnad ? Är dock 15 och kör 125 btw ! ;) Orka köra trimmad moppe :p

FeT BalLLT AzåÅ!!! OUtLaW!!!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Collin208 skrev:
2354150 Intressant hur mycket folk som säger att den går i 80, 90 och 110.. Min går ungefär 100 men om jag lägger mig ner så går den i 105 och det är på rak 90 väg, visst jag väger inte mer än 60 kg, om det kanske gör någon skillnad ? Är dock 15 och kör 125 btw ! ;) Orka köra trimmad moppe :p

Du är min nya förebild :Bugar

Tönt

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Collin208 skrev:
Teoretiskt sätt, nej det är lägre straff praktiskt sätt. IDIOT!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:
2355527 Japp måste ju ha någon att gnälla på. Men snälla köp en trimmad moped dom går bättre..

Eller ge fan i allt som har med två hjul att göra då han inte verkar ha mognaden inne.

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Hoj
GasGas 450sm -04
EmilSegerblad skrev:
2178880 Jag körde en sån på trafikskolan, den gick fint.
Pigg för att vara en fyrtaktare.. den jag körde på toppade knappt 90 ( jag låg ner)...

hehe på min uppkörning hade jag turen att få upp den i 100, men de va en liten nedförsbacke och ingen motvind.. annars brukade jag bara få upp den i ca:90 :yoparty

flexbert skrev:
2354167 Kom och lyssna på min ns så ska vi se om du tycker den låter mesigt :fakta

Jag hade aldrig köpt en xr!.....

hehe min låter "ganska" mkt min med :p vi har uh likadana dämpare :tummenupp

min polare prövade min en sväng, man hörde han hur länge som helst.

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Bärgren skrev:
2356028 Eller ge fan i allt som har med två hjul att göra då han inte verkar ha mognaden inne.
Jo men jag tänkte att det va ett sätt att övertala honom att inte smutsa ned 125 åkarnas redan kolsvarta rykte. :hihi

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:
2356444 Jo men jag tänkte att det va ett sätt att övertala honom att inte smutsa ned 125 åkarnas redan kolsvarta rykte. :hihi

Ok. Men om det är ett racevänligt MF som vill köra för pengar kan han gärna tjöra trimmad moppe. :hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Bärgren skrev:
2356965 Ok. Men om det är ett racevänligt MF som vill köra för pengar kan han gärna tjöra trimmad moppe. :hihi
Underskatta aldrig värdet av lätt fötjänta pengar. :hihi

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...