Yamaha FZ-tråden

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Död tråd typ... Postar om.

Fz6-06:a med abs (98hk), ca 700 mil för 36 000kr är det ett bra pris? Hojen är inte besiktigad ännu men är det något jag behöver vara orolig för?

Vart kan man skaffa en billig belly pan (engine spoiler)?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Någon som testat 190/55 17 bakdäck? har läst att det gör hojen något mer lättsvängd än orginal 190/50 17. Går det att gå ner till 180?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Nu har jag tröttnat på att sitta och leta =(

Är det någon som vet vad det är för modell/Typ på parkerings-lampan?

Köpte precis HID/Xenon ljus till hojen och vill ha lite mer vit-parkeringsbelysning kombinerat, men hittar inte vilken modell det är på lampan =/

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nu har jag tröttnat på att sitta och leta =(

Är det någon som vet vad det är för modell/Typ på parkerings-lampan?

Köpte precis HID/Xenon ljus till hojen och vill ha lite mer vit-parkeringsbelysning kombinerat, men hittar inte vilken modell det är på lampan =/

Ser du inte det om du plockar ur den?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag har inte hojen i närheten, samt att jag gärna vill ha hem de nya sakerna innan jag börjar riva i det

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Min kompis har fått lite problem med sin fz6 idag. Helt plötsligt bara dog den i en rondell, rullade in till kanten och startade igen. Kör en liten bit till och sen dör den igen.

Vi började grubbla lite innan idag, när man slår på tändningen så ska ju bränslepumpen surra litegrann, det gör den inte varje gång... När den väl startar så håller den sig på tomgång en stund innan den dör, varvar man lite så tvekar den lite för att sedan dö direkt efter.

Beter sig lite som vid soppatorsk tycker jag. Vad ska vi börja kolla på? Pumpen? Smuts i bränslefiltret? Batteriet ska enligt förra ägaren vara nytt.. finns dock inget kvitto eller så på det.

För en vecka sedan gick den perfekt...

Tacksam för svar! :)

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Börja med att kolla pumpen den ska låta varje gång han slår på tändningen, kolla även alla säkringar.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Vad har ni för vindrutor på fz1:an? Har aldrig upplevt så mycket turbulens på en hoj. Min förra nakna hoj var en dröm i motorvägsfart jämfört med denna.

Såg på diverse utländska forum att Magic Racings ruta verkar bra på att lämna ifrån sig jämn luftström. Funderar starkt på en sån.

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Problemet löst.. visade sig vara riktigt dålig kontakt i dödarknappen på styret. Minsta vibration kunde få den att bryta :S

Vet inte om den är sliten eller nått sånt, för den känns allmänt sladdrig på nått vis. Är det nått som brukar krabba på dessa hojarna? Hojen i fråga är från 2005 och har rullat typ 1600mil.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Vad har ni för vindrutor på fz1:an? Har aldrig upplevt så mycket turbulens på en hoj. Min förra nakna hoj var en dröm i motorvägsfart jämfört med denna.

Såg på diverse utländska forum att Magic Racings ruta verkar bra på att lämna ifrån sig jämn luftström. Funderar starkt på en sån.

Jag med .. det om jag hittar en utan cf eller bling

Rber

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2012
Hoj
FZ6-N S2, 2009
Någon satt på några goa broms och kopplingsgrepp på sin sexa? Tänkte byta till några smidiga i svart!

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n

Menar du fartvind eller turbulens???

Jag har inga problem upp till ca 150, sen börjar nacken säga till att släppa på gasen, och då pratar vi längre sträckor.

Turbulensen börjar bli ansträngande vid 170 men blodbristen till hjärnan pga krampande halsmuskler visar sig inte under 220.

178 cm i strumplästen och smal som en pinne.

Skruva på en kåpa på en nakenhoj:dummer

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...