Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Hur lossar man skruvarna för att vrida på styret lite ? De där blanka prickarna, är det några "lock" över skruvarna ?
 

Jesper80

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2011
Ort
Luleå
Hoj
07, Yamaha Fz1-n
är på jakt efter den lägsta så kallade rutan som precis täcker mätarna. Har bara hittat orginal varianten men 2000 är lite väl mycke tycker jag. Någon som vet vart man hittar billigare.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag har fixat det redan, tack. Otroligt vilken skillnad det kan göra att vrida ner styret lite.
 

Jesper80

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2011
Ort
Luleå
Hoj
07, Yamaha Fz1-n
Har kikat på ebay dom har bara lite högre modeller just nu iallafall. Men får väl hålla ögonen öppna. Det kommer väl. Det är ingen bråska det är ju i stort sett färdig kört här i Luleå.
 

Skogsfinnen

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha TDM 900 A
Jag har en TDM 900 och det är dags för 2000milaservice. En snabb prisundersökning visar att denna service kostar mellan 2500 och 3500 kr på svenska märkesverkstader. I Finland 2800 och i Estland 1800, men då tillkommer ju resa...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
2011-10-19%25252020.47.48.jpg

satte på snake skin tankpads
 

Jaoo

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2010
Ort
Malmö
Hoj
RSVR
Funderar på att utöka hojägandet med en nakenhoj och har blivit erbjuden att köpa en FZ6 S2 -07:a med ABS för 40k. Är det ett vettigt pris?

Har alltid gillat modellen men funderar på om 98hk kanske är lite för lite (har inte provat den än), kanske ska man satsa på en FZ8 eller FZ1 direkt. Vad säger ni räcker effekten och hur är registret?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
hehe, hade en sån 2009, fy fan vilken rolig hoj! Bara se till att slänga på ett roligt avgassystem, som t.ex. devil, eller LeoVince (titan eller carbon), ersättningsrör ist för katalysator, och du kommer att ha jävligt kul. en kugg mindre på framdrevet skulle gjort den hojen ännu roligare. Kör en FZ1 idag, och saknar min gamla FZ6 S2 ganska ofta .. 98hk är plenty .. Den toppar 215 med mig på och det räcker för en nakenhoj. 215 med 130 kilo förare ..
Registret ? toppig, utan att vara slö på låg och mellanvarv. Insprutningen är fin, du kan köra i 6:an i stan utan antydan till hackande. den drar fint hela vägen från 1500 varv .
Skulle definitivt kunna tänka mig en sån igen
 

Redstorm

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ6-S -08
har en fz6 från 08 som jag tagit bort strypningen på så det blir 98hk. Vet inte om det är exakt samma som S2an men borde vara det.

Tycker det är riktigt bra tryck i den, framförallt över 8000rpm. Kunde önska lite mer vrid på lägre varv.

Köpte min för 43k då den gått 150 mil i år, utan ABS fast med kåpor.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
har en fz6 från 08 som jag tagit bort strypningen på så det blir 98hk. Vet inte om det är exakt samma som S2an men borde vara det.

Tycker det är riktigt bra tryck i den, framförallt över 8000rpm. Kunde önska lite mer vrid på lägre varv.

Köpte min för 43k då den gått 150 mil i år, utan ABS fast med kåpor.

S2:an känner man igen på att den har en "S2" på tanken, lite snyggare skuren sving, och FZ1:ans instrumentpanel.

Och ang. priset så är det vettigt. De höjda priserna på nytt har dragit med sig begagnatpriserna lite, och ABS är alltid lite dyrare, men du kan ju få rabatt på försäkringen hos visa f-bolag om du har abs
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top