Yamaha dt125x -05 trim

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Helllu!
Köpte idag en Yamaha dt125x -05 men så vill jag ha nytt rör till den:p
Vet någon var jag kan köpa nått trimavgasrör eller ljuddämpare till den?
WIIIIIEEEE fan vad glad jag blev idag:) I MARS BÖRJAR ÖVNINGSKÖRNINGEN!!!
MVH Henke;P
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Malmeqvisto skrev:
2654848 Kul med fler från Ystad. Hojta till när du har kortet så tar vi en tur!


HAha så du bor själv i ystad;P

Trim till yamaha dtx är ju rätt dyrt:( giannelli kostar 2200 för bara kröken sen ljuddämpare för 1000:- rätt dyrt:(
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vänta med att trimma då. Själv känner jag inget större behov av att trimma hondan trots att jag snart har haft den i två år.
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Loy skrev:
2657162 Vänta med att trimma då. Själv känner jag inget större behov av att trimma hondan trots att jag snart har haft den i två år.


Men det är inte de att jag vill att den ska gå fortare utan det är att jag vill att den ska låta lite fräckre tyvärr fick jag inte köpa trim till moppen och fick nu när jag köpte mc:) vill ha ett trim avgassystem som sedan ska vara pluggat:) Funderar just nu på att köpa bara en giannelli krök och sedan sätta på en Tecnigas ljuddämpare och bygga ett eget mellanrör:) Vad tror ni om det?

Finns det några sidor med billigt trim:)
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Headbitch skrev:
2657445 jag har en dtx å har även ett arrow system till den köpt på bike i trollhättan!!! www.arrow.it


Hmm jaa Arrow verkar rätt bra faktistk men fick du plugg i ditt när du köpte de?
och någon som vet om man kan köpa underliggande rör till yamaha dtx?
 

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Nora
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
henrik414 skrev:
2657187 Men det är inte de att jag vill att den ska gå fortare utan det är att jag vill att den ska låta lite fräckre tyvärr fick jag inte köpa trim till moppen och fick nu när jag köpte mc:) vill ha ett trim avgassystem som sedan ska vara pluggat:) Funderar just nu på att köpa bara en giannelli krök och sedan sätta på en Tecnigas ljuddämpare och bygga ett eget mellanrör:) Vad tror ni om det?

Finns det några sidor med billigt trim:)

ska du ha enbart ljud så äre ju bara å sätta på en cross ljuddämpare lr nått:p:tummenupp
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Nicco skrev:
2658628 Då får man inte klinget! :mattias


Nä precis då får man inte det där lilla extra :p hhaa nä men är lite sugen på kanske giannelli krök + ljuddämpare.. kosta väl 3400:- så fall i frankrike:/ så de blir frakt där på också:/ ingen annan som köpt här i sverige och har webbside adressen?
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Lägg upp en bild på din dt i bildtråden snälla!
 
Last edited:

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Någon som vet om där finns underliggande trim till yamaha dtx eller skulle det gå att ta ett underliggande från en moppe o sätta på yamaha dtx?
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
henrik414 skrev:
2667797 Någon som vet om där finns underliggande trim till yamaha dtx eller skulle det gå att ta ett underliggande från en moppe o sätta på yamaha dtx?

Underliggande är skit fult sen så går det knappast att ta ett underliggande rör som är till för moppe och slänga på, på din 125a:näsblod
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
henrik414 skrev:
2667859 jag vill fan inte ha allt från en moppe:mad: .. Jag undrade om det fanns underliggande till dtx... sen bestämmer väl jag hur jag vill att den ska se ut.. vill bara styla min yamaha ju men du har kanske något problem med det? eller?


tycker den är skit cool som den är :tummenupp förstör den inte med moppedelar...
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
:tomten :tomten
lasse kongo skrev:
2667877 tycker den är skit cool som den är :tummenupp förstör den inte med moppedelar...


:tomten Jaa okej:) men funderar på att kanske måla dem som skyddar kylaren mot skit, i vit färg.. sen ett nytt cross styre.. någon annan som har några ideér?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
henrik414 skrev:
2667900 :tomten :tomten


:tomten Jaa okej:) men funderar på att kanske måla dem som skyddar kylaren mot skit, i vit färg.. sen ett nytt cross styre.. någon annan som har några ideér?
Ja, lägg pengarna på bensin istället :tummenupp
 

larsson91

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
skellefteå
Hoj
ostrypt yamaha tzr 125
jag tycker den är fet nog som den är :)

satsa på att köpa något rör tex dep pipes så du får gott ljud istället :)
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
asså personligen så räcker det med ljudämparen, eller ja om du ska avstrypa den så blir det ju lite jobbigt å skära upp kröken. ett fatbar styre, å annan bakdel. så har du en grymt snygg moppe.:tummenupp

nu ser det lika skabbit ut eftersom det är buntband istället för muttrar där. men försök tänka dig,,
 

Bifogat

  • cross däck.JPG
    cross däck.JPG
    68 KB · Visningar: 125
  • röva.JPG
    röva.JPG
    79.3 KB · Visningar: 203

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
Mr EmCom skrev:
2668574 asså personligen så räcker det med ljudämparen, eller ja om du ska avstrypa den så blir det ju lite jobbigt å skära upp kröken. ett fatbar styre, å annan bakdel. så har du en grymt snygg moppe.:tummenupp

nu ser det lika skabbit ut eftersom det är buntband istället för muttrar där. men försök tänka dig,,


jävlar vilken "båge" de var på sadeln.. är det för att den är höjd?
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Mr EmCom skrev:
2668574 asså personligen så räcker det med ljudämparen, eller ja om du ska avstrypa den så blir det ju lite jobbigt å skära upp kröken. ett fatbar styre, å annan bakdel. så har du en grymt snygg moppe.:tummenupp

huh? det är ingen moppe.. det är en 125:a jag har.. ska lämna in mitt orginalrör på blästring o sen måla det svart.. sen få ett nytt cross styre,
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top