Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Skaffa en ER6:a så slipper du alla sådana problem...
Har rivit avgassystemet i småbitar, för liten rördiameter genom sliponet... Det välkända rea planet från turbo anderssons vårbänkning har fått en rival
Men ska bygga om det imorrn, borde gå att få till hyffsat.
Däremot sitter jag och planerar hur jag ska få fason på kopplingen, sitter förstärkta hayabusa fjädrar i nu och det är skitsvårt att ta sig iväg vettigt (sjukt svårdoserat med sånt högt fjädertryck samt hugger kopplingen ordentligt). Har planer på att hälsa på turbo andersson och låta han bygga om så jag får en laddtryckslockup, frågan är om jag måste byta ut kopplingskorgen också...
Har inspekterat den en aning och visst har jag lyckas misshandla den så det finns jack i den från lamellerna, frågan är om det går att slipa till och fortsätta åka då man kommer köra med mjukare fjädrar. Eller om det bara är att ta nacksving på plånboken och beställa en billet ytterhub, och då kommer nästa fråga. Hur långt håller den inre? Hade varit typiskt dåligt att skjuta den sönder och samman, och dessutom ta låda och/eller motor med sig i fallet...
Vad säger experterna?