Yamaha FZ-tråden

Erkas

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Hallstavik
Hoj
Yamaha XT500 -79
Frågan är om man hör till den här tråden eller inte, då man kör på en bra mycket äldre hoj än vad jag kunnat läsa om att andra gör, för tillfället :p

Men men, jag sitter på en FZ600 från -88 som för tillfället håller på att rustas upp inför nästa säsong. Har dock lite småfel med den, men problem existerar ju för att lösas så ;)

Får ju hoppas att man ser någon ute på vägarna i vår, även fastän jag kommer rullandes på min "äldreman" :)
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
kawasaki eller yamaha.

hej alla fz åkare där ute.
ska köpa mig en ny hoj eller beg,har ej bestämt mej ännu.
har snöat in mej på en kawasaki streetfighter men nu börjar jag sukta på en fz1n för den ser så förbannat rå ut och dessutom har den en prestanda som inte z modellerna ens kan mäta sig med.
jag tror inte att man tröttnar så fort på en fz1 n som man kanske gör med en kawasaki.
blocket har ju inte många fz1 utannonserade medan z modellerna finns ju en del,många väldigt nya.
så kom igen nu ägare av fz1,är jag smart om jag väljer en fz1n och blir medlem i eran tråd.
hur är den att köra,äga och försäkra.
jag fyller ju 40 snart så jag får nog en hel del prisnedsättning hos mc&bilsport.:confused:
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
hej alla fz åkare där ute.
ska köpa mig en ny hoj eller beg,har ej bestämt mej ännu.
har snöat in mej på en kawasaki streetfighter men nu börjar jag sukta på en fz1n för den ser så förbannat rå ut och dessutom har den en prestanda som inte z modellerna ens kan mäta sig med.
jag tror inte att man tröttnar så fort på en fz1 n som man kanske gör med en kawasaki.
blocket har ju inte många fz1 utannonserade medan z modellerna finns ju en del,många väldigt nya.
så kom igen nu ägare av fz1,är jag smart om jag väljer en fz1n och blir medlem i eran tråd.
hur är den att köra,äga och försäkra.
jag fyller ju 40 snart så jag får nog en hel del prisnedsättning hos mc&bilsport.:confused:

Tja ba....

Jag har iof inte kört KAwa´n men dock 450 mil med min FZ1-S. Jag valde S-modellen för att få ABS (-07) och det kan jag rekommendera dig oxå. Provat på det i vått och torrt, låg fart och FORT!! Funkar utmärkt, speciellt den dan Agda kör ut framför en.

Jag slantar 6500:- helår och helförs hos Bilsport MC....

//cage
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Jag var o provkörde kawas z-1000 bla. innan jag köpte min Fz1 och där är brutalare motor i Fz1 än i kawans, det skiljer väl 25hk eller nåt. Bottendraget tyckte jag var lite bättre i Fz:ans därför valde jag den.

Annars gillar jag kawans utseende oxå men Fz1 är lite grymmare :)

PS. betalar oxå 6500 om året, är 31... har jag för mig iaf .
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
och av någon konstig anledning så ser kåpan helrätt ut på FZ1-S , till skillnad från lillebror FZ6-S. Och jag hade nog köpt S-modellen om jag hade köpt igen
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Å har man bokat in första servicen på fredag efter en sväng till Wales i helgen så nu skall 16 drevet på och sen är det väl dax att inköpa ett Racefit Growler till sig själv i julklapp:tomten
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
FZ6 delar säljes

Dax att rensa garaget känner jag.
Har detta liggande:
Remus kolfiberpipor samt remus katersättningsrör.
Självklart så följer även DB-killers med.

Tänkte mig 3.500:- för alltihopa.

Eftersom jag är slö av mig så ser jag helst att köparen finns någonstans
i Sthlmstrakten så att jag slipper fippla med frakt osv.

Foton?, självklart så kan jag fixa fram det men troligen först till helgen eftersom
det är så jäkla mörkt på kvällarna att man inte vill gå ut i onödan...
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vilken toppenkvalité på fz6, drygt 2000mil och motorras. Vet dock inte vad som orsakat det än.
Small till i motorn, bakhjulet låste sig och hela sidan duschades med olja och nu är där ett 60x50mm stort hål i blocket. :huvet
Men nu får jag ju prova hur smidig deras garanti är. Hade ju förstås inte planerat att avsluta säsongen så här tidigt.


Nu har jag fått tillbaka hojen. Fyfan vad kallt det var att köra, men skoj var det. :yoparty
Det som hade hänt var att vevstaken hade gått mitt av, vänt på sig, fortsatt upp genom blocket och vidare in i startmotorn. Inga finstilta texter eller strul med garantin. :tummenupp
Vad som var orsaken till att vevstaken gått av kunde de inte svara på, men de misstänkte att det börjat med ett havererat lager.
Nästan lite synd att jag ska sälja den nu när där sitter ny motor. :gnissla
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Så var första servicen gjord och 16 drevet sitter på.
Vilken skillnad det blev, jag var ute å körde hela dagen och är super nöjd. Nu skall jag bara spara till ettblås så att den får andas fritt också. :tummenupp
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
nu i finanskris tider borde de väl gå o fyna billigt slip-on till min fz6?

tips emottages tacksamt!
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Tänkte höra om man kan byta ut det gamla mätarhuset till det nya men analog varvräknare m.m. rakt av eller om det är hel kört?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Vinterpyssel....

Nu var det dåligt med drag i denna tråd.... vad planerar ni att göra med era FZ:eek:r inför kommande säsong???

Själv har jag länge letat efter en skärmförlängare till framskärmen så man slipper lite av allt skit som framdäcket drar upp.. Införskaffades från England..

Sen ligger det oxå en skylthållare i garaget som skall på. Diodblinkers från Biltema med möjlighet att koppla in bromsljuset i de mittre dioderna skall monteras. Kan vara bra för att förhindra påhälsning bakifrån.
I en del trådar har det gnällts om dessa blinkersar, att de tar in fukt och korriderar. Så jag plockade isär dem och fyllde upp hela blinkersen med silikon och tätade även locket. Förhoppningsvis skall de klara fukten och även vibrationerna bättre nu..

Sen är det bara att vänta in våren............:huvet
 

Burman

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
FZ1-N -08
Hejsan, Men min hoj så har jag tänkt byta ut baklyktan till en men intrigerade blinkers, fixa en mindre skyllthållare och clena upp den bak.
Nån som vet om det är lagligt med intrigerade blinkers i baklyktan?
http://www.bikeit.co.uk/rearlights_product.asp?ID=90

Skaffa fram miniblinkers fram.

Samt så hade jag tänkt åka till skottland på MC semester, någon som kan tipa och en bra tankväska med bra passform? + Kanske en väska att sätta fast på sadeln längst bak?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top