Yamaha FZ-tråden

Smålänningen

Bäverhjälm
Gick med
13 May 2007
Ort
Örebro
Hoj
Fz6-N -04
vilket skämmt, länsförsäkringar skulle ha 21000:- med 8000 i självrisk för 98hk:n -07 och b&mc skulle ha 7162 med 10000:- i självrisk för samma hoj...Det är juh skrämmande

Jag kollade upp folksam efter det att jag gick med i smc. Förändringen blev ordentligt stor och med tanke på att jag bara betalar 225 per år för Smc så är det ett jävla kap.

Strulet är väl bara att man skullegått avancerad kurs hos smc. Får kolla upp det och köra den så tidigt på året som möjligt.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Gsx650f
Hej allihopa.
Har en fråga till er som åker Fz1:a, då jag nu inhandlat en svart Fz1n -06:a.

Ni som monterat slipon på era, har ni då tagit bort katten? Det verkar sitta en i originalljuddämparen. men om man tar bort den och lyser in i röret verkar det sitta ytterligare en i den främre delen av avgasröret.

Om någon har tagit bort även den, gjorde det någon skillnad?

Mvh Daniel.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Hej allihopa.
Har en fråga till er som åker Fz1:a, då jag nu inhandlat en svart Fz1n -06:a.

Ni som monterat slipon på era, har ni då tagit bort katten? Det verkar sitta en i originalljuddämparen. men om man tar bort den och lyser in i röret verkar det sitta ytterligare en i den främre delen av avgasröret.

Om någon har tagit bort även den, gjorde det någon skillnad?

Mvh Daniel.

kollade aldrig in i röret men ska man ha bort den så måste man ju på med ett helsystem isf eller?... Skruvade bara dit mellanrör och ljuddämpare å det lät satan utan insatsen iaf...:yoparty

Kastar in en bild igen...
 

Bifogat

  • sh.JPG
    sh.JPG
    166 KB · Visningar: 235
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Jag kollade upp folksam efter det att jag gick med i smc. Förändringen blev ordentligt stor och med tanke på att jag bara betalar 225 per år för Smc så är det ett jävla kap.

Strulet är väl bara att man skullegått avancerad kurs hos smc. Får kolla upp det och köra den så tidigt på året som möjligt.

Vad skillde det i pris mellan b&mc mot folksam för dig då?
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
vad finns det för snygga slipons till en FZ1n ? jag har ett vanligt GPR på nu, men känner att det saknar det där lilla extra...
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Gsx650f
kollade aldrig in i röret men ska man ha bort den så måste man ju på med ett helsystem isf eller?... Skruvade bara dit mellanrör och ljuddämpare å det lät satan utan insatsen iaf...:yoparty

Kastar in en bild igen...

Jag antar att den får sitta kvar i det främre röret. Men jag tänkte om någon gjort sig besvär och haft sönder den med en skruvmejsel eller liknande, och på så sätt fått ur den? Och isåfall om det gjorde någon skillnad?

vad finns det för snygga slipons till en FZ1n ? jag har ett vanligt GPR på nu, men känner att det saknar det där lilla extra...


bikersneed har ju snygga scorpion till fz1, själv har jag satsat på ett devil kolfiberslipon eftersom det fick bra betyg i bike när dom testade burkar till fz1 förra året.
 
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
För min del lutar det mot antingen ett Arrow eller Scorpion..... Jag gillar den kortare varianten av slip-on... Men visst vore det fint med en Yoshi eller MIVV Souno !! Men för mkt pengar....

Sen är det redan beställt en magspoiler och krashpuckar.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Sådär nu är man en ägare till den grymmaste versionen av fz6-n:yoparty
har ingen bättre bild för tillfället
 

Bifogat

  • 6449241568.jpg
    6449241568.jpg
    50.7 KB · Visningar: 287

Smålänningen

Bäverhjälm
Gick med
13 May 2007
Ort
Örebro
Hoj
Fz6-N -04
Sådär nu är man en ägare till den grymmaste versionen av fz6-n:yoparty
har ingen bättre bild för tillfället

Nice =)

Din fråga angående skillnaden på folksam och bilsportmc:

Bilsport hamnade på 15 000/helår (minus 10% om man är med i smc) Men då är självrisk på 10 000 om man kvaddar.

