Yamaha FZ-tråden

Attila

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Skåne
Hoj
Aprilia Tuono -15
Tack för svaret! Men undrar varför jag ska ha kat-ersättningsrör. Jag är novis, men är det är bara ljuddämparen jag ska byta, inte hela systemet. Behöver jag kat-röret då oxå?
 

svartakatten

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1N
Hej.
Jag har varit utan mc flera år nu men i veckan köpte jag en FZ1N-07.
Har ni förslag på tankväska? Ska man ha med eller utan magnet? Har hört att magnetväskorna kan ge repor om det kommer skräp mellan tank och väska.
Än så länge är jag nöjd med hojen. Fan vad den går
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Nu är original burken på plats, en extra dyna tillverkad så bakdelen kanske håller till Västerås. Bara hoppas cykeln håller tur och retur:)
 

Malt

Medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ8 -11, Yamaha TR1 -81 (bygge)
Har äntligen fått hem mitt slip-on. Ett svart mivv suono. Jäklar vilket gött ljud!!! Har bara tomvarvat lite då det regnar men än så länge är jag sjukt nöjd. Snyggt är det också!

Fick lite panik över hur mesigt den lät i helgen när jag var ute med en polare som har en ZZR 1400 med öppna yoshi-dämpare. Satan vad den mullrar! :yoparty

Övriga moddar för de som undrar är LED-blinkers (Yamaha originaltillbehör) och en skön sadel från Shad (till skillnad från originalsadeln som är hemsk att sitta på längre än en halvtimme) som dessutom är jäkligt snygg. :)

EDIT: Glömde nämna min egentillverkade skylthållare. Giraffhalsen som sitter där bak original ser för hemsk ut... *ryser*
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Hur ser Shad sadeln ut, och var har du köpt den ?

Har äntligen fått hem mitt slip-on. Ett svart mivv suono. Jäklar vilket gött ljud!!! Har bara tomvarvat lite då det regnar men än så länge är jag sjukt nöjd. Snyggt är det också!

Fick lite panik över hur mesigt den lät i helgen när jag var ute med en polare som har en ZZR 1400 med öppna yoshi-dämpare. Satan vad den mullrar! :yoparty

Övriga moddar för de som undrar är LED-blinkers (Yamaha originaltillbehör) och en skön sadel från Shad (till skillnad från originalsadeln som är hemsk att sitta på längre än en halvtimme) som dessutom är jäkligt snygg. :)

EDIT: Glömde nämna min egentillverkade skylthållare. Giraffhalsen som sitter där bak original ser för hemsk ut... *ryser*
 

Malt

Medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ8 -11, Yamaha TR1 -81 (bygge)
Hur ser Shad sadeln ut, och var har du köpt den ?


Köpte den här.

http://www.silverstonemotor.com/shad-motorcycle-confort-saddle-yamaha-fz8-fz-8-2010-2012,us,4,SHAD-Selle-CONFORT-FZ8.cfm

Bild finns i överflöd på google. T.ex. denna.

380581_10150968224767998_1930863573_n.jpg
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Tjohej!
Var o provkörde en FZ8 igår och fastnade, så nu blir det en sån!
Dock hittade jag en förbättring jag vill ha - helkåpa! Men var i hela friden hittar man en sådan? Sett någon hoj på blocket och en på e-bay med helkåpa, men då måste man ju köpa hela hojen, och de står hos handlare båda två så de lär ju inte ha någon större koll...

Har även kikat lite på sexan, någon större skillnad förutom motorstyrka?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tjohej!
Var o provkörde en FZ8 igår och fastnade, så nu blir det en sån!
Dock hittade jag en förbättring jag vill ha - helkåpa! Men var i hela friden hittar man en sådan? Sett någon hoj på blocket och en på e-bay med helkåpa, men då måste man ju köpa hela hojen, och de står hos handlare båda två så de lär ju inte ha någon större koll...

Har även kikat lite på sexan, någon större skillnad förutom motorstyrka?

http://www.fz8-forum.com/forum/fz8-general-discussion/1359-fazer-fairings-fz8-2.html
FZ6 är en helt annan hoj. Betydligt lättare och smalare. Lättare att lägga ner i kurvor ..

Du behöver också ett slip-on från Yoshimura - som jag kan sälja till dig ;)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
http://www.fz8-forum.com/forum/fz8-general-discussion/1359-fazer-fairings-fz8-2.html
FZ6 är en helt annan hoj. Betydligt lättare och smalare. Lättare att lägga ner i kurvor ..

Du behöver också ett slip-on från Yoshimura - som jag kan sälja till dig ;)

Åh, spank you very mutch sir! Inte för att jag fattar ett ord franska, men nu har jag mailat dem iaf, jag tror det var dem jag mailade åtminstone. :banana

Äh, då ger jag nog fan i sexan, jag stortrivdes på 8:an! :D Tyckte inte den var jobbig att få ner, visst, sen gick det inte i något bantempo direkt, men ändå...
Slip-on från Yoshi? Känns lite overkill... det skulle väl vara om herrn hade ljuddödare med och priset var så det kunde finansieras av min araihjälm (du behöver inte en ny fräsig hjälm?), tänkte använda den lite som touringmaskin jag ^^
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har 2 db-killers varav en som klarar besiktningen och det är bara cash som gäller. Om du inte ser ut som carmen Electra då ..
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Vore sjukt om jag såg ut som henne, är ju trots allt kille!
Kom på att den jag klurar på o tjöpa redan har yoshipipa :glömdet
 

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Inte om du tänkt dig en hojsemester på över 1000 mil, sjukt skönt att krypa ner bakom av o till.

Kan intyga 100 mil var mer än nog för mig på en dag utan kåpor. Kan säja att hemresan jag gjorde igår var dubbelt så jobbig som dit. Så 200mil på 2 hojdagar är inte illa:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top