Yamaha FZ-tråden

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
På min fz6 fick man koppla isär 2 kabelkopllingar och pc'n kopplades däremellan. Högst otroligt att det bara är 4 kablar på fz8 och jag är rätt säker på att det skall kopplas på liknande sätt även på din hoj.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Det blev nog en liten massuppfittning.
För att koppla in en PC måste man in under tanken o plugga ihop några 16poliga kontakter (bland annat) som jag förstått det. Vilket jag kanske får ta o göra snart, men kabelstackarn som ligger lös där bak, tänkte om den var en del av kopplingen PC - Kabel - Kabel - Dator för att mappa. Är invand på triumph = tjöp odb2 kabel från ebay för 200 spänn, ta hem gratis programvara, mappa och le. Så jag har faktiskt ingen aning om hur powercommanderprylarna ser ut förutom en liten svart låda med rött klistermärke på och lite kablar från.

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Det blev nog en liten massuppfittning.
För att koppla in en PC måste man in under tanken o plugga ihop några 16poliga kontakter (bland annat) som jag förstått det. Vilket jag kanske får ta o göra snart, men kabelstackarn som ligger lös där bak, tänkte om den var en del av kopplingen PC - Kabel - Kabel - Dator för att mappa. Är invand på triumph = tjöp odb2 kabel från ebay för 200 spänn, ta hem gratis programvara, mappa och le. Så jag har faktiskt ingen aning om hur powercommanderprylarna ser ut förutom en liten svart låda med rött klistermärke på och lite kablar från.

Aha du menar såå. Nja i min pc-v så sätter man usbkabeln rätt i powercommandern. :) (miniusb)

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Nån som har ett bra förslag på hur man ska fästa Gopro på en FZ1 så den filmar framhjulet? Funderar på om man kan använda den nedre skruven som håller kylarkåpan till nåt...

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hoj med 3000km, service utförd @ 1000km, oljenivån är OK, kylarvätska OK, inga läckor. Överhettas snabbt till över 102º vi pratar om en grad i sekunden typ. Den går att köra i 90-100 och då håller den sig runt 74ºC. Snabbare eller långsammare så stiger temperaturen.

Jag har garanti, men vad kan det vara? Vattenpumpen?

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Hoj med 3000km, service utförd @ 1000km, oljenivån är OK, kylarvätska OK, inga läckor. Överhettas snabbt till över 102º vi pratar om en grad i sekunden typ. Den går att köra i 90-100 och då håller den sig runt 74ºC. Snabbare eller långsammare så stiger temperaturen.

Jag har garanti, men vad kan det vara? Vattenpumpen?

Vattenpumpen eller skit i kylaren/slangarna som gör att vattnet inte cirkulerar ordentligt.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition

Beroende på hur varmt det är ute, men min fz8 ligger på runt 74-78 grader vid normal körning på landsväg, och stiger rätt fort upp till 100-102 så att fläktarna går igång vid stadskörning. Så vet inte riktigt om det är något större problem med hojen egentligen.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
En eloge till en trotjänare.

5000 mil och 2 år och lite till sedan vi gifte oss, och det har bara funkat.

För att ha rullat i stort sett alla dagar, den kallaste kommer jag faktiskt i håg -17 så har hon bara svikit en gång och då var det varmt och hon valde att ge upp kopplingsvajern.
Ja hon har kastat av mig ett par gånger när det varit svartis men kanske befogat.

Hon är fin iaf fastän hon rullat långt, bistert och ibland hårt.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det var med klisterfäste. Kameran upp och ner. Det kanske var snett bakom blinkersen. Jag har toppkåpa, och fästet satt på den kåpbiten där blinkersen är

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
5000 mil och 2 år och lite till sedan vi gifte oss, och det har bara funkat.

För att ha rullat i stort sett alla dagar, den kallaste kommer jag faktiskt i håg -17 så har hon bara svikit en gång och då var det varmt och hon valde att ge upp kopplingsvajern.
Ja hon har kastat av mig ett par gånger när det varit svartis men kanske befogat.

Hon är fin iaf fastän hon rullat långt, bistert och ibland hårt.

Mycket imponerande! Men du bör ha en eloge också, 5000mil på 2 år. Det är nog inte så många som gör det.

Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Mycket imponerande! Men du bör ha en eloge också, 5000mil på 2 år. Det är nog inte så många som gör det.

Jag har bara kört 4800 av dom, hon var demohojen som alla tidningarna gjorde sina reportage på nakenhojarna med.

Ett par bilder från Bike och MC nytt när hon var ny och fin.

Last edited:

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Jag har bara kört 4800 av dom, hon var demohojen som alla tidningarna gjorde sina reportage på nakenhojarna med.

Ett par bilder från Bike och MC nytt när hon var ny och fin.

Hon blev rätt inkörd med andra ord:)

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ja det verkar så iofs så gick min förra (MT03) 70000 km innan den löstes in av FB efter en marksyning.

jag verkar ha tur med mina hojar.

Jag har 8500mil på mätaren på min fzr 1000. Den har inte gjort mig besviken. Min Fz Har inte heller gjort mig besviken än men bara 1800 mil på mätaren på den.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Någon med fz8 som satt dit en slipon och vill bli av med orginaldämparens upphängning? Eller åtminstone låna ut den en dryg månad?

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
alltså....har mitt balanssinne blivit rubbat, eller är en fz6 för liten för mig?

känns obehagligt svajjigt när jag ligger i 100...alltid blåst på den jävla vägen jag åker dagligen (E4 norrut från Sthlm)

är 1.81 lång och väger 100 kg. ...känner mig ibland lite för stor i kroppsbyggnad för den härj hojjen.....vad säger panelen?

kan en knix kurs hjäpa?

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
alltså....har mitt balanssinne blivit rubbat, eller är en fz6 för liten för mig?

känns obehagligt svajjigt när jag ligger i 100...alltid blåst på den jävla vägen jag åker dagligen (E4 norrut från Sthlm)

är 1.81 lång och väger 100 kg. ...känner mig ibland lite för stor i kroppsbyggnad för den härj hojjen.....vad säger panelen?

kan en knix kurs hjäpa?

Jag har kört med skjuts på min fz6 och det känns allt stabilt. Känns lite svajig när man lägger tills att fotpinnen skrapar och kör i 140+ ur långsvängen på gelleråsen men det ser jag som helt normalt. :p

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati