En liten rapport från min uppdatering...
Min FZ1:a 2008 är nu bänkad & klar på den punkten.
# Yoshimura TRC Carbon slip-on
# KN-airfilter
# PCIII:a
Har gjort all montering själv och laddat PCIII:an med en "zeromap",
därav har jag inga körningar från helt original.
Hojen gav med "zeromap" hojen gav 130,4 Hk & 88,9 Nm.
Efter bänkkörning med optimering ger den 135,4 Hk & 94 Nm.
Bänkkörningen/optimeringen är gjord av Joakim Wallin på Bike Trollhättan.
Han har även kopplat bort Lambdasonden och pluggat den i kollektorn.
Nu upplevs hojen som betydligt rappare i svaret och den går jämnt & fint på alla varvtal,
kraften känns verkligen ordentligt nu på alla växlarna.
Det här är mina personliga intryck och jag är väldigt nöjd med investeringen.
[
Kan bara Hålla med Grattis kul med lite mecka å fixa och man får ett bra resultat ! Men du fick ut 5 häst om jag fattar rätt ? jag fick ut 25 hk när jag var klar de var kul men å andra sidan ligger jag 35 hk EFTER
Hare ! PS: De är Barkarby ikväll
Tjenixen!
Nää det var det gasstopet jag menade som man ser med blotta ögat. Jag har en 07:a som också var 78 hks varianten men bockade bort gasstopet så att jag kunde öppna upp gasen fullt och därmed fick fram ursprungseffekten på 98hk. Detta har även tagits upp i Motorrad om jag inte minns helt fel att dom fått bekräftat från Yamaha att det bara var där strypningen satt. Dom hade inte gjort något annat för att det var den snabbaste och billigaste lösningen att strypa ner hojen och få en som kunde konkurera med t.ex ER-6:an prismässigt. Därför jag undra om du fått upp till 100 hk med PC:n och piporna trots att gasstoppet är kvar eller om gasstoppet också är bort bockat?
Hade gärna kommit på ett fik med andra FZ6 ägare och kollat modd med mera, problemet är att det är ju en bit från Helsingborg till Stockholm
Jo jag vet men har du väkarna för bi eller till STH så hör av dej bara trevligt !