Du har knappt kört hojen och så vill du mixtra med mer effekt?!
håller med där .. det finns effekt i massor redan.
vad ska du införskaffa uberkill ?
Last edited:
Du har knappt kört hojen och så vill du mixtra med mer effekt?!
Du har knappt kört hojen och så vill du mixtra med mer effekt?!
Tja. Har nydligen införskaffat en FZ1-N 2007 men har några frågor.
1. Gör det stor skillnad med PC3? (bara slipon)
2. Värt att skaffa KN-filter eller är orginal billigt?
3. Jag såg att det sitter dubbla spjäll i insuget. Någon som testat att leka med dom elmotorstyrda spjällen?
4. Finns det kitt med bromsslangar, gaswire och kopplingswire för det verkar vara vad man får lov att byta om man skall få på ett cross-styre?
Tja. Har nydligen införskaffat en FZ1-N 2007 men har några frågor.
1. Gör det stor skillnad med PC3? (bara slipon)
2. Värt att skaffa KN-filter eller är orginal billigt?
3. Jag såg att det sitter dubbla spjäll i insuget. Någon som testat att leka med dom elmotorstyrda spjällen?
4. Finns det kitt med bromsslangar, gaswire och kopplingswire för det verkar vara vad man får lov att byta om man skall få på ett cross-styre?
Enligt ett slip-on test i Bike (?) får du ut en ökning med 10hk med ett öppet (utan db-killer) Yoshimura TRC rör. Det finns en del saker du kan göra med hojen, kolla videos på http://www.copperdawg.com/, som "airbox mod" där du kapar botten på luftburken för bättre flöde, flyttar sladdarna till utanför ramen så att du får bättre kalluftsgenomströmning till luftboxen, "flies mod" (kan inte förklara den) du kan borra ut katalysatorn om du inte vill lägga 10k på ett helsystem, drevning till 16 eller 15 (enligt vissa ger 15-drev "rätt" karaktär - helt vild alltså)
lycka till
Tja..
Jag har en -07 med PCIII, K&N filter, moddad luftburk, Yoshi TRC, 16t drev. En del finns dokumenterat tidigare i tråden.
Rätt bänkat gör det stor skillnad!! Kanske inte så mkt på toppeffekten men i mellanregistret!!
Kan rekommendera Motospeed i Västerås, dit åker jag tillbaka nästa gång jag skall upp i bänk!!!!!!!!!
Dock har jag lite problem med min vid 3-4000rpm, känns nästan bara på 4:ans vxl. Gick inte att trixa bort med PCIII. Nu lurar jag på att justera/byta TPS.
Tanken har också slagit mig att minska secondary flies (spjällen) i area och montera en FCE (Fuel Cut Eliminator). Detta skall tydligen kunna råda bot på en del av mina bekymmer...
Sen är det ju kul att locka fram de där extra hk som finns i motorn!!
Skall över till USA i vår så det blir att handla där borta!!
Sen måste jag skaffa nya fegpinnar till fotpinnarna... Mina är helt borta och jag sliter nu på själva fotpinnen i alu. Bankörning sliter.....
Lycka till...
håller med där .. det finns effekt i massor redan.
vad ska du införskaffa uberkill ?
Funderar på en 2-3 år gammal FZ1, har inte bestämt om jag vill ha N eller S. Då är det åtminstone 2-3 års garanti kvar och den går att försäkra billigt i Bilsport MC. Effekten räcker till och jag vill ha en utan slipon för jag har brölat färdigt i mitt mc liv (se garagebilder). Sedan vill jag helst ha ABS för jag antar att det räddade mitt liv i somras eller åminstone räddade mig från allvarligare skador då jag panikbromsade i kurva och fick ner hastigheten rejält..
Hur upplever du din hoj?
Sen måste jag skaffa nya fegpinnar till fotpinnarna... Mina är helt borta och jag sliter nu på själva fotpinnen i alu. Bankörning sliter.....
Lycka till...
... Skön att sitta på, även längre stunder...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |