MrC
\,,/(O_O)\,,/
ja det gör den
ja det gör den
Riktigt nöjd med valet av hoj. Sen var det ju positivt att Bilsport & mc har tagit bort kravet att man ska ha haft mc kort i 5 år för att få försäkra i 24+. Min försäkring sjönk med 50% när jag bytte från basförsäkringen!
Jag bytte från Bilsport till Svedea och sänkte premien på FZ1an med 3000 ner till 5500 kr per år. Dessutom har de lägre självrisker än Bilsport.
5500 för hel/hel? Vad ligger självrisken på? Kan ju vara värt att kolla upp pris där...
Ja, hel/hel. Jag valde deras "största" helförsäkring. I den ingår: Innehåller trafik, brand, glas, maskin, räddning, rättsskydd, stöld, vagnskada, assistans, extra hyrbil, extra tillbehör, krishantering, extra ersättning vid olycksfall och extra ersättning vid dödsfall.
Bor två mil utanför gbg så det är inte högsta f-zonen. självrisken tror jag var 3000 kr. En begränsning är att det bara är jag eller annan person i min familj som får köra hojen.
Hej!
Ja då har man inhandlat en FZ6 09 S2. Beställt Leo vince har jag också gjort. Jag frågade lite tidigare i tråden, men efter att ha plöjt igenom rätt mycket information angående både PC och CO-ändringar så har jag följande frågor då jag är lite skeptisk fortfarande...
Är det helt lungt att åka utan att fippla med CO-värdena och att också åka utan PC? Är det ingen som har kontrollerat några lambda AFR värden med bara leo vince? Tycker det verkar vara rätt många som bara ändrar på känn och inte har någon info som gör att man vet vad man håller på med? Folk pratar också om smällar i avgassystemet när man motorbromsar? Hur kan dessa uppstå, är det inte fuel cut vid motorbroms? Känns lite vanskligt att inte ha koll innan man ändrar eller inte ändrar alls? De flesta kanske inte har gjort någonting alls och det funkar alldeles utmärkt ändå?
Mvh
Björn
Herre gud vad vissa lever i fullständig rädsla ! Du läser att de flesta kör utan några CO inställningar eller PC, ändå är du rädd och ställer de här frågorna.
jag e lite trött på vindbruset som min vindavvisare slänger upp direkt under hjälmen, och tänkte byta till en annan. Har kollat lite på Puig och ZeroGravity. Puig race verkar va lite högre än standard, och vissa säger att de blir av med vindbruset. Touringskärmen verkar va lite för stor, och jag undar om den inte skapar ännu mer turbulens. Vad har ni andra ? Jag e 186 lång, det borde också va en jämförelsefaktor
Hur länge har du haft mc kortet? Ringde och kollade på en FZ1-N -08 som dom skulle ha 17000 för, har bara haft kortet i 3 år men bor ute i skogen (Arjeplog)
jag e lite trött på vindbruset som min vindavvisare slänger upp direkt under hjälmen, och tänkte byta till en annan. Har kollat lite på Puig och ZeroGravity. Puig race verkar va lite högre än standard, och vissa säger att de blir av med vindbruset. Touringskärmen verkar va lite för stor, och jag undar om den inte skapar ännu mer turbulens. Vad har ni andra ? Jag e 186 lång, det borde också va en jämförelsefaktor
jag menar att eftersom så många gör det utan att det är några problem med motorerna, så behöver man inte vara så rädd. Du läser i tråden vad folk gör, och sen gör du ditt val. Tydligen är du av den typen som är generellt rädd, så antingen får du köra med originalblås och reflexväst, eller så monterar du på powercommander, bänkar och ändrar om mappar, och så kostar det dig några tusen extra, men du kan sova gott om nätterna.
Generellt håller folk på med powercommander och bänkning för att kräma ur fler hästkrafter, få bort ryckighet i insprutning, eller liknande. Inte för att man tror att motorn går sönder.
Hej!
Kan inte påstå att jag är rädd, däremot nyfiken och lite försiktig. Verkar ju vara väldigt många i usa som ändrar i co
Björn
Men du har en FZ1-N och jag har en S
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO