Fantastiskt! Satt och kallsvettades några minuter när du skulle prova utan säkring. ? Var inte helt säker själv. brukar finnas typ tusen olika elscheman till gamla hojar och man vet aldrig vilket som är rätt.Jag blir fantamej tårögd! Stort tack för eran hjälp!
Jag fattade inte att generatorn behöver kräm och kunde inte tolka schemat vid fuseboxen!
Stort tack!!!!
Haha Jag med!!! Jag stod och tittade på kabeln ifall den skulle börja ryka! HahahFantastiskt! Satt och kallsvettades några minuter när du skulle prova utan säkring. ? Var inte helt säker själv. brukar finnas typ tusen olika elscheman till gamla hojar och man vet aldrig vilket som är rätt.
Ut och åk nu! ?
Ja. Det är magnetiseringslindingen som drar ström. I=U/R. 12 volt / 4 ohm = 3 ampere. Ett 14AH batteri blir sopslut på 4 timmar.Drar regulatorn och rectifiern nåt när hojen är av?
Och här har vi ett exempel på hur teorin stämmer överens med verkligheten. Tack, då vet jag 100% varför det var sopslut i morse.Ja. Det är magnetiseringslindingen som drar ström. I=U/R. 12 volt / 4 ohm = 3 ampere. Ett 14AH batteri blir sopslut på 4 timmar.
Jag skrev ju att det skulle gå via tändningen! ?Och här har vi ett exempel på hur teorin stämmer överens med verkligheten. Tack, då vet jag 100% varför det var sopslut i morse.
Japp, suttit i möte hela dagen, allt är ok.Batteriet laddat och generatorn kopplad till ON/OFF switchen.
Har testat med allting i nu, både Reg och Rect och batteriet sniffar upp till 14V vid det enormt häftiga gaspådrag på min brutala 39hk hoj!!!
Detta projekt har varit en succe ända från start, tydliga riktlinjer, bra exekverat och i tid och budget! Hahahahahaha
Idag, provtuuuuur!!!!
@gundj Såg du mitt senaste PM?
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9
I nästa nummer av Bike, nr ... |
|
![]() |
Årets MC-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Fira motorcykelns dag 3 maj
Den 3 maj firas Motorc... |
![]() |
Motorcykelns dag firas 3 maj
Den 3 maj 2025 fi... |
![]() |
Sex nya mc-stipendiater utnämnda
Mc-stipendiet är Svedeas bi... |
![]() |
Triumph redo för terrängen
Inför 2025 lanserar Triumph... |
![]() |
Dags för hjälmbytarvecka
En mc-hjälm är färskvara oc... |
![]() |
ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget
Som svar på USA:s beslut at... |
![]() |
Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?
John är snart på väg till S... |
![]() |
ExploreBike: Offroadkurs för äventyr
I vår lanseras offroadträni... |