Fick min nya Fz1 i dag Riktigt trevlig att köra kan jag säga för er som inte gjort det...
Härligt... Välkommen hos de stora
Dags för ett byte av nick??
så nu har jag druckit öl två kvällar i rad o plöjt igenom hela denna tråden.
låter som jag kan få trevligt imårn när jag förhoppningsvis ska beställa en
fz6-n efter provkörning.
min uppfattning efter alla dessa inlägg är att dom flesta är nöjda.
tyvärr så har jag misstänkt att den kan kännas lite slö o det va det tydligen dom som tyckte som ägde dom också.
blir nog att prova en z750 också, har velat mellan dom båda
ekonomin tillåter tyvärr ingen fz1
FZ6-S2 är absolut inte slö .. men det mesta börjar hända efter 8k RPM. Jag provade FZ1:an för några dagar sedan, och ja, det är en härlig hoj att köra, men jag uppfattade inte den som mycket snabbare än min (fz6 s2) Däremot var motorkaraktären bättre, mjukare, starkare. Dock inte värt skillnaden i inköpspris och försäkring än så länge. Jag kanske kan tänka mig byta upp mig till en FZ1:a om något år om ekonomin inte tillåter en CBR1000RR
tyvärr han det aldrig bli någon provtur idag,
men vi fick bra priser om vi beställde 2 st
FZ6-S2 är absolut inte slö .. men det mesta börjar hända efter 8k RPM. Jag provade FZ1:an för några dagar sedan, och ja, det är en härlig hoj att köra, men jag uppfattade inte den som mycket snabbare än min (fz6 s2) Däremot var motorkaraktären bättre, mjukare, starkare. Dock inte värt skillnaden i inköpspris och försäkring än så länge. Jag kanske kan tänka mig byta upp mig till en FZ1:a om något år om ekonomin inte tillåter en CBR1000RR
tyvärr han det aldrig bli någon provtur idag,
men vi fick bra priser om vi beställde 2 st
Undrar hur ni gör när ni spänner kedjan på era fz:er
Finns ju inget bra ställe där man kan lyfta upp bak delen på hojen när man inte har centralstöd. Eller behöver inte swingen vara fri,räcker det bara med att bakdäcket inte har markkontakt ??
tacksam för Tips och Svar
mvh kim
Om det är "ta två, betala för en" så varför inte ?
Tjo
Är på jakt efter ny hoj och det som är mest intressant just nu är fz6 eller Er6.
Vill höra vad ni tycker är bättre/sämre på fz6 mot er6 , fz6 är ju dyrare både i inköp och ägande men har den andra nackdelar gentemot er6:an som är billigare ?
Är 98hk modellen som jag tittat mest på så den är ju onekligen vassare än er6:n men är det andra saker som är bättre på fz6 ?
Ap ap ap..Er6:an har nog haft mer problem med barnsjukdommar, läckande vattenpump och packningar o skit, tror inte Yamahan har haft det ..jag har provkört båda, Yamhan är bättre på allt, motorkaraktär, sportighet, chassi, bromsar, fjädring i min mening, er6:an är väl inte dålig, men Yamhan är bättre
Efter min första bankörning, dock ännu bara på gocartbana, så har förtroendet bara förstärkts , chassit är kalas och motorgången, mjuk och fin välavstämd insprut mycket lättarbetad hoj, hojen är inte lika tvär in i kurvorna som en ren nyare sportis men är mer tourer, men väldigt neutral och lättjobbad.
Hej,
Är sen ett tagseden ägare till en ny FZ6-N S2 ABS, kul o läsa lite vad andra ägare tycker men dom flesta verkar nöjda=)
Själv är jag kanon nöjd än så länge, härlig hoj på dom mindre landsvägarna och framförallt riktigt najs att åka i stan med Leo vince utan insattser på så är ju ljudet oslagbart härligt Har dock inte så mycket att jämföra med men är riktigt nöjd ändå
Har inköpt en -06 nu, är mkt nöjd
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |