Är du helt hundra på att du har dragit fast hjulaxelmuttern ordentligt...? Eller är det något som är fel med själva blocken eller svingen, typ att ytorna inte är plana eller parallella...?
Precis som Yngve säger, med åtdragen hjulaxelmutter ska alla krafter gå genom svingen, inte genom justerskruvarna.
Vet faktiskt inte momentet ska dra muttern med, men jag har dragit den så hårt jag har tordats.
Betydligt hårdare än vad jag har dragit muttern på min std.sving.
Har varit ut och mätt lite på blocken, och ytorna är inte helt plana mot varandra. Justerblocket är helt plant men det är en liten fasning på svingen, antagligen för att det ska gå lättare att stoppa dit justerblocket.
Sen är det även ett spel på 0.3-0,4mm ungefär mellan justerblocket och svingen (totalt sett både uppe och nere) beroende på vilka punkter man mäter. I mina öron känns det som i överkant, eller vad säger experterna?
Edit: Ser inte ut som att det är skruven som börjat ge sig, utan det är justerblocket som vikt sig på det tunnaste stället och tagit skruven med sig.