Halli hallå!
Jag har en Skramlaha dt125x -05 som går lite.. Konstigt.
Den funkar fint på tomgången och när man rullar iväg på låga varv, men när man drar på så hinner man knappt komma till effektkurvan innan den börjar varvstoppa på något sätt.![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Det "smäller" också lite om den när den gör detta vilket inte är jätte trevligt att lyssna på (ifall något skulle hända).
Jag själv klandrar YPVS:en för detta men det kan ju vara fel.
(Ska testa imorgon att öppna porten helt och köra en sväng, utan YPVS-funktionen).
Jag klippte en kabel och jordade den (en grönsvart) som tydligen skulle sätta ett slut på varvstoppet, visst, hojen blev otroligt mycket piggare och toppade nu 100 när jag testade, men den börjar gå snett högre upp i varvregistret.
Några idéer? Borde vara samma princip på Dt125R (alltså enduro-maskinen).
Väldigt tacksam för svar!
Jag har en Skramlaha dt125x -05 som går lite.. Konstigt.
Den funkar fint på tomgången och när man rullar iväg på låga varv, men när man drar på så hinner man knappt komma till effektkurvan innan den börjar varvstoppa på något sätt.
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Det "smäller" också lite om den när den gör detta vilket inte är jätte trevligt att lyssna på (ifall något skulle hända).
Jag själv klandrar YPVS:en för detta men det kan ju vara fel.
(Ska testa imorgon att öppna porten helt och köra en sväng, utan YPVS-funktionen).
Jag klippte en kabel och jordade den (en grönsvart) som tydligen skulle sätta ett slut på varvstoppet, visst, hojen blev otroligt mycket piggare och toppade nu 100 när jag testade, men den börjar gå snett högre upp i varvregistret.
Några idéer? Borde vara samma princip på Dt125R (alltså enduro-maskinen).
Väldigt tacksam för svar!