Yamaha FZ-tråden

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hejsan :)
Orkar inte plöjja igenom denna enorma tråd, men det är så att jag hade tänkt köpa storebror (fz1) till min fz6.

Undrar vad det är för skillnader om det är några mellan årsmodellerna 06-08. Är det något man ska tänka på inför köp?

//Mvh Burman

Förutom färgkombinationer är en stor uppdat till -07 att Yamaha ändrade ECU´n. -06´rna är kända för att vara lite ryckiga vid mellanvarv.
Kanske en vanesak eller att man lär sig köra därefter.

MEN -07 kom ABS. Det är den största anledningen till att välja bort -06 !!!
 

GeForce

Zumba
Gick med
16 Feb 2007
Ort
Åbo
Hoj
ingen...
Vet någon här vilka originaldäck det är på Fz1 årsmodell 2006?
Funderar på att köpa en hoj men den har bara gått 250mil på 5 sommrar så är lite skeptisk. Det handlar om en import från estland.

//Johan
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Vet någon här vilka originaldäck det är på Fz1 årsmodell 2006?
Funderar på att köpa en hoj men den har bara gått 250mil på 5 sommrar så är lite skeptisk. Det handlar om en import från estland.

//Johan

Det sitter Dunlop Sportmax på min -07'a iaf.

Är det säkert att den blev uttagen 2006 då?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Vet någon här vilka originaldäck det är på Fz1 årsmodell 2006?
Funderar på att köpa en hoj men den har bara gått 250mil på 5 sommrar så är lite skeptisk. Det handlar om en import från estland.

//Johan

Och jag hade Michelin Pilot Road 1 på min hoj....
 

Thorak

Medlem
Gick med
13 Nov 2009
Ort
Kista
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Efter ett par veckor på min nya FZ6n har jag insett att styret är kasst. Det har alldeles för stor vinkel bakåt och känns för lågt. Det jag behöver är ett styre som är högre och rakare. Tänkte först crosstyre men jag behöver egentligen inget bredare, bara rakare. Ett rakt styre med risers funkar ju givetvis bra det med.

Finns det någon här som gjort en liknande modifikation som vet vilka styren som passar utan att kablar och slangar blir för korta?

Har tittat lite på Rizoma och Renthal men jag har inte hittat något styre som jag känner mig säker på kommer funka. Jag tänker inte börja skarva kablar eller förlänga bromsslangar så hellre ett rakt styre som är lika högt än ett högt styre med samma vansinniga vinkel.

WroomWroom!
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Då är min hoj färdig för att brukas!

Finnes: 1 stycke FZ1 09, racefitt blås, rensad bakdel, miniblinkers, 15t drev, PC5, nytt luftfilter samt större inluftsyta. Bänkad. 145hk på bakhjulet.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1302972035.302988.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302972035.302988.jpg
    44.8 KB · Visningar: 156
  • ImageUploadedByTapatalk1302972056.189546.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302972056.189546.jpg
    42.3 KB · Visningar: 148
  • ImageUploadedByTapatalk1302972077.906372.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302972077.906372.jpg
    48.5 KB · Visningar: 130

BjörnR

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Norr
Hoj
Olika
ja det e HEELT lugnt. Överfett faktiskt .. du behöver ingen powercommander .. LeoVince passar bra på FZ6:an, fast det saknar lite djup i tonen (små burkar)

KÖP!! grym hoj !

Hej!

Är ni heeelt säkra på detta? Isåfall handlar jag nog en Fz6-N s2 07 som gått 1400 mil med leo vince ... Bör inte ha blivit några problem av att den gått snålt eller så då?

mVh
Björn
 

nissetrisse

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Ort
kungsbacka/malmö
Hoj
09 Yamaha FZ1,05 yamaha r1,97suzuki marauder
Hej är det nån här på forumet som brukar köra hoj i malmö om i såfall så undrar jag om det finns nåt ställe där mc folket brukar hålla till ??
 

Urbo

Gör't MC - klubben med fjong!
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Tranås
Hoj
Vässad Fazer 1000
Svart FZ8-N beställd idag, kommer lagom till Lagarallyt helgen efter påsk :):):)
 

Darkwing

Inte hojlös!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N
Hur står sig FZ1an gentemot t ex Z750/Z1000 t ex? Nyfiken på modellen i fråga :)

Har inga problem att hänga av Z750 med min FZ6:a så jag antar det är en barnlek för de med FZ1:eek:r att köra cirklar runt dom. Z1000 vet jag inte..

Lovade ju komma med en bild på hur hojen ser ut, här kommer den. :)

Som modifikationer har jag bla:

Mattsvartmettalic, FZ1-styre, bellypan, fälgstripes, sadelcuts, andrar handtag och lite andrar småsaker som förnöjer för ögat, eller vad tycker NI? :confused:

full

http://www.geting.se/viewimage/image/299440-1.jpg
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
har ett Leovince på min....med insatsen i... säkert en "dum" fråga, -men skadas nåt av att man bara tar ur ena insatsen

(ja jag vill att de ska låte lite mer, men inte så pass mkt som det gjorde med båda insatserna ute)
:yoparty
 

creare

Guest
har ett Leovince på min....med insatsen i... säkert en "dum" fråga, -men skadas nåt av att man bara tar ur ena insatsen

(ja jag vill att de ska låte lite mer, men inte så pass mkt som det gjorde med båda insatserna ute)
:yoparty

Äsch, så högt låter det väl inte? Tycker jag får rätt ok ljudnivå om jag anpassar växlingen vid stunder då jag inte vill låta lika mycket som normalt. Kör man efter hur hojen vill rulla så låter det som fa-an dock :)

Ontopic,
undrar också om det är skadligt med bara 1 insatts, känns så men vet icke

Har inga problem att hänga av Z750 med min FZ6:a så jag antar det är en barnlek för de med FZ1:eek:r att köra cirklar runt dom. Z1000 vet jag inte..

Lovade ju komma med en bild på hur hojen ser ut, här kommer den. :)

Som modifikationer har jag bla:

Mattsvartmettalic, FZ1-styre, bellypan, fälgstripes, sadelcuts, andrar handtag och lite andrar småsaker som förnöjer för ögat, eller vad tycker NI? :confused:

full

http://www.geting.se/viewimage/image/299440-1.jpg

cleant! Har samma stuk nästan exakt fast rött:tummenupp. Vad har du för speglar? r-sport eller vad dem heter må tro?
Har du bytt luftfilter föresten?
 
Last edited:

Darkwing

Inte hojlös!
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N

creare

Guest
tack, gillar din hoj me:tummenupp

nopp, inget luftfilter, låter bra högt med leorör ändå!

dessa backspeglar är det: http://cgi.ebay.co.uk/Black-PAIR-Mirrors-Yamaha-XJ6-XJ600-FZ1-Fazer-FZ6-TDM-/150593085061?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item23100c1e85

funkar helt ok, och ser bra ut. blev faktiskt riktigt bra med dom när FZ1 styret kom på.

Hade du fått på ditt mindre drev fram? Själv har jag beställt nytt drivpaket nu med en kugg mindre fram som ska på. Får se om den blir lite roligare då:D

Ok, gillar dem starkt! Mitt drev ligger här brevid mig. Håller på o få ihop den för att klara besiktning just nu men därefter ska drevet (också 1 kugg mindre fram:D) på, sen igår fick jag mina röda broms + kopplingshandtag som är planerade att vara monterade i påsk!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top