Yamaha FZ-tråden

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Tanken är att sälja.... Trivs bra med hojen men suget på grusåka blir bara större och större. Och eftersom jag inte är pojken med guldbyxorna måste FZ'an avyttras. Få se om jag ångrar mig, kanske kommer tillbax!!

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
2011 Speed Triple
Om någon behöver så har jag ett orginal blås till salu billigt, även orginal skylthållare med blinkers. FZ'an är såld så grejjerna ligger bara och skrotar :näsblod

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Gick och köpte mig en ny Fz8 och valde därför att köpa en rejäl skylthållare. Blev en från R&G som jag är supernöjd med än så länge, har inte hunnit montera den än då jag får hojen idag =)

Med rabatt landade den på 632 kr, vilket jag tyckte är ett helt ok pris för att slippa modda tex biltemas hållare. Dock blev det Biltemas miniblinkers tills jag får hem mina ebay-beställda lampor.
Vad jag förstått så finns det ingen kontakt under bakre sitsen som man lätt kan dela på för att koppla in de nya?
I satsen ingick det en LED-skyltbelysning, alla skruvar och spacers, även en hel del olika brickor för blinkershålen om man vill använda tex original-blinkers eller miniblinkers. Liten reflex samt kontakter för att pressa ihop kablar, även krympslang (x3 st) ingick.

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Jag klippte och använde krympslang. Följde först kablarna för att se om de gick att byta utan att klippa kablarna men dom gick hela in under tanken. Så vart att klippa

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Hej! Funderar på att slänga på ett 16 drev fram på min fz1, vilken hylsa behöver jag till muttern, höger eller vänster gängat?

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
XT1200Z
Hejsan. Jo det är så här att jag ska köra en smc kurs på Anderstorp den 16:e för första gången.
Då dom mäter DB på start och mål rakan blev jag lite fundersam.
Har ett Yoshimura halv system på min FZ1:a.
Provade med en db killer idag men tycker den låter lite väl mycket.
Så min fråga är, har ni kört på dessa kurser med sådant här system??
Skulle vara jäkligt sur och inte få köra pga av för hög db :(
Visst man kan alltid montera tillbaka orginalet men då låter den som en symaskin :zpy

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Jag har kört ett par gånger på Gelleråsen med min. Tror det är samma ljudgräns på bägge banorna.

Och om jag passerar ljudmätningen på fullavarv med min Yoshi burk med insats så överskred jag den tillåtna nivån (95dB).Men det är bara att växla tidigare och ta det lugnare vid förbifart. Du skall ju ändå bara hålla 70% av din förmåga under utb.....

Och det är mkt roligare att gasa i kurvorna!!

Last edited:

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hej! Funderar på att slänga på ett 16 drev fram på min fz1, vilken hylsa behöver jag till muttern, höger eller vänster gängat?

Vanlig högergängad är det. Har för mig att det är 36mm´s hylsa som behövs. Det som jag vet förenklar det är muttermaskin!!!

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Ja det stämmer nog med 36mm hylsa har för mig att jag läst det nånstans blir till att fixa en sån då och muttersnurra har jag men fn ingen kompressor men det löser sig.

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Hoj
XT1200Z
Tack. Ja det är 95 db som gäller även på Anderstorp. Klart det är roligast i svängarna :rock
Tror jag skippar orginal burken trots allt :rolleyes:

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
När jag körde på Kinnekulle 6:e Maj, så fick jag varning för högt ljud.Som tur var så hade jag med min Db-killer.Jag har ett Accra Helsystem.Sen var det inga problem,men jag tog det lungt på start o mål rakan..För det är ju sköjigast när det svänger.Vilken idiot som helst kan ju köra fort rakt fram..En annan fördel med att ta det lugnt på rakan är att alla kör om dig,och så har du hela banan för dig själv (nästan)

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
hallå alla fzätare!

-min regskyltshållare har spruckit, själva fästet alltså, ny original kostar 1100:-,, nån som vet något prisvärt alternativ?

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
hallå alla fzätare!

-min regskyltshållare har spruckit, själva fästet alltså, ny original kostar 1100:-,, nån som vet något prisvärt alternativ?

Jag köpte min på yamaha center kommer inte ihåg märke men tror jag betala 495kr.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati