Xt660x Bra Köp??

nick152

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
Örebro
Hoj
YAMAHA XT660X
HEJ PÅ ER

UNDRAR OM YAMAHA XT660X ÄR ETT BRA KÖP -04 ,-05:a?
KOLLAT LITE PÅ BLOCKET OCH DOM FLESTA HAR BARA GÅTT MELLAN 100-300MIL.
HAR DOM TRÖTTNAT ELLER BESVIKNA PÅ HOJEN??

MVH NIKLAS TACKSAM FÖR SVAR...
 
Last edited:

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Hej!
Jag har åkt monster 900 förut och har köpt en xtx -04 nu. Jag är supernöjd.
Men det beror på vad man skall ha hojjen till. Den är tuff i utseende, härligt ljud med slipon. Billig att äga. Långa serviceintervaller. Perfekt pendlarhoj.
Visst finns det vassare, lättare men då kommer högre drivkostnader, tätare serviceintervaller mm. Helt enkelt en kanonhoj om vill ha kortet kvar men ändå ha en rolig åkning.
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
nick152 skrev:
2174895 HEJ PÅ ER

UNDRAR OM YAMAHA XT660X ÄR ETT BRA KÖP -04 ,-05:a?
KOLLAT LITE PÅ BLOCKET OCH DOM FLESTA HAR BARA GÅTT MELLAN 100-300MIL.
HAR DOM TRÖTTNAT ELLER BESVIKNA PÅ HOJEN??

MVH NIKLAS TACKSAM FÖR SVAR
nej varken tröttnat eller besviken..

mest besviken åp mig själv för jag aldrig hinner åka.. :huvet

annars är jag helnöjd med min som för övrigt är till salu. :tummenupp
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Jag tycker det är en kanon hoj. Är i och för sig XT660R som jag köpte, men det är ju samma hoj, bara däcken som skiljer och någon liten kosmetisk detalj. Hade en hornet600:a tidigare men får nog säga att jag tycker att körglädjen är högre i XT:n :)

MVH
Kim
 

nick152

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2005
Ort
Örebro
Hoj
YAMAHA XT660X
KimL skrev:
2186929 Jag tycker det är en kanon hoj. Är i och för sig XT660R som jag köpte, men det är ju samma hoj, bara däcken som skiljer och någon liten kosmetisk detalj. Hade en hornet600:a tidigare men får nog säga att jag tycker att körglädjen är högre i XT:n :)

MVH
Kim
OKEY TACK FÖR ALLA SVAR VERKAR VARA EN BRA HOJ MED ANDRA ORD....
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Vad handlar det om för serviceintervallar på en sån här hoj & hur långt kan man åka cirkus innan kroppen "dör"?

// Ullis
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ullis skrev:
2692682 Vad handlar det om för serviceintervallar på en sån här hoj & hur långt kan man åka cirkus innan kroppen "dör"?

// Ullis

De är generösa :tungan Första servicen är vid 100 mil nästa vid 1000 mil.
Man klarar att åka rätt långt med en xtx utan att man dör. Åkte 40 mil till morsan och farsan utan större problem. Inte mycket till vibrationer och god komfort. Men det är ju en stånka så allt är väl en tolkningsfråga. Sen är den väl inte så där jätterolig att tugga motorväg med heller. Men det är väl ingen kåplös encylindrig hoj. På kurviga småvägar är den betydligt skojigare :tummenupp
Provkör en och avgör själv!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ullis skrev:
2692682 Vad handlar det om för serviceintervallar på en sån här hoj & hur långt kan man åka cirkus innan kroppen "dör"?

// Ullis
A) 600 mil. Odödlig motor i princip.
B) Tills motorn dör (nästan obefintliga vibrationer + mjuk sadel och den lilla toppkåpan funkar faktiskt) ;)

Nämen oj. Jag har visst en som är till salu :tummenupp

Aphex skrev:
2692833 De är generösa :tungan Första servicen är vid 100 mil nästa vid 1000 mil. *SNIP*
Hoppla. Min är servad var 600e mil iaf :wiggle
Olika årsmodeller? Olika på R och X?
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Vilket är rätt egentligen? Var 600:e mil eller var 1000 mil??
Är det som Supermoto frågar, skillnad på X & R?

Vad handlar det om för sevice då? Olja, filter, ventiljustering....mer?? Kostnader för dessa servicar, eller iaf för allt utom olja & filter??

Hur är dessa att köra på bana? Vad räknas som en relativt uttjänt motor på en motard. Alltså hur många mil som brukskörd med servicar som skötts som de ska?
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
¨Mina erfarenheter....

Ullis skrev:
2692974 Vilket är rätt egentligen? Var 600:e mil eller var 1000 mil??
Är det som Supermoto frågar, skillnad på X & R?

Vad handlar det om för sevice då? Olja, filter, ventiljustering....mer?? Kostnader för dessa servicar, eller iaf för allt utom olja & filter??

Hur är dessa att köra på bana? Vad räknas som en relativt uttjänt motor på en motard. Alltså hur många mil som brukskörd med servicar som skötts som de ska?

