Yamaha FZ-tråden

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Såja då har jag monterart på mitt slipon i dag (akrapovic) och jävlar vilken skillnad det blev nu låter den som en racer hoj ska låta. Så nu vill jag bara att den förbanade jävla skit snön försvinner så man dra ut.
Är det någon som har erfarenhet av powercomado till FZ1 (pris,effekt)

Erfarenhet?? Well, jag köpte min PCIII när jag var i USA och tog hem den "fraktfritt"...
Toppeffekten är nog för mig men jag ville ha lite mer på mellanregistret och möjligheten att optimera motorn...
Var till Motospeed i Västerås och de kunde sitt jobb med mappningen.
Skall nu tillbaka till USA i vår och funderar på att skaffa FCE därborta och modda "secondary flies" och sen blir det Motospeed igen!!

Ta chansen att öppna upp luftburken så hojen kan andas ordentligt och i med ett K&N filter typ, alt modda orginalfilter.

På med ett 16t framdrev, måste för övrigt vara den MEST prisvärda modden på denna hoj!!! :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Skulle vara kul att knacka bort katalysatorn i röret oxå, ger nån hk till..

Tänk om bara plånboken var stor nog.. :gnissla
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
OK jag ska ju faktiskt till new york i mars så då skulle man kanske passa på. Så är det någon som har en bra adress där dom säljer powercommando och andra roliga mc prylar så är jag tacksam.:)
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
OK jag ska ju faktiskt till new york i mars så då skulle man kanske passa på. Så är det någon som har en bra adress där dom säljer powercommando och andra roliga mc prylar så är jag tacksam.:)

Jag har handlat av www.hardracing.com och de har prisgaranti... Jag visade honom ett par hemsidor som var billigare och han mötte priset direkt. Betalade iförväg och skickade grejorna till hotellet...
Kommer nog beställa av dem igen...
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Fotpinnsplattor och lite smidigare fotpinnar monterat... Monterade även brickor mellan gummibussningarna och originalbrickorna och drog dit bultarna igen så att den degiga känslan i pinnarna försvann... Får väl se hur mkt mer vibrationer det blir... :)
 

Bifogat

  • Bild0838.jpg
    Bild0838.jpg
    223.1 KB · Visningar: 70

creare

Guest
Idag kommer min FZ8-N, ska bli kul och se den:banana dock hade jag inte velat ha den än men då hela mitt köp av denna hojen har varit struligt så kan det väl strula lite till, tur att garageförsäkring är billigt.....

Shedevil, vi vill se en bild på skönheten!:tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tja..
Jag har en -07 med PCIII, K&N filter, moddad luftburk, Yoshi TRC, 16t drev. En del finns dokumenterat tidigare i tråden.
Rätt bänkat gör det stor skillnad!! Kanske inte så mkt på toppeffekten men i mellanregistret!!.

Sådär nu har jag slängt på en PC5 och tagit bort katten så är då en lite bit påväg. Tack för tipsen :tummenupp

Hittade också några mappar ifrån bänkkörning med samma cykel som jag har med samma modifikationer (lär ju vara bättre än standard i alla fall) på FZ1 forum.

Här skall jag dokumentera turbo bygget senare på denna maskin :)
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=234309
 

Bifogat

  • IMAG0124.jpg
    IMAG0124.jpg
    251.7 KB · Visningar: 74
  • IMAG0098.jpg
    IMAG0098.jpg
    237.8 KB · Visningar: 88
  • IMAG0099.jpg
    IMAG0099.jpg
    230.5 KB · Visningar: 96

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vad är det för skillnad på pc3 och pc5. Vad säger besiktningen när man plockar bort katten?:va

Den skillnad jag vet är att den kan ändra sig beroende på växel, laddtryck och massa mer. Sen kan man ju koppla bredbandslambda till den (med yttligare en konsol) och mappa själv. Jo man behöver inget 9v batteri utan kan driva den direkt med USB-mini också. Finns ca 5 ingångar på den som jag sett.

Katten finns ju i Orginal avgassystem också så det måste ju räcka med en för avgasvärden har jag aldrig sett dom ta på hojen men det börjar dom väll med snart säkert. Finns ju i papprena hur mycket den släpper ut. Men det är nog mitt minsta problem.

