XS650 modifiering

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Tycker vita oxå, sen kanske bakskärmen ska va lite kortare iaf enligt min personliga smak:rolleyes:

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Fasen också :) Skärmen kommer nog vara den längd den är nu, skylten kommer dessvärre skymma större delen av den ändå, så så värst mycket skärm blir det inte när allt är klart. Kan man inte ha skylten som ryggmärke istället ? :)

Tycker vita oxå, sen kanske bakskärmen ska va lite kortare iaf enligt min personliga smak:rolleyes:

henrik.sch

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2011
Hoj
BMW R100rs 1983 & Yamaha TR1 1981
Snyggt bygge! Bakskärm vit tycker jag också.
Dina ljuddämpare, snygga och passar väl in tycker jag.
Är det de man kallar minizoom?
Hur pass ljudliga är de?, värda att kallas ljuddämpare?
Var har du köpt dem?
mvh
Henrik

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Tack! Köpte den härifrån http://www.dimecitycycles.com/ de har även en hel del annat kul. Snabb leverans och kan skriva gåva på paketet så att du slipper tull. Japp det är den som kallas minizoom. Finns även här http://www.bikeparts.se/WEBSHOP.asp
Den brötar rätt bra, men det kan du själv justera med lite dämparull, insatsen är löstagbar. Personligen gillar jag ljudet - dovt och bra och inte harleyhögt om du förstår vad jag menar :)

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Blivit lite mer gjort. Påbörjat lacken av skärmen som blir vit, jag föll för grupptrycket :)
Bytt fotpinnar, bytt stötdämpare, gjort klart blinkersfästen. Hoppas bli "klar" i helgen.

IMG_0849.jpg
IMG_0851.jpg
IMG_0852.jpg
IMG_0853.jpg
IMG_0855.jpg

Beklagar den kassa bildkvaliteten - återkommer efter helgen med fina bilder :)

Last edited:

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Vart kommer du sätta skylten förresten? Innan ombyggnationen hade du den på bakskärmen, kommer den hamna på samma ställe nu eller ändrar du plats?

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Den kommer sitta enligt översta bilden i posten här ovan. På skärmen alltså. Det är ju ett jävla otyg att man måste ha den, men att ha den på sidan funkar inte för mig.

Vart kommer du sätta skylten förresten? Innan ombyggnationen hade du den på bakskärmen, kommer den hamna på samma ställe nu eller ändrar du plats?

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Fan va fint de blir! Vart fick du tag i fotpinnarna? Mina tjocka gummipinnar är inte så sexiga heller:D

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Tackar! Fotpinnarna hittade jag på louis.de hyfsat billigt. Robust och bra kvalitet

Fan va fint de blir! Vart fick du tag i fotpinnarna? Mina tjocka gummipinnar är inte så sexiga heller:D

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Nederlag i helgen dessvärre, var för snabb på med klarlack på skärmen så det blev pannkaka. Har slipat och spacklat och siktar på att få den klar i veckan. Däremot lyckades jag få på gaffelbälgar - efter att ha gapat ut åtminstone 95% av västvärldens nu kända svordomar. Med tanke på att jag inte har någon lyft till hojen så var det lite trixigt. Men, det var det värt - blev ju skitbra tycker jag själv :) Bytte även mina handtag som börjat förfalla av någon anledning och fixade till en smidig fastsättning av mitt strålkastargaller.

Kan tillägga att jag köpte Biltemas styrväxeldamask och anpassade istället för att lägga betydligt mer pengar på "riktiga" bälgar. Ibland kan man ha tur på Feltema trots allt.

IMG_0871.jpg
IMG_0872.jpg
IMG_0873.jpg

Last edited:

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
Riktigt, riktigt snyggt!

Synd bara att du är så långt före mig i bygget för nu kommer det se ut som jag snor en massa saker från dig :)

Om nu bara barnen kunde växa upp och man själv jobbade mindre än 120%, då kanske man skulle hinna till garaget ibland :gnissla

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Tack! Sno på bara, det är ju det man gör hela tiden, lånar andras idéer. Ja tiden räcker aldrig till, men man får se det som en mental säkerhetsventil över lång tid :)

Riktigt, riktigt snyggt!

Synd bara att du är så långt före mig i bygget för nu kommer det se ut som jag snor en massa saker från dig :)

Om nu bara barnen kunde växa upp och man själv jobbade mindre än 120%, då kanske man skulle hinna till garaget ibland :gnissla

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Då jag äger en XS400 så är denna tråd så sjukt inspirerande.
Ska bli kul att se hur du löser ekerhjulen.
Jag är inne på motardhjul när jag väl orkat mig på att mäta det som behövs.
Alternativt från någon Moped (typ Derbi Senda?)
Sen en annan framgaffel skulle sitta fint.

Din hoj är som sagt ett sjukt bra riktmärke!

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Roligt! Har du tråd uppe också? Hjul kommer dröja av rent ekonomiska skäl, men som sagt tidigare så vill jag aldrig att hojen blir riktigt klar så det får ta den tid det tar. Hjulmässigt tycker jag visserligen att ekrat är riktigt snyggt, men det är inte helt fel med två 19" a la flat track heller. Optimalt skulle kanske vara att hitta ett par äldre fälgar på 18" och lacka fälgen svart och behålla ekrarna rostfritt. Framgaffel - många byter till FZR600 om jag inte missminner mig. Skall inte vara alltför krångligt och finns säkert en hel del trådar på nätet.

Är lite sugen på ett gammaldags wobbelstag i svart, så det blir säkert nästa grej - före grövre däck.

Då jag äger en XS400 så är denna tråd så sjukt inspirerande.
Ska bli kul att se hur du löser ekerhjulen.
Jag är inne på motardhjul när jag väl orkat mig på att mäta det som behövs.
Alternativt från någon Moped (typ Derbi Senda?)
Sen en annan framgaffel skulle sitta fint.

Din hoj är som sagt ett sjukt bra riktmärke!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS