Xr600

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Anton_Ljunghusen skrev:
Låter som ett rimligt pris :rolleyes:

Hittar jag ingen XR till våren blir det nog en gs500 eller liknande, som jag säljer när jag tagit kortet

Funkar xr´en att öva krypkörning på eller överhettas den direkt? Vet att stånkor ska vara känsliga..


Jag övningskörde med en DR350 (luftkyld) och jag blev överhettad före motorn, iallafall.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Anton_Ljunghusen skrev:
Låter som ett rimligt pris :rolleyes:

Hittar jag ingen XR till våren blir det nog en gs500 eller liknande, som jag säljer när jag tagit kortet

Funkar xr´en att öva krypkörning på eller överhettas den direkt? Vet att stånkor ska vara känsliga..
De blir förstås som de flesta luftkylda jävligt heta, men det är ingen fara, de tål väldigt mycket stryk.

De med enkelfugge är ryckiga när man krypkör, pga att trotteln liksom sugs fast.
Sen saknar de såna ryckutjämnare som de flesta gathojar har, detta gör att de ytterligare blir lite hoppiga, man får tänka på att när de kom var de tänka för skog och mark och inte för gatåkning.
 
Last edited:

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Norrut i vårt avlånga land finns en massa XR till salu. Det var nog min annons du tittade på i EnduroMX. Min är regad 20kw. Men jag ska först fixa till den ordentligt, måste ställa in ventiler och så. Hoppas du hittar en som passar dig för det är verkligen en kanon hoj. Rejsade min polares bänkade KTM LC4 SM -02a (min är 90a) och vi låg helt jämnt upp till 135km/h där min drevning tog slut. Ibland ledde jag tom ;) Svårt och hålla ner båda hjulen bara. Får ligga på tanken.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kowal skrev:
Norrut i vårt avlånga land finns en massa XR till salu. Det var nog min annons du tittade på i EnduroMX. Min är regad 20kw. Men jag ska först fixa till den ordentligt, måste ställa in ventiler och så. Hoppas du hittar en som passar dig för det är verkligen en kanon hoj. Rejsade min polares bänkade KTM LC4 SM -02a (min är 90a) och vi låg helt jämnt upp till 135km/h där min drevning tog slut. Ibland ledde jag tom ;) Svårt och hålla ner båda hjulen bara. Får ligga på tanken.


Aha det var du! Anledningen till att jag hoppade över din hoj var för att jag letar efter en 91+!

Tack för de övriga svaren, verkar funka att köra upp på iaf..

Kompisen vill f.ö ha 32 för sin, vilket jag tycker är alldeles för mycket för en 93a, även om han säkert får det..
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Om 32k för en fin trimmad 93.a är alldeles för mycket ska man nog titta på tex gs500 istället :)
Jag tycker du ska spara några månader till och köpa en bra hoj för 25-30papp. Du hittar ingen för 20k som är fräsch.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
-PLM- skrev:
Om 32k för en fin trimmad 93.a är alldeles för mycket ska man nog titta på tex gs500 istället :)
Jag tycker du ska spara några månader till och köpa en bra hoj för 25-30papp. Du hittar ingen för 20k som är fräsch.

Ja, förmodligen blir det nog till att köpa framåt våren

Har bara jobb i 3 veckor till, då har jag en budget på drygt 20..Problemet är ju att hitta jobb :(
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Jahapp, då har du provkört min betta! Det är inte lätt att alltid avgöra efter en provtur då den är roligast på grus tex.

Men det här med skivbromsbak elr trumma ska du nog inte bry dig så mycket om. Sålänge man håller trumman i bra skick så funkar den kanon.

Lycka till med hojsökandet
 

Rydde

Rydèn
Gick med
30 Nov 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Tl1000r -98(Röd) Suzuki gsxr 1000 -05 Cagiva Navgator -01 2st Suzuki xn85 Turbo -84 Suzuki cs 125 -84
kowal skrev:
Jahapp, då har du provkört min betta! Det är inte lätt att alltid avgöra efter en provtur då den är roligast på grus tex.

Men det här med skivbromsbak elr trumma ska du nog inte bry dig så mycket om. Sålänge man håller trumman i bra skick så funkar den kanon.

Lycka till med hojsökandet

Jag köpte nyligen en xr 600 -86 för 13500:-och tycker den funkar minst lika bra som den -92an jag hade för ett par år sen. Sen får man ju lite kosing över till annat.
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Ljunghusen skrev:
Halloj! Skulle behöva lite info om XR600..Vill veta vad som hände med åren, vad som blev bättre på olika årsmodeller och vad man ska passa sig för :)

Kanske tom nån som 25kw-reggat en sån och kan säga vad det gick på, samt om det var enkelt eller bökigt?