Edit: Hittade info
Reduced size from PCIIIusb (less than half of the size of PCIII)
USB powered from computer (9 volt adapter is no longer needed for programming)
2 position map switching function built in (map switch not included)
Gear input (allows for map adjustment based on gear and speed)
Analog input (allows user to install any 0-5 volt sensor and build an adjustment table based on its input such as boost or temperature)
With gear position input connected the PCV is capable of allowing each cylinder to be mapped individually and for each gear (for example: on a 4 cylinder bike with a six speed transmission there could be up to 24 separate fuel tables).
Unit has a -100/+250% fuel change range (up from -100/+100%). This allows more adjustment range for 8 injector sportbikes
10 throttle position columns (up from 9 on PCIIIusb)
Enhanced “accel pump” utility (increased adjustment and sensitivity ranges)
 

JSV

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Bålsta
Hoj
Yamaha FZ1N ABS -08
Har alla årgångar wirekoppling?`
N:et, står det för ABS?
Är det någon årgång man ska undvika?
MVH Mackan =)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
vad menar du med wirekoppling ?
N står för Naked
A, som i FZ1-SA står för ABS
2006-orna har lite ryckigare insprutning än nyare, men det e ingen anledning att undvika dem
 

JSV

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Bålsta
Hoj
Yamaha FZ1N ABS -08
vad menar du med wirekoppling ?
N står för Naked
A, som i FZ1-SA står för ABS
2006-orna har lite ryckigare insprutning än nyare, men det e ingen anledning att undvika dem

Okej okej! Ja alltså kopplingswire och inte hydraulisk. Men dom flesta racigare hojjar har väl wire?

Själv bryr jag mig inte om det är ABS eller inte, men undra om det är värt att ta en med ABS inför den dagen man ska sälja?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
De som köper med abs köper ogärna utan. Kanske definitivt inte utan i mitt fall. De enda som verkligen inte vill ha ABS är racetokar
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....

Bifogat

  • IMG_0204.jpg
    IMG_0204.jpg
    81.1 KB · Visningar: 143
  • IMG_0207.jpg
    IMG_0207.jpg
    87.5 KB · Visningar: 149
  • IMG_02051.jpg
    IMG_02051.jpg
    77.6 KB · Visningar: 118
  • IMG_02061.jpg
    IMG_02061.jpg
    70.8 KB · Visningar: 128

creare

Guest
Här kommer den:) Lite dåliga bilder dock då jag inte ville ha den ute i snö/regnblask....

Satan i gatan vad fin den var!:tummenupp
Riktigt nice med guld-färgen på framgafflarna också. :yoparty


Fan.. Kommer sakna min fz6:a när den snart byts ut. Önskar att jag kunde ha två st..
Och denna tråd också. Men vem vet, Dr. Fazer (läs; Javaguru) kanske tillåter mig hänga här ändå :tuttar
 
Last edited:

Flodde

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
2011 Yamaha Fz 8 S
Här kommer den:) Lite dåliga bilder dock då jag inte ville ha den ute i snö/regnblask....

Den va kanonfin. Själv har jag köpt en vit, vet ifan om jag köpt rätt när jag ser din svarta pärla. Men köpt är köpt och nu längtar jag efter min som jag beställt till början av mars. Jag har en fråga, vad kostade kåpan under blåsen? Roligt att du laddade upp bilderna,jag tycker inte alls de va dåliga. :)
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Den va kanonfin. Själv har jag köpt en vit, vet ifan om jag köpt rätt när jag ser din svarta pärla. Men köpt är köpt och nu längtar jag efter min som jag beställt till början av mars. Jag har en fråga, vad kostade kåpan under blåsen? Roligt att du laddade upp bilderna,jag tycker inte alls de va dåliga. :)


Jag tvekade länge mellan vit och svart. Jag älskar verkligen vitt och tycker det är döläckert men samtidigt är svart "tufft" och färgen håller oxå i längden.

Kåpan ingick, har inte du en sådan på din?

Satan i gatan vad fin den var!:tummenupp
Riktigt nice med guld-färgen på framgafflarna också. :yoparty


Fan.. Kommer sakna min fz6:a när den snart byts ut. Önskar att jag kunde ha två st..
Och denna tråd också. Men vem vet, Dr. Fazer (läs; Javaguru) kanske tillåter mig hänga här ändå :tuttar

Tack:) Tänker köpa svarta broms och kopplingshandtag till den med guldjusteringar, tror det blir nice till det svarta.

Dr. Fazer är snäll, du får nog vara kvar:tummenupp

Vad blir nästa för hoj?
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top