Folksam hamnade på ca 20 000/helår (om man har gått avancerad kurs SMC)
Men då är självrisken bara 3000 om man kör omkull.

Så det är väl lite att fundera på...
 

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Är det nån som har rastat sin FZ1 på bana?? Hur beter den sig där??

//cage

Fungerar utmärkt på bana men det skrapade i fotpinnar och växelreglage. Med lite ändringar där så har du en utmärkt väghållning och mycket lättkörd motor med kraft i överflöd. Även om en R1 naturligtvis är snabbare så hänger det mest på föraren på en vanlig bandag.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
För min del lutar det mot antingen ett Arrow eller Scorpion..... Jag gillar den kortare varianten av slip-on... Men visst vore det fint med en Yoshi eller MIVV Souno !! Men för mkt pengar....

Sen är det redan beställt en magspoiler och krashpuckar.

Vad blev det för magspoiler???
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Nu när man är en fz6-n (S2) ägare undrar jag vilka webbsidor som har bäst sortiment och nån sida med speciferade saker till fz6, internationella som inhemska är välkommna
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
vad finns det för snygga slipons till en FZ1n ? jag har ett vanligt GPR på nu, men känner att det saknar det där lilla extra...

Jag gillar mitt Yoshimura TRC kolfiber jäkligt mycket! Visserligen är det ett Yoshimura USA men finishen på skiten är kanon och ljudet är underbart :) Det blev väl ca 4200 SEK när jag beställde det från en firma i USA. De skrev ner värdet på skiten så tull och moms blev en spottstyver bara. Tog bara 5 arbetsdagar att få hem också till skillnad från våran svenska företag som gärna vill ha ett par veckor på sig :mad:
 

Bifogat

  • P2090009.JPG
    P2090009.JPG
    138.1 KB · Visningar: 247

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Även vilka kraschpuckar jag bör köpa till hojen och om det är nåt annat

ds. har ingen sådan bygel för att låsa fast hjälmen
 

Bifogat

  • Las.JPG
    Las.JPG
    70.9 KB · Visningar: 243
Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Vad blev det för magspoiler???

Jag var bra sugen på orginal men vilket pris......

Så det blev en order från S-racing, magspoiler i kolfiberlook och svarta krashpuckar..
Hade en tanke på färgmatchande spoiler men tvekade och fick BRA pris på spoiler och puckar:yoparty

//cage

Jag gillar mitt Yoshimura TRC kolfiber jäkligt mycket! Visserligen är det ett Yoshimura USA men finishen på skiten är kanon och ljudet är underbart :) Det blev väl ca 4200 SEK när jag beställde det från en firma i USA. De skrev ner värdet på skiten så tull och moms blev en spottstyver bara. Tog bara 5 arbetsdagar att få hem också till skillnad från våran svenska företag som gärna vill ha ett par veckor på sig :mad:

Får man fråga vart du beställde det ifrån??!!??
Till vilket värde skrev de ned till?? Inga bekymmer med betalning??
Jag har aldrig handlat från USA så jag är lite tveksam.....

//cage
 
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Lyckan är bra kort, skulle starta upp maskin idag, gick inte på alla och dog sen på tomgången och vill inte starta, då dyker felkod 46 upp :va
Låter som att spänningsregulatorn/likriktaren inte generar till insprutningen om man ska översätta och det stämmer för den tänder inte..

aja bara att lämmna in ett Garanti-ärende på yamaha då:huvet

Fault Code: 46
Diagnostic Code: --
Symptom: Power supply to the FI system is not normal.

Probable cause of malfunction:
Malfunction in "CHARGING SYSTEM".