Tror inte du behöver oroa dig om ventiljusteringar på Xt oftare än din Retta:confused: . XT är inget effekt monster så motorn håller länge och skulle det hända nåt så det bara 1 cylinder att byta mm.Husabergare och vörtsting Ktmare behöver betydligt mer service:fakta . Hmm mellan 6-8000 mil kanske det börjar bli dax för en större motor genomgång???? Jag har en äldre Xt som gått typ 6000 mil men inga större planer på att riva maskin då den tuffar på alldels utmärkt:tummenupp däremot så var nåt lager bytt när jag köpte den.
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ullis skrev:
2692974 Vilket är rätt egentligen? Var 600:e mil eller var 1000 mil??
Är det som Supermoto frågar, skillnad på X & R?

Vad handlar det om för sevice då? Olja, filter, ventiljustering....mer?? Kostnader för dessa servicar, eller iaf för allt utom olja & filter??

Hur är dessa att köra på bana? Vad räknas som en relativt uttjänt motor på en motard. Alltså hur många mil som brukskörd med servicar som skötts som de ska?

Ullis!
Det är ju en Xt660X som jag har om du missat det. Min svarta best...:)

Du får nog väga fördelar mot nackdelar här.
Den är relativt billig, billiga delar, långa service intervaller, skottsäker motor, snygg samt att du kan åka långt på den utan att dö....

Men den är oxå ganska tung och slö (iaf original) Men det är väl oxå det enda negativa i stort sett.

Jag körde en dag uppe på Äldalsbanan Monzta i höstas och tyckte att den var lite knepig att köra med till en början men det blev bättre allt eftersom dagen gick men jag va ju van med R6an oxå:rolleyes:

Körde knä ut eftersom jag inte behärskar sladdtekniken, eller så är jag för feg:D

Finns ett par bilder från banåkningen i mitt "Garage"
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ullis skrev:
2692974 Vilket är rätt egentligen? Var 600:e mil eller var 1000 mil??
Är det som Supermoto frågar, skillnad på X & R?

Vad handlar det om för sevice då? Olja, filter, ventiljustering....mer?? Kostnader för dessa servicar, eller iaf för allt utom olja & filter??

Hur är dessa att köra på bana? Vad räknas som en relativt uttjänt motor på en motard. Alltså hur många mil som brukskörd med servicar som skötts som de ska?

Öhh 600 :va I mitt gamla servicehäfte var det 100, 1000 mil osv... Har ju inte hojen kvar så någon annan får kolla att det stämmer men är 99,9% säker :)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Stoppsladd skrev:
2693220 Ullis!
Det är ju en Xt660X som jag har om du missat det. Min svarta best...:)

Du får nog väga fördelar mot nackdelar här.
Den är relativt billig, billiga delar, långa service intervaller, skottsäker motor, snygg samt att du kan åka långt på den utan att dö....

Men den är oxå ganska tung och slö (iaf original) Men det är väl oxå det enda negativa i stort sett.

Jag körde en dag uppe på Äldalsbanan Monzta i höstas och tyckte att den var lite knepig att köra med till en början men det blev bättre allt eftersom dagen gick men jag va ju van med R6an oxå:rolleyes:

Körde knä ut eftersom jag inte behärskar sladdtekniken, eller så är jag för feg:D

Finns ett par bilder från banåkningen i mitt "Garage"

*Vad menas med TUNG, exakt?
*Har du gjort något för att få lite mer krut i grejerna & vad isf?
*Lekfaktorn? Är den för klumpig att busa med? Svår att få upp på baken?
*Vad är rimligt att den skall ha gått i mil per säsong? Generellt sett.
*Bud på 600 & 1000 mil på serviceintervall. Vad står i din bok?
*Vad är ok/bra pris på en -05.a med rimliga mil?
*Behöver jag köpa till en stege för att komma upp?
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ullis skrev:
2693618 *Vad menas med TUNG, exakt?
*Har du gjort något för att få lite mer krut i grejerna & vad isf?
*Lekfaktorn? Är den för klumpig att busa med? Svår att få upp på baken?
*Vad är rimligt att den skall ha gått i mil per säsong? Generellt sett.
*Bud på 600 & 1000 mil på serviceintervall. Vad står i din bok?
*Vad är ok/bra pris på en -05.a med rimliga mil?
*Behöver jag köpa till en stege för att komma upp?

*Tja den väger 186 kilo fulltankad (original) min är nog bantad ca 13kg.
*Bytt avgas system (hela), powercommander, andra luftfilter, ombyggd luftburk, omdragen vevhusventilation, mm
*Lekfaktorn ja.. jodå det går att åka på hjulet med den (men se vikten igen)
*serviceintervallen ÄR 1000mil
*Pris? allt mellan 50 och 60 beroende på utrustning. Jag begärde 56 för min men intresset var svalt å ändå är min rejält påkostad.
*Nix tror inte du behöver stege. Men jag kan stå med båda fötterna i backen och jag är 180cm.

Räcker det som svar? :tungan
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Den känns definitivt inte som en motard att köra, men är rätt kul ändå!
Originaldrevad går den och ta upp på fyran om man jobbar lite, men trean går det utan problem på.
Hörde att andra med mer teknik (och muskler:rolleyes: ) än mig fick upp den på femman.
Vill man slajda in i kurvorna får man ta i rätt mycket och gärna assistera med bromsen.
Kanon som brukshoj!
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top