Tacksam för svar /Anton
Undrar om det är kick även på dom senare årsmodelerna? :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kowal skrev:
Jahapp, då har du provkört min betta! Det är inte lätt att alltid avgöra efter en provtur då den är roligast på grus tex.

Men det här med skivbromsbak elr trumma ska du nog inte bry dig så mycket om. Sålänge man håller trumman i bra skick så funkar den kanon.

Lycka till med hojsökandet


Får se hur det blir.. kom just hem från en kanonfin 30-milatur uppe vid söderåsen , så nu blev jag lite fundersam, om jag ska byta till grushoj eller ej :gnissla
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Rydde skrev:
Jag köpte nyligen en xr 600 -86 för 13500:-och tycker den funkar minst lika bra som den -92an jag hade för ett par år sen. Sen får man ju lite kosing över till annat.
så jag brukar resonera också Rydde. Och den här hojen är ju lättmeckad så tom jag kan skruva på den.
NIce har du nån bild på din?
Jag tänkte dra iväg min för runt 16k.. en 90a med lite blandat godis i motorn. Efter att Ljunghusen provkört min hoj så blev jag sjukt sugen på att köra. Har nämligen inte rastat den på 2veckor. Då började man fundera. Sälja / behålla ??? Visst jag har precis börjat plugga på universitet men fan den är ändå jävligt billig o hålla i drift och den går som .....()"#( saknar ord :)
 

Bifogat

  • xr2.jpg
    xr2.jpg
    93.1 KB · Visningar: 83
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Xr???

SKulle åxå vilja ha något att sprätta dynga me :3freak
Lite sugen på en XR häck men vågar man köpa ett lik för 15`eller en gammal härk XR500 från 80 talet. :va

Eller är snålhet = dumhet lika bra att satsa på CRF 450 :tomten
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
kowal skrev:
så jag brukar resonera också Rydde. Och den här hojen är ju lättmeckad så tom jag kan skruva på den.
NIce har du nån bild på din?
Jag tänkte dra iväg min för runt 16k.. en 90a med lite blandat godis i motorn. Efter att Ljunghusen provkört min hoj så blev jag sjukt sugen på att köra. Har nämligen inte rastat den på 2veckor. Då började man fundera. Sälja / behålla ??? Visst jag har precis börjat plugga på universitet men fan den är ändå jävligt billig o hålla i drift och den går som .....()"#( saknar ord :)

Klart du ska fortsätta köra hoj :)
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
byta d e svårt

Ljunghusen skrev:
Får se hur det blir.. kom just hem från en kanonfin 30-milatur uppe vid söderåsen , så nu blev jag lite fundersam, om jag ska byta till grushoj eller ej :gnissla
Tja.
Jag har en xr 600 -98 den har gått bra hela tiden jag har haft den Ca 1år. Lättskruvad 30min ventiler stälda ink. kafferast koppling ja det är det roligaste jag har köpt för dom få slantarna :)
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
2ono skrev:
SKulle åxå vilja ha något att sprätta dynga me :3freak
Lite sugen på en XR häck men vågar man köpa ett lik för 15`eller en gammal härk XR500 från 80 talet. :va

Eller är snålhet = dumhet lika bra att satsa på CRF 450 :tomten

CRF450 är mycket bättre på allt utom bottenvrid. Men inget man åker på 40mil grusbus med kanske....
 

MC Doktorn

Guest
-PLM- skrev:
CRF450 är mycket bättre på allt utom bottenvrid. Men inget man åker på 40mil grusbus med kanske....

Jade va nog inte bättre förr, men 40 mil klarar jag knappt på hyndan värre än ja trodde.
 

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki sv1000
Xt600 kanske kan vara ett alternativ annars?

ruggigt stabila hojar, jag lyckades aldrig köra min för varm iaf trots fastkörningar i lerhål osv...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mr_Turbo skrev:
Xt600 kanske kan vara ett alternativ annars?

ruggigt stabila hojar, jag lyckades aldrig köra min för varm iaf trots fastkörningar i lerhål osv...

Xt:n är ju en stridsvagn jämfört med den i klassen bästa hojen TT600. Köp min vet ja. Då kan jag köpa en bil och slippa frysa så in i helvete i vinter.

14000 vill jag ha
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Lite OT men jag testar ändå...

Nån av er XR människor som vet om det utan att förändra motorfästen mm går att montera en -86:ans motor i 91:ans ram?

Tacksam för svar

/M v h
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Mr_Turbo skrev:
Xt600 kanske kan vara ett alternativ annars?

ruggigt stabila hojar, jag lyckades aldrig köra min för varm iaf trots fastkörningar i lerhål osv...

Ingen XT! Kör runt på en dylik hela dagarna. XR is da shit om man ska busa.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top