Yamaha FZ-tråden

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Lämnar antagligen också fz6:an. Dock enbart för att jag vill ha något som är mer anpassat till bana. Lite jobbigt när sidostödet tar i hela tiden. :gnissla
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Hallå !

Ansluter mig till skaran, köpte en FZ1 -06 nu i veckan som gått ca 600 mil. Är
mkt nöjd än så länge o det är mkt behagligare att köra yamahan än min ktm 660 :)

Någon som mont pc3 och drevat ner nån kugg ?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Hallå !

Ansluter mig till skaran, köpte en FZ1 -06 nu i veckan som gått ca 600 mil. Är
mkt nöjd än så länge o det är mkt behagligare att köra yamahan än min ktm 660 :)

Någon som mont pc3 och drevat ner nån kugg ?

Framdrevet ligger hemma på bordet.... Ev till helgen skall det på :tummenupp

PCIII har funnits i mina tankar men inte för effektens skull. Hojen har nog med effekt för mig men lite mer vrid vore inte fel..

Du har väl kollat in forumet i Staterna för FZ1 ägare... http://www.yamahafz1oa.com/forum/index.php
Mycket läsbart..

//cage
 

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Omdrevning FZ1

I garaget liger det nu ett 16 tänders drev som skall på hojen för att få lite mer kraft i backen... 199:- på lokala handlaren fick man böta..

Har nån bytt framdrevet på sin FZ1?? Som jag förstått sitter det en 36mm mutter som enkalst lossats med muttermaskin!?!?!? Vissa säger att det går bra med en 2'4' planka genom bakdäcket och 1:ans växel och fotbroms! Vet inte om jag vill sätta en planka som mothåll på svingen...:va


Hur går det med omdrevningen? Det hade varit intressant och höra ditt
omdöme med mindre framdrev. Har själv tänkt dreva om hojen till vintern
men vet ej om jag ska göra det fram eller bak eller både och.


jag slängde på ett 16t fram på min -07a, blev såå jävla mycket roligare, samtidigt får man vara snabb på växlarna, men det kändes som om hojen borde varit så från fabrik :tummenupp
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Goodbye fz6 and hello z1000, nu finns det snart en fin fz6n med leo vince osv hos northbike i sundsvall.

Tack och adjö

Jo förresten har org avgasystem sammt skylthållare för en billig peng ifall nån vill hitta på nåt med det
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
bra initiativ .. Köpte min i helgen .. Har någon köpt vindskydd till sin nakna FZ ?
Jag tyckte att det blåste på alldeles för mycket redan i 140, och skulle nog vilja avleda lite av vinden från mitt huvud. Jag märkte också att hjälmen satt bara liiite löst, när jag behövde gapa stort bara för att spänna bandet, så att inte hjälmen flyttar sig för mycket..
00149.jpg
00147.jpg
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Är det bara jag som tycker att man ser dåligt i speglarna på nakenmodellen ? Finns det några förlängningspinnar man kan använda ?
 
Last edited:

lasseman1976

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Yamaha FZ1-N -06
Är det bara jag som tycker att man ser dåligt i speglarna på nakenmodellen ? Finns det några förlängningspinnar man kan använda ?

Jag upplever precis samma sak. Jag vet inte om det finns att köpa förlängningsarmar utan funderar på att tillverka egna på något sätt. Men om någon vet om det går att köpa någonstans vore det absolut bäst. Det har gått så långt att man knappt vågar vrida på gasen då man inte vet om det är en polis tätt bakom...
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
dessutom blir det ganska suddigt i speglarna i högre farter. Förstår dig med polisen, det gäller speciellt mig eftersom jag inte har körkort än :) såg några speglar från italienska Barracuda HÄR eller HÄR men de verkar ha korta armar också. Dessutom har jag hittat en bugscreen som inte förstör hela det nakna utseendet här på Ermax UK Tråkigt nog har de ingen webshop.
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag skulle vilja ha hjälp med en jämförelse av hojar, se HÄR hoppas att det finns någon här som har provat åtminstone två av dem
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vilken toppenkvalité på fz6, drygt 2000mil och motorras. Vet dock inte vad som orsakat det än.
Small till i motorn, bakhjulet låste sig och hela sidan duschades med olja och nu är där ett 60x50mm stort hål i blocket. :huvet
Men nu får jag ju prova hur smidig deras garanti är. Hade ju förstås inte planerat att avsluta säsongen så här tidigt.
 

Bifogat

  • hål.jpg
    hål.jpg
    143.5 KB · Visningar: 226
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top