Och garantin ska inte vara nåt problem om det är som det står på deras hemsida:

"Från 1 januari 2005 erbjuds utöver 2 års fabriksgaranti en 3 års förlängd garanti på motor, elektronik och växellåda, oberoende av körsträcka. Alla Yamaha standardmotorcyklar från 250 cc och uppåt samt arbetsfyrhjulingar omfattas. Tävlingsmotorcyklar och lekfordon innefattas således inte av garantin. Garantin gäller enbart för maskiner som är levererade av auktoriserad Yamaha-återförsäljare och att underhållet sköts enligt serviceboken hos en Yamaha-verkstad. För att garantin ska gälla måste motorcykeln eller fyrhjulingen vara privatägd och inte användas för exempelvis budkörning eller som övnings-MC vid trafikskolor. Normal förslitning och detaljer som är att betrakta som förbrukningsdetaljer, som exempelvis glödlampor, strömbrytare och kopplingslameller, omfattas inte av garantin."
 
Last edited:

Datexx

KUNG
Gick med
16 May 2007
Ort
Pizzan
Hoj
BMW K1200S - RMZ CUP 100
Funderar lite på en FZ1N, men hur är sitt ställningen på denna hoj för lite längre personer?

Hur långa är ni som kör FZ1N, jag själv är 197cm och undrar om det blir bekvämt i längden?
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Får man fråga vart du beställde det ifrån??!!??
Till vilket värde skrev de ned till?? Inga bekymmer med betalning??
Jag har aldrig handlat från USA så jag är lite tveksam.....

//cage

Jag beställde det från www.hardracing.com och det var helt grymt. Hade aldrig heller beställt från USA innan men det funkade helt kanon. Här får du även en länk till en tråd som handlar om just köp från den firman. Jag och en annan kille beställde därifrån nästan samtidigt och båda är skitnöjda!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173977
Vill också säga att det gick fan så mycket snabbare att beställa från USA än från Sverige. 4200:- gick det på till slut för mitt Yoshimura. Även fast det är ett Yoshimura USA så är det kanongrejer. Finishen är kanon och ljudet likaså!

/Robban
PS. Finns även bilder på hur det ser ut monterat i mitt garage :) DS.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag beställde det från www.hardracing.com och det var helt grymt. Hade aldrig heller beställt från USA innan men det funkade helt kanon. Här får du även en länk till en tråd som handlar om just köp från den firman. Jag och en annan kille beställde därifrån nästan samtidigt och båda är skitnöjda!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=173977
Vill också säga att det gick fan så mycket snabbare att beställa från USA än från Sverige. 4200:- gick det på till slut för mitt Yoshimura. Även fast det är ett Yoshimura USA så är det kanongrejer. Finishen är kanon och ljudet likaså!

/Robban
PS. Finns även bilder på hur det ser ut monterat i mitt garage :) DS.

Jag mailade www.hardracing.com igår kväll och efter 30 min hade de svarat.:yoparty :yoparty När fick man den responsen från en svensk firma sist :confused: :confused:
Funderar på att ta ett Yoshi rosrfritt och ev även en PCIII.
Fortsättning följer.....
 

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hypermotard
Jag mailade www.hardracing.com igår kväll och efter 30 min hade de svarat.:yoparty :yoparty När fick man den responsen från en svensk firma sist :confused: :confused:
Funderar på att ta ett Yoshi rosrfritt och ev även en PCIII.
Fortsättning följer.....

Dom svarar direkt, det är ta mig fan helt sjukt. När jag satt och skickade lite frågor till dom så tog det ta mig fan inte ens två minuter innan det pep till i inkorgen. Kommer antagligen också att beställa PCIII därifrån men det blir ett senare projekt. Skulle vilja veta vad det är som gör att svenska firmor tar dagar på sig för att svara på mail och veckor för att leverera nån skitartikel när det går att få grejerna på 5 arbetsdagar till dörren från andra sidan jorden för halva priset :D Nåt måste juh fan hända snart... :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top